Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy S odhaluje ceny plug-in hybridu. Na elektřinu ujede 100 km!

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Plug-in hybridní Mercedes-Benz třídy S nabízí kombinovaný výkon 375 kW, na stovku zrychlí za 5,2 sekundy a na elektřinu zvládne ujet až 100 km, jeho cena však začíná od 3,1 milionu korun.

České zastoupení automobilky Mercedes-Benz se pochlubilo zahájením prodeje svého vlajkového třídy S v plug-in hybridním provedení s označením S 580 e. Jde o premiéru čtvrté generace plug-in hybridního systému Mercedes, který kromě jiného nabízí čistě elektrický dojezd kolem 100 km (dle WLTP).

Základem plug-in hybridního pohonného ústroje je třílitrový řadový šestiválec M 256 s nejvyšším výkonem 270 kW (367 k) a nejvyšším točivým momentem 500 Nm. Spalovacímu motoru asistuje synchronní elektromotor s trvalými magnety a vnitřním rotorem o výkonu 110 kW (150 k) s nejvyšším točivým momentem 480 Nm, který je dostupný prakticky okamžitě.

Kombinovaný výkon hybridního systému je 375 kW (510 k) a 750 Nm točivého momentu. Akceleraci z 0 na 100 km/h tak vůz zvládá za 5,2 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 250 km/h. Čistě na elektřinu pak vůz zvládá uhánět rychlostí až 140 km/h.

Elektrický dojezd by se měl dle WLTP pohybovat v rozmezí 94 až 113 kilometrů. Standardně je vůz vybaven 11kW nabíječkou pro nabíjení třífázovým střídavým proudem. Za příplatek je pak dostupná nabíječka pro dobíjení střídavým a stejnosměrným proudem o výkonu až 60 kW. I plně vybitý akumulátor by tak mělo být možné dobít během cca 30 minut.

Kombinovaná spotřeba by se přitom měla pohybovat okolo 1,0 až 0,6 l/100 km, zatímco kombinované emise jsou udávány v rozmezí 22,0 – 14,0 g/km, což by mělo znamenat i nízkoemisní značky. Díky novému umístění baterií navíc v zavazadelníku není schod a otvor v zadních sedadlech umožňuje přepravu i dlouhých předmětů, jako jsou lyže.

Mercedes-Benz S 580 e bude dostupný s krátkým i dlouhým rozvorem, přičemž krátká verze začíná od 3.168.990 Kč, zatímco verze s dlouhým rozvorem přijde na ceny od 3.280.310 Kč.

Nabídku navíc nedávno rozšířila také motorizace S 580 4Matic s mildhybridní 48V elektrifikací. Vidlicový osmiválec přitom nabízí nejvyšší výkon 370 kW a nejvyšší točivý moment 700 Nm. Elektromotor pak pomáhá nejvyšším výkonem 15 kW a nejvyšším točivým momentem 200 Nm.

Video se připravuje ...

Také mildhybridní verze S 580 je dostupná s krátkým i dlouhým rozvorem, přičemž verze s krátkým rozvorem začíná od ceny 3.236.750 Kč a verze s dlouhým rozvorem je dostupná od ceny 3.348.070 Kč.

S novým modelovým rokem také automobilka rozšířila nabídku dostupné výbavy pro svou vlajkovou loď. Zákazníci toužící po ještě vyšším komfortu si mohou připlatit například za aktivní podvozek E-Active Body Control, nebo za nové bezpečnostní a komfortní prvky výbavy, jako je interiérový asistent MBUX, automatický podavač bezpečnostních pásů adaptivní osvětlení zadní části interiéru nebo systém masáže lýtek pro zadní cestující.

Kromě toho se také rozrostla nabídka laků pro exteriér a povrchových úprav interiéru. Například středová konzola může mít nově skleněnou povrchovou úpravu s černými tečkovanými liniemi.

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
27. 7. 2021 06:54
Re: PHEV
U Toyoty to je 15 tis km nebo rok, bez ohledu na podíl EV. Takze v extremu můžeš měnit nový olej po 15tis, protoze to najdeš jen na elektriku.
26. 7. 2021 08:37
Re: PHEV
jak je vyřešená výměna oleje u spalováku? když je počet najetých km na benzín vlastně nepředpovídatelný?
Avatar - JirkaVejrazka
26. 7. 2021 08:14
Re: PHEV
Stejne, jako u jakehokoli jineho auta. Sednes za volant a dojedes z Prahy do Ostravy (pokud dalnice dovoli ;-)

U vetsiny PHEV si muzes vybrat - bud budou postupne spotrebovavat baterku po trase a dojedes do cile s prazdnou, nebo pojedes v hybridnim rezimu (auto pojede primarne na spalovak a elektrina misty vypomaha, ale jen tak aby se baterka nevybijela) a pred cilem se muzes prepnout na cistou elektriku a vyuzit nabitou baterku na jizdy po meste a okoli.

U PHEV zadne nabijeni po trase neni potreba, takze zadne nucene zastavky. Nabijeni ti jen snizi spotrebu a zvysi komfort, ale i bez nej to jezdi s lepsi spotrebou nez srovnatelny spalovak (o kolik, to zalezi na vyrobci a technice).
26. 7. 2021 05:27
Re: PHEV
Skvelý nápad fotovoltaika za 150k,funkcna 1/3 roka to se vyplatí
25. 7. 2021 22:42
Re: PHEV
někdy jsou ty dotazy až nepochopitelně prostoduché že? já s PHEV třeba 14 dní jezdím čistě na elektriku když se to sejde (není žádná služebka) a dám třeba 80 e-km denně.... No a pak jedu do Itálie s rakví za 10.... a průměr mám dlouhodobě 3.... tak prosté a efektivní to je :-)