Maskovaná Honda Civic Type R se chystá na Nürburgring, představena bude příští rok
Japonská automobilka zveřejnila první snímky maskovaného modelu Civic Type R, který čeká další ladění a testování na jednom z nejnáročnějších okruhů světa.
Automobilka Honda se dnes pochlubila velmi stručnou tiskovou zprávou, ve které oznamuje, že je nová generace populárního hot-hatche Civic Type R připravena na testování na slavném okruhu Nürburgring. Zpráva rovněž zmiňuje, že nová generace nabídne nejlepší výkony a jejího představení se dočkáme v příštím roce.
Na první pohled nic zajímavého, součástí tiskové zprávy jsou ale i první dvě fotografie maskovaného testovacího prototypu. Ten je přitom stejně jako samotná nová generace Hondy Civic podstatně usedlejší a designově čistší, než předchozí generace. Přesto si Type R uchoval pár charakteristických prvků.
To je nejlépe patrné při pohledu na zadní část, kde jsou uprostřed nárazníku umístěny tři výrazné koncovky výfukového systému. Novinkou je ovšem změna velikostí – nově je středová koncovka větší, než dvě boční. Za pozornost pak stojí také nové křídlo, které je umístěno nepatrně výš na víku zavazadelníku a má evidentně plošší / jednodušší tvar.
Při pohledu z profilu si můžeme všimnout rudě lakovaných brzdových třmenů Brembo a pozornosti by neměly uniknout ani pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, které by měly být zárukou víc než solidní přilnavosti.
Jak už jsme zmiňovali, nová generace Hondy Civic Type R bude zřejmě designově čistší a pravděpodobně se zbaví řady zbytečných/naznačených větracích otvorů. Minimálně přední nárazník by ale stále mohl působit důrazně a agresivně, čemuž by mohly dopomoci i funkční otvory pro přívod vzduchu k pohonné soustavě po stranách nárazníku. Nová se pak zdá být i horní maska chladiče.
O pohonné jednotce zatím automobilka mlčí, v uplynulých měsících se však světem prohnala řada zajímavých spekulací. Ty nejdivočejší přitom hovořily o hybridní pohonné jednotce s výkonem až 400 koní, která by spolupracovala s manuální převodovkou a systémem pohonu všech kol.
Poslední dobou se však mluví spíše o evoluci stávajícího 2,0litrového přeplňovaného motoru, který bude stále roztáčet pouze přední kola. S největší pravděpodobností na ně ale bude posílat ještě větší porci koní.
Závěrem pak připomeňme, že nová generace Hondy Civic Type R bude jedním z posledních nových modelů automobilky, který bude na starém kontinentu dostupný s klasickým spalovacím motorem.