Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Fabia odhaluje konfigurátor. Takto vypadá nejdostupnější verze

David Bureš
Diskuze (86)

Škoda Fabia nové generace je zatím na českém trhu dostupná výhradně s benzinovými tříválci. Čtyřválec 1.5 TSI ve zveřejněném konfigurátoru aktuálně chybí.

Automobilka Škoda minulý týden oficiálně odhalila podobu nové generace modelu Fabia, spolu s čímž také zahájila český prodej vozu. Od té doby tedy známe první české ceny, nyní se ale na tuzemských webových stránkách výrobce objevil i konfigurátor, díky čemuž byly odhaleny i detailnější ceny, stejně jako detailní podoba jednotlivých stupňů výbavy.

Zatím jsou k dispozici dva, výchozí Ambition a Style, ke kterým do budoucna přibude sportovně střižené Monte Carlo. Právě Ambition v základu dostanete za 329.900 korun, a to s tříválcem 1.0 MPI Evo (59 kW) pod kapotou a pětistupňovým manuálem.

Bez příplatku každopádně pořídíte výhradně modrou Energy. Bílá Candy stojí 7.300 korun, metalické laky přijdou na 13.900 korun. Oranžová Phoenix známá z propagačních snímků je pak za 18.600 Kč, stejně jako červená Velvet. Kola jsou standardně 15“ ocelová, za nejlevnější litá kola se připlácí 12.500 korun.

Základní výbava dále čítá šest airbagů, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, diodové světlomety nebo mlhovky. Dále je tu palubní počítač, sada na opravu pneumatik nebo infotainment Swing s 6,5“ displejem.

Video se připravuje ...

Připlatit si můžete třeba za paket Ambition Plus. Stojí 10.000 Kč a výbavu rozšíří o multifunkční kožený volant, středovou loketní opěrku vpředu, tempomat nebo vyhřívání předních sedadel a ostřikovačů čelního skla. Balíček Simply Clever za 3.400 Kč zase nabízí praktické prvky jako síťový program, zdvojený elastický úložný prostor v kufru, odpadkový koš, oboustranný koberec v kufru, cargo elementy, háčky v Top Tetheru v kufru a multifunkční tašku.

Dvouzónová klimatizace stojí 10.000 Kč, zadní parkovací čidla 9.200 Kč a navigace s 9,2“ displejem 23.600 Kč. Praktickým prvkem může být i USB-C u vnitřního zpětného zrcátka třeba pro palubní kamery za 1.000 Kč nebo paket pro špatné cesty se zvýšeným podvozkem a krytem motoru a převodovky za 4.000 Kč.

To druhý stupeň Style poskytuje třeba tempomat, zadní parkovací čidla, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, multifunkční volant, 15“ kola z lehkých slitin, vyhřívání předních sedadel nebo multimediální systém Bolero s osmipalcovou dotykovou obrazovkou. Oproti Ambition se za Style plošně připlácí 30.000 korun.

V tomto případě je tu pak třeba balíček Style Plus za 20.000 Kč, s bezklíčovým zamykáním, dvouzónovou automatickou klimatizací, bi-LED světlomety nebo zatmavenými zadními okny. Asistovaná jízda 2.0 za 56.000 korun pak přidá asistent pro adaptivní vedení v jízdním pruhu plus asistent pro jízdu v koloně, hlídání mrtvého úhlu, automatický parkovací asistent nebo adaptivní tempomat. Jeho součástí je přitom i virtuální kokpit a infotainment Amundsen s 9,2“ obrazovkou a navigací.

*Předběžné hodnoty
Škoda Fabia (2021) – první české ceny nové generace
Motor 1.0 MPI Evo 1.0 TSI Evo 1.0 TSI Evo
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4
Výkon [kW] 59 70 81
Točivý moment [N.m] 95 175 200
Převodovka 5M 5M 6M (7DS)
Maximální rychlost [km/h]* 175 - 205
Zrychlení 0-100 km/h [s]* 15 - 9,7
Spotřeba dle WLTP [l/100 km]* 5,1 - 5,0
Cena Ambition [Kč] 329.900 349.900 369.900 (409.900)
Cena Style [Kč] 359.900 379.900 399.900 (439.900)
David Bureš
Diskuze (86)

Doporučujeme

12. 5. 2021 12:53
Re: adaptivní tempomat, bezdrátový android auto, pádla u DSG
Většina reakci adaptivního tempomatu by měla jít negovat plynem bez jeho vypnuti. Ty extrémnější jsou oser no. Mě se stává že to reaguje u sjezdu s dálnice na auta co už přejela do sjezdoveho pruhu, nejsou ani přímo přede mnou ale těsně vedle a zpomalují aby mohla sjet Tzn. najednou zbytecne vybrzduju lidí za mnou. Nevim jak je to zdravé se prát s tím adaptivním tempomatem, už jednou mi museli měnit v servisu nějakou součástku .. selhalo to celé i s front assistem.
Avatar - caliban
11. 5. 2021 23:51
....
Ten nápis fabia na boku přístrojové desky, je tam proto, aby majitel při nastupování věděl jaké auto vyfasoval? Nebo to má být cool, nebo tak něco?
Vypadá to akorát trapně.
11. 5. 2021 21:39
Re: Balóny
Rozmer 185/65 R15 vychádza na vonkajší priemer 622 mm a obvod 1953 mm, gumy 185/70 R14 by mali mať vonkajší priemer 615 mm a obvod 1931 mm.
To je rozdiel cca 20 mm na otáčku. Rozdiel v rýchlosti,pri 15" a 14" gumách mi vyšiel asi 1,15%, čo je pri 90 km/h, čo je cca 1 km/h.
Rozdiel prejdenej vzdialenosti na 1 km mi vyšiel niečo vyše 11 m.
S tými rozmermi si asi trafil. :yes:
11. 5. 2021 21:24
Re: Balóny
195/65 R15 malo moje Kangoo...
11. 5. 2021 21:09
Re: adaptivní tempomat, bezdrátový android auto, pádla u DSG
To fakt záleží na situaci.. většinu času je relativně hustý provoz, což znamená, že člověk se rozjede na 140 a hned mu tam vlítne kamion, tak brzdí, kamion uhne, zase jedu minutu 140 a zase další kamion.. a tak pořád dokola.. a to je prostě s adaptivním tempomatem vopruz, protože ten tempomat to stejně nedává a když vidím kamion, radši tempomat vypnu a kamion plynule dojedu.. nebo když jedu ráno do Prahy a je sice hustý provoz, ale ne zrovna plynulý, prostě lidi nárazově brzdí jak dementi, pak se zase okamžitě rozjedou a jedou max. aby to zase za chvilku zaflekovali, no hrůza.. tak tam to taky nedává..

Adaptivní tempomat se hodí jen, když je velice hustý provoz, který je zároveň velice plynulý. A to na našich cestách skutečně zažívám málokdy. Nerad se za někoho "věsím", takže tahle výhoda je pro mě irelevantní. A málokdy narazím na někoho, kdo chce cestovat přesně tou samou rychlostí, co já. Teď jsem měl na měsíc půjčené auto s klasickým tempomatem a chrochtal jsem si blahem. Bohužel teď jsem čerstvě zase vyfasoval auto s adaptivním a už zase trpím. S klasickým tempomatem se mi jezdilo líp, často se mi stávalo, že jsem v pravém pruhu dojížděl kamion a předjíždělo mě jiné auto, ale věděl jsem, že mě v pohodě stihne předjet, než se přiblížím ke kamionu, takže jsem ho vůbec nemusel vypínat, jen jsem se včas zařadil (prostě je to o odhadu..). Jenže adaptivní tempomat reaguje na rozdíl rychlostí a když dojíždím kamion, tak (logicky) začne panikařit a příliš brzy brzdit (a to mám nastavenou nejkratší vzdálenost a sportovní mód). Takže já mám přesně opačnou zkušenost - adaptivní tempomat musím vypínat hodně často, na klasický jsem během jízdy tolik nesahal. A u adaptivního tempomatu člověk snadněji ztratí pozornost, U klasického se mi opravdu nestalo, že bych při řízení nedával pozor.