Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak se odlišuje nová Toyota GR 86 od Subaru BRZ? Jen o jiných znacích to není

David Bureš
Diskuze (5)

První snímky nové generace sporťáků od Toyoty a Subaru ukázaly výraznější designové odlišnosti než u předchůdců. Jak se ale nyní ukazuje, rozdíly nejsou jen stylistické.

Toyota a Subaru pokračují ve spolupráci v oblasti sporťáků, když letos uvádějí na trh druhou generaci společně vyvinutých kupé. U Subaru se pořád jmenuje BRZ, Toyota jej však podle své sportovní divize přejmenovala na GR 86. Předchůdci byli oceňováni pro svůj hravý charakter, někdy jim ale vedle nízkého výkonu byla vyčítána i přílišná podobnost. To se však má u nové generace změnit.

Už dříve vyšlo najevo, že prezident Toyoty Akio Toyoda rozhodl dvojici více odlišit, což se potvrdilo při premiéře. BRZ a GR 86 už nejsou jednovaječná dvojčata, co se týče vnější vzhledu. Duo kupé použilo odlišnou grafiku světlometů, stejně jako odlišné masky chladiče. Změn je ale vícero a netýkají se jen vzhledu.

„Původně jsme se snažili realizovat chuť řízení GR 86 a BRZ pouze odlišením specifikace nastavení tlumiče a nastavení posilovače řízení,“ přiznává šéfinženýr Jasunori Suezawa. To se ale v průběhu vývoje změnilo a dvojice sporťáků nakonec užila rovněž odlišné klouby přední nápravy, pružiny, stabilizátory, pouzdra i software řídicí jednotky.

Video se připravuje ...

Výsledkem toho má být odlišné chování obou aut, a to přestože je jejich motor shodný. O pohon se stará atmosférický čtyřválec s protiběžnými písty o objemu 2,4 litru, který je v případě japonské specifikace u obou kupé naladěn na 173 kW a 250 N.m.

Suezawa rozdíly shrnuje tak, že Toyota se zaměřila více na odezvu motoru, zatímco Subaru spíše na poskytovaný komfort. Oba vozy mají každopádně podle vyjádření inženýra poskytnout skvělé ovládání, i přes svůj osobitý charakter.

Zatím každopádně není jasné, zda tyto odlišnosti budeme moci porovnat také v Evropě. Příchod nové generace sporťáku na trhy Evropské unie totiž zatím potvrdila jen Toyota. U Subaru se teprve rozhodne, a to na základě flotilových emisí, které má snižovat avizované elektrické SUV Solterra.

David Bureš
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - iudex
20. 8. 2021 12:47
Re: Superbomba
Súhlas. Patril som k tým, ktorí kritizovali predošlé Toyobaru, že má výkonový a hlavne momentový deficit. Tu sa ale javí, že s objemnejším motorom sa to posunulo podstatne ďalej a už v tomto smere nemožno nič vytýkať.
Inak je fajn, že stále vznikajú takéto autá - čisté športiaky, kupé s RWD a manuálom, na nižšej výkonovej (a cenovej úrovni) GR86, resp. BRZ, na vyššej úrovni Nissan Z. Žiaľ u nás bude len tá Toyota, ale vďaka aj za ňu. Snáď sa jedného dňa dostanem do životnej fázy, že si budem môcť kúpiť takúto víkendovku.
Avatar - Plautus
20. 8. 2021 10:01
Re: F-Type
Ach, ty dokonalý (nielen) autoznalec...ešte si zabudol dodať, že aj manuálna prevodovka a ručná brzda sú už archaizmy (v autách tohto druhu však niektorými nadšencami cenenými).
Neviem, či zrovna “kolískové cuplíky” uzamykania dverí odradia človeka, ktorý si chce kúpiť podobné auto. Na druhej strane je tebou zbožňovaný koncern VW, ktorý vo svojich produktoch vo veľkom nahradil tlačítkové ovládanie dotykovým aj pri ovládaní ventilácie/klimatizácie. To mne osobne vadí oveľa viac.
P.S. Precvič riadne gramatiku (tÝ dokonalÝ Japonci)!
Avatar - hugino
20. 8. 2021 08:52
F-Type
Takže japonci nám okopčili Jaguar F -Type s podstatne slabším atmo motorom.Ale vcelku to vyzerá dobre.Za mňa skôr Subaru BRZ.PS:Zas a znova krásne vnútorné centrálne uzamykanie dverí z červenými kolískovými cuplíkmi z 80-tych rokov minulého storočia.Super ! Ach tý dokonalý japonci.
Avatar - KANKUNEN
20. 8. 2021 08:23
Superbomba
už nikdy nebudeš potřebovat víc, toto je to pravé řidičské auto. S novým motorem to má už ten výkon a krouťák.