Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes představil základní Maybach S pro Čínu, pod kapotou má 367 koní

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Novinka s šesti válci je navržena speciálně pro čínské zákazníky, kteří se chtějí vyhnout vyšším daním za V8.

Mercedes Maybach třídy S, naprostý vrchol luxusu v nabídce vozů s třícípou hvězdou, byl původně představen pouze s motorizací V8. Ovšem zatímco většina světa s napětím očekává vrcholný model s motorem V12, čínští zákazníci dostali naopak nejdostupnější verzi, která má pod kapotou pouze šestiválec.

Novinka s označením S480 je přitom pouze čínskou záležitostí, což má vcelku úsměvný důvod. Automobily jsou totiž v Číně zdaněny podle objemu, takže čím větší objem, tím víc majitel zaplatí na daních. Novinka je tak určená pro zákazníky toužící po absolutním luxusu, kterým se ale nechce platit daně za 4,0litrový osmiválec.

Video se připravuje ...

Pod kapotou modelu S480 4Matic je tak uložen 3,0litrový benzínový řadový šestiválec, doplněný o mild-hybridní technologii, který nabízí maximální výkon 270 kW (367 k) a až 500 N.m točivého momentu. A pokud vám tyto parametry přijdou známé, evidentně máte nabídku eskového Mercedesu dobře nastudovanou.

Parametry Maybachu S480 4Matic totiž odpovídají parametrům evropského Mercedesu-Benz třídy S450 4Matic. Ostatně podle některých zdrojů by se měl základní šestiválcový Maybach objevit ještě letos i na evropském trhu, kde pravděpodobně ponese označení Maybach S450.

Vzhledem k rozdílné velikosti a váze mezi modely Mercedes S a Maybach S ovšem Maybach S480 nabídne nepatrně horší akceleraci – z 0 na 100 km/h vystřelí za 5,8 sekundy, zatímco menší Mercedes S za 5,1 sekundy. Maximální rychlost by pak měla být omezena na 250 km/h.

Základní motorizace ovšem neznamená, že by se šetřilo na luxusní výbavě interiéru. I základní Maybach S480 nabídne čínským zákazníkům vrchol dostupného luxusu na čtyřech kolech, za což si automobilka samozřejmě nechá i zaplatit. Cenovka totiž startuje od 1.458.000 čínských jüanů, což je cca 4.836.000 Kč.

Ovšem zatímco „základní“ novinka je prozatím pouze čínskou záležitostí, většina z nás už vyhlíží především vrcholnou verzi, která by měla mít pod kapotou 6,0litrový dvanáctiválec.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - JirkaV8
29. 4. 2021 03:57
se z číny nepotentujte
Na viru čína fuj, ale jakmile jde prodat Meďoura nebo nástoje na odebírání orgánů, to se výrobci mohou přetrhnout. Já bych pro Čínu nevyráběl nic, max třeba CityGo když se v ČR moc nechytlo.