Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Impreza 22B STI se vrací! Dostane moderní techniku, 400 koní a jméno Prodrive P25

Filip Melich
Diskuze (6)

Ikonické Subaru Impreza 22B STI se vrátí díky společnosti Prodrive. Dostane moderní techniku, výkon přes 400 koní a vznikne pouze v omezeném počtu.

Britská firma Prodrive, která se mimo jiné specializuje na svět motorsportu, stojí za vznikem zřejmě těch nejzajímavějších rallyeových Subaru. Těmto speciálům se chystá vzdát hold projektem, který nazývá P25. Půjde o Imprezu generace GC8 s karoserií kupé, která dostane moderní techniku, vyšší výkon, lehkou konstrukci a vznikne pouze v omezeném počtu.

Prodrive P25 si hlavní inspiraci bere z takřka legendární Imprezy 22B a používat bude 2,5litrový motor typu boxer, jehož síla poputuje ke všem čtyřem kolům. Díky moderní technice a způsobům ladění motoru prý bude jednotka produkovat přes 400 koní, což znamená více než třetinový nárůst oproti původní Impreze. Převodovka však nebude manuální, nýbrž sekvenční s řazením pádly pod volantem.

Dle vyjádření Prodrivu bude P25 lehkým autem, a to díky rozsáhlému použití karbonu. Zatím nebyly zveřejněny žádné fotky auta, pouze jeho silueta a kresba. Ale pokud bychom podle nich měli soudit, P25 bude na první pohled jasnou Imprezou 22B. Zřejmě však dostane větší kola, nižší světlou výšku a rallyeová vnější zpětná zrcátka.

Zakladatel a předseda společnosti Prodrive, David Richards, k projektu říká: „Původní Impreza 22B je považována za jedno z nejikoničtějších Subaru a je velmi vyhledávaná. Chtěli jsme za pomoci nejmodernější techniky zvýraznit všechny vlastnosti, které to auto činily tak výjimečným. Impreza 22B má své místo v motoristické historii dané a my jsme chtěli vytvořit její moderní podobu.

Představení projektu P25 veřejnosti proběhne letos v druhé polovině června na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Cena zatím nebyla zveřejněna, ale vzhledem ke zkušenostem Prodrivu a k avizované technice neočekáváme, že by auto bylo levné. Britská společnost navíc plánuje postavit pouze 25 kusů a již nyní přijímá tzv. vyjádření zájmu.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
28. 5. 2022 21:10
Re: Pro mě je to největší smutek v dějinách automobilismu
:yes:
27. 5. 2022 11:48
Re: Pro mě je to největší smutek v dějinách automobilismu
Jj taky se za STI vždy rád otočím. Kdejsou ty doby, kdy Subaru okopovalo přední příčky každé rally ;-)
Avatar - KANKUNEN
27. 5. 2022 09:56
Re: Pro mě je to největší smutek v dějinách automobilismu
Ale naštěstí řešení existuje, divoký Yaris.
Avatar - pradeda777
27. 5. 2022 09:30
Re: Pro mě je to největší smutek v dějinách automobilismu
Jo kamaráde....staré zlaté časy, které se už nikdy nevrátí.....tak jako naše mládí....užívej si pokud to jde..... :-( :-( :-(
Avatar - KANKUNEN
27. 5. 2022 08:49
Pro mě je to největší smutek v dějinách automobilismu
Proč nechalo Subaru zahynout tenhle neobyčejně silný kult nikdy nepochopím. Vždy na každé eRZetě stálo pár polepepených modrých STI se zlatými koly, většinou OZ a potom spousta dalších aut. Dnes naberu Vervu stovku, antiradar a Waze pošlu na přední okno a projedu se. V tom autě se cítím tak, že lidem nevadí, že mám své vlastní předpisy, ale naopak jsou rádi, že to auto viděli a slyšeli. V zrcátku vidím, že malí kluci mávají, velcí na mě ukazují a chlapi se aspoň otočí.