Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncernovým supersportům se daří, Lamborghini i Bugatti hlásí rekordní prodeje

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Po loňském výpadku výroby se Lamborghini i Bugatti podařilo překonat své stávající prodejní rekordy pro první čtvrtletí.

Po automobilce Porsche se dnes svými úspěchy za první čtvrtletí roku 2021 pochlubili i další prémioví výrobci z koncernu Volkswagen. Konkrétně jde o automobilky Lamborghini a Bugatti, které kromě jiného spojuje i osoba v jejich čele – CEO Stephan Winkelmann.

Začněme od italského Lamborghini, které se pochlubilo, že za první tři měsíce roku prodalo celkem 2.442 vozidel. To je nejen 25% nárůst vůči roku 2020, který byl krizový pro většinu automobilek, ale také 22% nárůst oproti prvnímu čtvrtletí roku 2019, které je tak nyní druhým nejúspěšnějším. V roce 2019 se totiž Lamborghini mimořádně dařilo, což v roce 2020 pokazil zejména 70denní výpadek výroby.

Největším tahounem prodejů se přitom opět stal SUV model Urus, který putoval k novým vlastníkům v počtu 1.382 kusů. Následoval ho sportovní Huracan s počtem 753 kusů a nejslabší prodeje zaznamenal v prvním čtvrtletí model Aventador, kterého se prodalo jen 287 kusů.

Lamborghini sice na rozdíl od Porsche nezveřejňovalo růst na jednotlivých světových trzích, zvýšenou poptávku však automobilka zaznamenala především v USA, Číně a také na Německém trhu. „Lamborghini nadále reaguje na silnou tržní poptávku s rostoucím zájmem, a to navzdory pokračujícím výzvám a nejistotám na trhu,“ dodal CEO značky Stephan Winkelmann.

Fantastický začátek roku měla i automobilka Bugatti, která prý během prvního čtvrtletí zaznamenala nejlepší prodeje ve své moderní historii. Tedy zřejmě v období od roku 1999, kdy vstoupila pod křídla koncernu Volkswagen.

Značka sice neuvedla žádná konkrétní čísla, jenže to by nás při objemu jejích prodejů nemělo ani příliš udivovat. Podle dostupných zpráv už se ale prodalo přes 300 kusů modelu Chiron, jehož výroba byla zahájena v roce 2017. Do budoucna tak nejspíš zbývá ještě cca 150 vozů k objednání.

Těžko říct, zda za růstem poptávky stojí konkrétní důvod. Automobilka však v posledních letech poměrně výrazně rozšířila svou nabídku o nové speciální a limitované edice, které možná zlákaly sběratele či majetné zákazníky toužící po unikátu. Kromě tradičního Chironu je tak možné objednávat například verze Pur Sport, Super Sport 300+, Divo nebo výroční Centodieci.

Stephan Winkelmann pak k úspěchu dodal, že je o to překvapivější, neboť čas strávený tváří tvář se zákazníky se oproti minulým letům výrazně zkrátil. Pro Bugatti, stejně jako většinu ostatních prémiových značek, jsou přitom setkání se zákazníky v tradičním showroomu důležitá. Zážitek z pořízení vozu za desítky milionů zkrátka musí být komplexní záležitostí.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

23. 4. 2021 14:24
Sorry
Zkuste tyhle texty psat trosku jednodusseji a zaroven logicteji. Moc to retezite a skacete v case sem a tam. Podivejte se na tenhle odstavec - dal by se napsat trikrat lip.

"Začněme od italského Lamborghini, které se pochlubilo, že za první tři měsíce roku prodalo celkem 2.442 vozidel. To je nejen 25% nárůst vůči roku 2020, který byl krizový pro většinu automobilek, ale také 22% nárůst oproti prvnímu čtvrtletí roku 2019, které je tak nyní druhým nejúspěšnějším. V roce 2019 se totiž Lamborghini mimořádně dařilo, což v roce 2020 pokazil zejména 70denní výpadek výroby."