Kompaktní SUV na elektřinu za milion: Výběr v Česku je překvapivě bohatý!
Snaha automobilek snížit flotilové emise se odráží mimo jiné v nižších cenách elektromobilů. Platí to i o následujícím výběru kompaktních SUV.
Od začátku letošního roku se výrobci na trzích zemí Evropské unie musejí srovnávat s flotilovými emisemi nižšími o 19 % ve srovnání s dosud platným nařízením. Aby výrazně nižších čísel dosáhly, musela z nich sáhnout na stále vcelku vysoké ceny elektrických aut. Díky tomu se některé modely dostaly na dohled spalovacím konkurentům, což už z nich dělá velmi zajímavou alternativu.
S ohledem na velmi silný segment kompaktních SUV jsme vybrali právě tuto kategorii, která je mezi elektromobily nejpočetnější.
Jestliže ještě před rokem či dvěma jste si s milionem v kapse mohli o takovém autě většinou nechat zdát, aktuálně si s touto částkou můžete vybírat mezi množstvím modelů, mezi které se dokázal vklínit i jeden prémiový.
BMW iX1
Základní verze povedeného mnichovského SUV s prémiovým charakterem se s elektrickým pohonem dokázala dostat na dohled svým mainstreamovým konkurentům. Verze iX1 eDrive20 disponuje výkonem 150 kilowattů a akumulátorem s využitelnou kapacitou téměř 65 kWh. Předokolka o délce přesně 4,5 metru je ideální jako druhé auto v rodině, kvůli dobíjecímu výkonu maximálně 130 kW si totiž u rychlodobíječky počkáte déle než většina konkurentů.
Ford Explorer
Dvojče Volkswagenu ID.4 si od svého sourozence vypůjčila techniku i některé nectnosti. Těmi mám na mysli především jen dvě tlačítka pro ovládání čtveřice bočních oken. Mezi předními a zadními přepínáte pomocí nepříliš citlivé dotykové plošky, což může být někdy frustrující.

Ford sáhl po správném partnerovi. Aktuálně navíc potěší příjemný akční ceník s cenou lehce nad milion u zadokolky s 210 kilowatty a baterií se 77 kWh.
Hyundai Kona Electric
Nejmenší SUV ve srovnání je jedním z nestorů tohoto segmentu. Kona byla jedním z modelů, který spoustu Čechů přesvědčil, že elektromobilita vlastně není špatná, pokud k ní máte ideální podmínky v čele s dobíjením v domácích podmínkách.
Nová generace si zachovala silné stránky předchůdce, který se pyšnil reálným dojezdem okolo 500 kilometrů. V našem přehledu se navíc jedná o nejlevnější elektrické SUV, díky akční nabídce začíná už na 850 tisících, přičemž další peníze můžete ušetřit třeba díky výkupu starého vozu.
Nissan Ariya
Trochu zapomenuté elektrické SUV můžete pod milion koupit v základním provedení s 63 kWh a 160 kilowatty. Japonský vůz stojí na totožné technice jako služebně mladší Renault Scenic, modely s jedním elektromotorem proto pohánějí výhradně přední kola.
S cenou 950 tisíc se dostáváte na roveň spalovacím SUV s nižším výkonem, u nissanu ovšem počítejte s omezenějším dojezdem daným menším akumulátorem. Provedení s 87 kWh stojí minimálně 1.219.990 korun.
Opel Grandland
Jedna z horkých novinek se na českých silnicích ještě ani nestačila zabydlet. Vedle elektrické verze Opel nabízí také provedení s přeplňovaným tříválcem o objemu 1,2 litru a plug-in hybridní variantu, vybere si proto prakticky každý.
Ve srovnání se sesterským Peugeotem e-3008 vyjde Opel Grandland minimálně podle ceníkových cen o něco dráž, je ovšem o více než deset centimetrů delší.

Peugeot e-3008
Esteticky mimořádně atraktivní francouzské SUV se může pochlubit stejně pestrou nabídkou pohonů jako výše zmíněný Opel Grandland s totožnou technikou. Ve srovnání s ním se ovšem e-3008 může pochlubit cenou začínající pod milionem. V deklarovaném dojezdu 524 km na jedno nabití patří Peugeot e-3008 k nejlepším kompaktním SUV na našem trhu.
Komu by snad 4542 milimetrů dlouhé SUV nestačilo, může sáhnout po výrazně větším Peugeotu e-5008 za 1.070.000 Kč, které uveze dokonce až sedm cestujících. Základní verze s pohonem předních kol a 73 kWh doplňuje ještě varianta se 170 kW a baterií s kapacitou 96,9 kWh, s níž už se můžete bez obavy vydat i na dlouhé cesty.
Kompaktní elektrická SUV kolem milionu | ||||||
BMW iX1 eDrive20 | Ford Explorer | Hyundai Kona Electric | Nissan Ariya | Opel Grandland Electric | Peugeot e-3008 | |
Výkon [kW] | 150 | 210 | 150 | 160 | 157 | 157 |
Točivý moment [N.m] | 250 | 545 | 255 | 300 | 345 | 343 |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 180 | 172 | 160 | 170 | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,6 | 6,4 | 8,1 | 7,5 | 9 | 8,8 |
Maximální dojezd [km] | 473 | 602 | 510 | 398 | 523 | 524 |
Využitelná kapacita akumulátoru [kWh] | 64,8 | 77 | 64,8 | 63 | 73 | 73 |
Maximální dobíjecí výkon [kW] | 130 | 135 | - | 130 | 160 | 160 |
Poháněná kola | přední | zadní | přední | přední | přední | přední |
Vnější rozměry [mm] | 4500 x 1845 x 1616 | 4468 x 1872 x 1630 | 4355 x 1825 x 1580 | 4595 x 1850 x 1660 | 4650 x 1905 x 1665 | 4542 x 1895 x 1641 |
Rozvor [mm] | 2692 | 2767 | 2660 | 2775 | 2784-2795 | 2739 |
Základní cena [Kč] | 1.080.300 | 1.019.900 (Select) | 849.990 (Smart) | 949.990 (Engage) | 1.079.990 (Edition) | 999.000 (Allure) |
Renault Scenic
Pokračovatel slavného jména se v roce 2024 stal evropským Autem roku, přesto minimálně na českém trhu zůstává trochu ve stínu. Přitom je zde dostupný výhradně s větším akumulátorem s využitelnou kapacitou 87 kWh, s níž se můžete přiblížit až 600kilometrovému dojezdu. I proto je v našem výčtu nejdražší.
Navzdory délce 4470 milimetrů je Renault Scenic uvnitř dostatečně prostorný, aby dokázal posloužit jako rodinné auto. Škoda že automobilka nenabízí verzi s dvěma elektromotory a pohonem všech kol.
SsangYong Torres EXV
Korejská automobilka se přejmenovala na KGM, proto se nedivte, když se s tímto označením v následujících týdnech a měsících budete potkávat častěji. Značka je známá svými spalovacími crossovery a SUV za slušné ceny, pohledný Torres EXV ovšem spoléhá výhradně na elektřinu.

SUV dlouhé přes 4,7 metru pořídíte pod 900 tisíc, což jsou částky, za které obvykle máte menší vůz s nižším výkonem. Výhodou jsou bateriové články typu LFP, které sice nedovolují takový dobíjecí výkon, zato jsou trvanlivější než převažující verze NMC.
Škoda Elroq
Mladoboleslavská novinka se aktuálně začíná dostávat na evropské silnice. Jde de facto o zkrácený enyaq, čemuž odpovídá design i použitá technika. Škoda si na domácím trhu dokázala nastavit velmi zajímavé ceny, za 1.032.000 Kč proto dostanete nejsilnější zadokolku s 210 kilowatty a akumulátorem s využitelnou kapacitou 77 kWh. Totožné parametry nabídne i o něco levnější Ford Explorer na stejné platformě MEB.
Škoda Elroq 85 potěší vysokým dobíjecím výkonem 175 kW, prostornou kabinou a moderními multimédii. Velkým plusem je přítomnost předehřevu baterie, díky kterému můžete zmíněný dobíjecí výkon využít na maximum.
Toyota bZ4X
Japonský příspěvek elektromobilitě se zpočátku musel vypořádávat například vysokou spotřebou a nižším dobíjecím výkonem. Toyota ovšem na modelu bZ4X zapracovala a chyby odstranila. I proto dnes tenhle model patří k nejlepším v segmentu, zejména když dojde na poměr ceny a celkové hodnoty.
Prostorné SUV díky akční nabídce pořídíte už pod milion korun, bZ4X tudíž vyjde lépe než končící RAV4 s podobnými proporcemi.

Volkswagen ID.4
Další z elektrických SUV na platformě MEB se pod milion dostane pouze ve verzi Limited se zadním elektromotorem se 125 kilowatty a baterií s využitelnou kapacitou 52 kilowatthodin. Komu ale omezený dojezd (reálně okolo 250 až 280 kilometrů), tomu tenhle prostorný elektromobil udělá radost i navzdory očividným snahám o nesmyslné úspory (zmíněná dvě tlačítka ovládání bočních oken).
I ta v minulosti tolikrát omílaná multimédia ušla velký kus cesty. Jejich nejnovější vydání naopak v rychlosti reakce na pokyny exceluje a nezamrzá.
Kompaktní elektrická SUV kolem milionu | |||||
Renault Scenic E-Tech | SsangYong Torres EXV | Škoda Elroq 85 | Toyota bZ4X | Volkswagen ID.4 | |
Výkon [kW] | 160 | 152 | 210 | 150 | 125 |
Točivý moment [N.m] | 300 | 339 | 545 | 265 | 310 |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 175 | 180 | 160 | 160 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,9 | 8,1 | 6,6 | 7,5 | 9 |
Maximální dojezd [km] | 625 | 462 | 581 | 500 | 362 |
Využitelná kapacita akumulátoru [kWh] | 87 | 73,4 | 77 | 64 | 52 |
Maximální dobíjecí výkon [kW] | 150 | 120 | 175 | 150 | 145 |
Poháněná kola | přední | přední | zadní | přední | zadní |
Vnější rozměry [mm] | 4470 x 1864 x 1572 | 4715 x 1890 x 1715 | 4488 x 1884 x 1625 | 4690 x 1860 x 1650 | 4584 x 1852 x 1616 |
Rozvor [mm] | 2785 | 2680 | 2765 | 2850 | 2771 |
Základní cena [Kč] | 1.085.000 (Evolution) | 879.900 (Style) | 1.032.000 (Selection) | 999.000 (Comfort) | 969.900 (Limited) |