Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedesu ve druhém čtvrtletí prudce klesl prodej. Z klasických důvodů

ČTK
Diskuze (0)

Prodej luxusních vozů Mercedes-Benz ve druhém čtvrtletí meziročně prudce klesl o 16 procent kvůli problémům s dodávkami a kvůli protipandemickým výlukám v Číně.

Automobilka od dubna do června dodala 490.000 osobních aut. Společnost však zachovala svůj výhled prodeje na letošní rok. Předpokládá, že se v porovnání s loňským rokem mírně zvýší, informovala agentura Reuters.

Video se připravuje ...

Ve druhém čtvrtletí se prodeje nejvíce propadly v Číně. Meziročně zde klesly o 25 procent na 163.700 aut. Čína je největším automobilovým trhem světa a zároveň nejdůležitějším trhem tohoto německého výrobce automobilů.

V celé Asii prodal Mercedes-Benz ve druhém čtvrtletí o pětinu méně vozů než ve stejném období minulý rok, k čemuž přispěla hlavně protipandemická opatření. V Evropě se automobilce prodeje snížily o deset procent a v Severní Americe o tři procenta.

Automobilka nicméně předpokládá, že za celý letošní rok prodeje mírně zvýší. Navzdory obavám z rostoucí inflace "zůstává poptávka zákazníků vysoká", uvedla v prohlášení obchodní ředitelka Britta Seegerová. Populární jsou jsou podle ní hlavně luxusní auta, jako jsou modely Mercedes-Maybach, a elektromobily z řady Mercedes-EQ.

Prodeje menší divize Vans, která se zaměřuje na dodávkové vozy, zůstaly ve druhém čtvrtletí těsně pod prodeji ve stejném období loni. Celosvětově automobilka prodala od dubna do června zhruba 100.000 dodávek.

ČTK
Diskuze (0)

Doporučujeme