Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg láká na příchod nového hyperauta. Oslaví 20 let od začátku prodejů?

David Bureš
Diskuze (1)

Letos tomu bude 20 let od předání prvních kusů prvního sériového auta značky Koenigsegg. Podle všeho to v Ängelhomu řádně oslaví.

Koenigsegg má už dnes vybudovanou pověst výrobce supervýkonných a superrychlých automobilů. Rozhodně to není projekt s krátkou érou trvání, ale renomovaný výrobce, se svojí pevnou pozicí na trhu. Svoje renomé si Koenigsegg začal budovat v roce 2002, kdy zákazníkům předal první kousky svého prvního sériového modelu CC8S.

Letos od této události uplyne už 20 let, což si žádá nějakou řádnou oslavu, která se podle všeho opravdu rýsuje. Koenigsegg totiž k Novému roku na svém facebookovém profilu zveřejnil snímek dosud neznámého automobilu.

Znatelná je pouze silueta vozu, která připomíná to nejlepší z historie tohoto švédského výrobce supersportů. Celková silueta evokuje hned několik modelů značky z její historie. Koncová světla připomínají konkrétně CCX z roku 2006, první model značky s motorem vlastní konstrukce, difusor zase Ageru, která v roce 2017 bojovala s Bugatti Chiron o titul nejrychlejšího sériového auta světa. Příď je pak blízká CCX nebo CCR.

Právě tyto odkazy na dřívější modely Koenigseggu naznačují, že v Ängelhomu pracují na nějakém jubilejním speciálu postaveném na počest 20 let od zahájení prodejů prvního sériového auta značky.

Nemělo by každopádně jít o kus s historickou technikou. Koenigsegg totiž tento teaser doprovází následujícím textem: Vážený roku 2022, zde je naše novoroční předsevzetí – Větší maximální výkon díky chytré konstrukci a optimálnímu designu. To naznačuje použití těch nejmodernějších řešení. Nechme se tak překvapit, více se už snad dozvíme v následujících měsících.

Koenigsegg CC8S byl dvoumístnou targou poháněnou kompresorem přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 4,7 litru původem od Fordu, který dosahoval výkonu 488 kW. Jeho síla přitom byla přenášena jen na zadní kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu.

Automobil byl výsledkem několikaletého vývoje, vždyť firma Koenigsegg byla založena již v roce 1994. Při své premiéře zaujal jak svým minimalistickým skandinávským designem, s nezvykle koncipovanými výklopnými dveřmi, tak schopnostmi. Ve své době šlo o sériové auto s nejvýkonnějším motorem na světě. Do roku 2003 vzniklo šest kousků, poté následoval model CCR, využívající shodný základ, avšak s mnoha vylepšeními, včetně vlastního agregátu, který však nadále vycházel z techniky Fordu.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - kari.laz
4. 1. 2022 20:33
Neuvěřitelné
To je jak diamant mezi balvany. Neuvěřitelné. Na tohle představení se hodně těším


Koenigsegg CC8S byl dvoumístnou targou poháněnou kompresorem přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 4,7 litru původem od Fordu, který dosahoval výkonu 488 kW. Jeho síla přitom byla přenášena jen na zadní kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu.