Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maskovaná Honda Civic Type R se chystá na Nürburgring, představena bude příští rok

Ondřej Mára
Diskuze (19)

Japonská automobilka zveřejnila první snímky maskovaného modelu Civic Type R, který čeká další ladění a testování na jednom z nejnáročnějších okruhů světa.

Automobilka Honda se dnes pochlubila velmi stručnou tiskovou zprávou, ve které oznamuje, že je nová generace populárního hot-hatche Civic Type R připravena na testování na slavném okruhu Nürburgring. Zpráva rovněž zmiňuje, že nová generace nabídne nejlepší výkony a jejího představení se dočkáme v příštím roce.

Na první pohled nic zajímavého, součástí tiskové zprávy jsou ale i první dvě fotografie maskovaného testovacího prototypu. Ten je přitom stejně jako samotná nová generace Hondy Civic podstatně usedlejší a designově čistší, než předchozí generace. Přesto si Type R uchoval pár charakteristických prvků.

To je nejlépe patrné při pohledu na zadní část, kde jsou uprostřed nárazníku umístěny tři výrazné koncovky výfukového systému. Novinkou je ovšem změna velikostí – nově je středová koncovka větší, než dvě boční. Za pozornost pak stojí také nové křídlo, které je umístěno nepatrně výš na víku zavazadelníku a má evidentně plošší / jednodušší tvar.

Při pohledu z profilu si můžeme všimnout rudě lakovaných brzdových třmenů Brembo a pozornosti by neměly uniknout ani pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, které by měly být zárukou víc než solidní přilnavosti.

Jak už jsme zmiňovali, nová generace Hondy Civic Type R bude zřejmě designově čistší a pravděpodobně se zbaví řady zbytečných/naznačených větracích otvorů. Minimálně přední nárazník by ale stále mohl působit důrazně a agresivně, čemuž by mohly dopomoci i funkční otvory pro přívod vzduchu k pohonné soustavě po stranách nárazníku. Nová se pak zdá být i horní maska chladiče.

Video se připravuje ...

O pohonné jednotce zatím automobilka mlčí, v uplynulých měsících se však světem prohnala řada zajímavých spekulací. Ty nejdivočejší přitom hovořily o hybridní pohonné jednotce s výkonem až 400 koní, která by spolupracovala s manuální převodovkou a systémem pohonu všech kol.

Poslední dobou se však mluví spíše o evoluci stávajícího 2,0litrového přeplňovaného motoru, který bude stále roztáčet pouze přední kola. S největší pravděpodobností na ně ale bude posílat ještě větší porci koní.

Závěrem pak připomeňme, že nová generace Hondy Civic Type R bude jedním z posledních nových modelů automobilky, který bude na starém kontinentu dostupný s klasickým spalovacím motorem.

Ondřej Mára
Diskuze (19)

Doporučujeme

Avatar - iudex
6. 10. 2021 08:12
Re: CTR
No práve na tých dvoch fotkách vidíš tie rozdiely sedan - hatch. Hatch má na tom "nose" takú ostrejšiu hranu a je to celé o chlp menšie, naopak pri sedane je to viac vypuklé a oblé a to robí dojem toho tapírieho chobota.
Takže za mňa je hatch v pohode prijateľný, dosť na to, aby to prebila technika type R (čo pri predchodcovi neprebila).
Jo, tapíR je vtipné, mohlo by sa to ujať. ;-)
Avatar - Emel
5. 10. 2021 18:35
Re: CTR
A tuto?
https://www.auto.cz/…out-prakticnosti?…
Těžko říct, tohle jsou takový malůvky, proto jsem někde nahoře psal, že jsem zvědavý naživo.
TypeR = tapír... no není to roztomilý ;-) ?
Avatar - iudex
5. 10. 2021 09:16
Re: CTR
Jo, je to čistý liftback: https://www.auto.cz/…out-prakticnosti?…
A to je dobre, keď už je to auto také dlhé, tak nech je z toho aj praktický úžitok a ten je pri liftbacku vyšší ako u HB.
Avatar - iudex
5. 10. 2021 09:14
Re: CTR
Ja tuto žiadneho tapíra nevidím: https://www.auto.cz/…out-prakticnosti?…
Ale pri HB je trošku odlišný predok, pri sedane to skutočne z určitých uhlov nevyzerá dobre.
5. 10. 2021 08:50
Re: CTR
Že to nějaký auto je dělo, používali naši rodičové, rození v padesátých šedesátých letech. Chceš tim naznačit, že muj taťka s mamkou jsou buranský lopaty? Brzdi, v podstatě nereaguješ na Civica, prostě si pustil random hate z nějakýho důvodu. Já osobně když sem Civica XI potkal na silnici, tak moje reakce byla..." No ty 3,14tcho...." Takže to auto je dělo, ne že ne.....Na obrázkách vypadá divně, ale v reálu je to mnohem lepší.