Kia nabídne vodíkové automobily nejprve armádě, pak teprve veřejnosti
Zatímco Hyundai patří mezi největší propagátory vodíkové budoucnosti, Kia zůstávala stranou. Nyní ale také odhaluje své plány, které se však od vizí Hyundai poněkud liší.
Automobilka Hyundai by totiž ráda rozšířila nabídku vodíkových automobilů na silnicích již v nadcházejících letech, což ostatně naznačila už během své prezentace Hydrogen Wave, kde představila koncept sportovního vodíkového elektromobilu i zajímavých vodíkových užitkových vozů.
Automobilka Kia, která má přístup k technologiím mateřské společnosti Hyundai, ovšem s vodíkem evidentně příliš nepospíchá. Zatímco Hyundai nabízí vodíkové Nexo dokonce již od roku 2018, Kia se nikdy o plánech s vodíkem příliš nezmiňovala. To se však mění.
Podle informací The Korean Blog totiž Kia plánuje uvést první civilní vodíkový automobil na trh v roce 2028. Ještě předtím by však měla využít vodíkovou technologii v armádním odvětví, do kterého nakukuje například svou divizí Kia Defense/Kia Miliaty Vehicles.
O vodíkových plánech automobilky se měl během jihokorejské akce „Hydrogen Mobility Show“ rozpovídat Song Ho-Sun, prezident a CEO Kia Motors. Právě ten měl kolegům z The Korean Blog prozradit, že se Kia nejprve zaměří na využití vodíkových technologií pro armádu, než je začne nabízet v osobních vozidlech. A to údajně od roku 2028.
Ho-Sung měl také naznačit, že první vodíkový vůz Kia bude především „víceúčelovým vozidlem“. S největší pravděpodobností tak půjde o vůz kategorie SUV nebo MPV, nad kterými jihokorejské značky stále ještě nezlomily hůl.
Zajímavé však bude sledovat i využití vodíkových technologií v armádě, které by mělo sahat od vodíkových vozidel, až po vodíkové generátory. Kia přitom údajně počítá, že postupně nabídne ve vodíkovém provedení celou řadu svých armádních vozidel. Od lehkých velitelských strojů, až po těžké nákladní vozy a ozbrojená vozidla.
Díky možnosti rychlého doplňování paliva je ostatně vodík pro armádu mnohem zajímavější, než bateriové elektromobily. Vodíkové elektrické generátory, které by měly nahradit starší diesel-agregáty nebo bateriová úložiště, pak slibují vyšší efektivitu a samozřejmě i bezemisní provoz.