Nová Škoda Fabia odhaluje konfigurátor. Takto vypadá nejdostupnější verze
Škoda Fabia nové generace je zatím na českém trhu dostupná výhradně s benzinovými tříválci. Čtyřválec 1.5 TSI ve zveřejněném konfigurátoru aktuálně chybí.
Automobilka Škoda minulý týden oficiálně odhalila podobu nové generace modelu Fabia, spolu s čímž také zahájila český prodej vozu. Od té doby tedy známe první české ceny, nyní se ale na tuzemských webových stránkách výrobce objevil i konfigurátor, díky čemuž byly odhaleny i detailnější ceny, stejně jako detailní podoba jednotlivých stupňů výbavy.
Zatím jsou k dispozici dva, výchozí Ambition a Style, ke kterým do budoucna přibude sportovně střižené Monte Carlo. Právě Ambition v základu dostanete za 329.900 korun, a to s tříválcem 1.0 MPI Evo (59 kW) pod kapotou a pětistupňovým manuálem.
Bez příplatku každopádně pořídíte výhradně modrou Energy. Bílá Candy stojí 7.300 korun, metalické laky přijdou na 13.900 korun. Oranžová Phoenix známá z propagačních snímků je pak za 18.600 Kč, stejně jako červená Velvet. Kola jsou standardně 15“ ocelová, za nejlevnější litá kola se připlácí 12.500 korun.
Základní výbava dále čítá šest airbagů, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, diodové světlomety nebo mlhovky. Dále je tu palubní počítač, sada na opravu pneumatik nebo infotainment Swing s 6,5“ displejem.
Připlatit si můžete třeba za paket Ambition Plus. Stojí 10.000 Kč a výbavu rozšíří o multifunkční kožený volant, středovou loketní opěrku vpředu, tempomat nebo vyhřívání předních sedadel a ostřikovačů čelního skla. Balíček Simply Clever za 3.400 Kč zase nabízí praktické prvky jako síťový program, zdvojený elastický úložný prostor v kufru, odpadkový koš, oboustranný koberec v kufru, cargo elementy, háčky v Top Tetheru v kufru a multifunkční tašku.
Dvouzónová klimatizace stojí 10.000 Kč, zadní parkovací čidla 9.200 Kč a navigace s 9,2“ displejem 23.600 Kč. Praktickým prvkem může být i USB-C u vnitřního zpětného zrcátka třeba pro palubní kamery za 1.000 Kč nebo paket pro špatné cesty se zvýšeným podvozkem a krytem motoru a převodovky za 4.000 Kč.
To druhý stupeň Style poskytuje třeba tempomat, zadní parkovací čidla, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, multifunkční volant, 15“ kola z lehkých slitin, vyhřívání předních sedadel nebo multimediální systém Bolero s osmipalcovou dotykovou obrazovkou. Oproti Ambition se za Style plošně připlácí 30.000 korun.
V tomto případě je tu pak třeba balíček Style Plus za 20.000 Kč, s bezklíčovým zamykáním, dvouzónovou automatickou klimatizací, bi-LED světlomety nebo zatmavenými zadními okny. Asistovaná jízda 2.0 za 56.000 korun pak přidá asistent pro adaptivní vedení v jízdním pruhu plus asistent pro jízdu v koloně, hlídání mrtvého úhlu, automatický parkovací asistent nebo adaptivní tempomat. Jeho součástí je přitom i virtuální kokpit a infotainment Amundsen s 9,2“ obrazovkou a navigací.
*Předběžné hodnoty | |||
Škoda Fabia (2021) – první české ceny nové generace | |||
Motor | 1.0 MPI Evo | 1.0 TSI Evo | 1.0 TSI Evo |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 3/4 |
Výkon [kW] | 59 | 70 | 81 |
Točivý moment [N.m] | 95 | 175 | 200 |
Převodovka | 5M | 5M | 6M (7DS) |
Maximální rychlost [km/h]* | 175 | - | 205 |
Zrychlení 0-100 km/h [s]* | 15 | - | 9,7 |
Spotřeba dle WLTP [l/100 km]* | 5,1 | - | 5,0 |
Cena Ambition [Kč] | 329.900 | 349.900 | 369.900 (409.900) |
Cena Style [Kč] | 359.900 | 379.900 | 399.900 (439.900) |