Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Mitsubishi ASX odhaluje motory, jsou povědomé

Ondřej Mára
Diskuze (31)

Vzhledem k technické spřízněnosti s Renaultem Captur není zveřejněná nabídka motorizací vlastně žádným překvapením.

Nová generace kompaktního SUV Mitsubishi ASX by měla dorazit začátkem příštího roku a jejím základem by se podle dostupných informací měla stát platforma CMF-B, využívaná také modely Renault Captur a Nissaj Juke. Právě s Capturem by toho však nové ASX mělo mít společného mnohem víc.

Podle zahraničních kolegů totiž německé zastoupení automobilky s třemi diamanty ve znaku nedávno odhalilo plánovanou nabídku motorizací, které víceméně kopírují nabídku francouzského příbuzného. Na co se tedy můžeme těšit?

Základem nabídky by měl být litrový přeplňovaný tříválec MPI-T, naladěný na nejvyšší výkon 67 kW (91 k), který bude dostupný pouze s manuální šestistupňovou převodovkou. Alternativou pak bude 1,3litrový přeplňovaný tříválec, který má být dostupný ve dvou výkonnostních naladěních.

Video se připravuje ...

V základu by měl motor nabízet nejvyšší výkon 103 kW (140 k) a spojen by měl být s manuální šestistupňovou převodovkou. Ve vyšší verzi už se ale bavíme o výkonu 116 kW (158 k) a přenos výkonu na přední kola by měla obstarávat sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Kromě čistě spalovacích motorů by v nabídce měly být také dvě elektrifikované motorizace, které mají vycházet z modelu Captur E-Tech. Základem je v obou případech atmosférický 1,6litrový zážehový motor, kombinovaný s tzv. multimódovou převodovkou, který spolupracuje s odlišnými komponenty elektrického systému.

V hybridní verzi by mělo ASX nabídnout kombinovaný výkon 107 kW (145 k) a baterii s kapacitou 1,3 kWh. V plug-in hybridní verzi už se ale bavíme o kombinovaném výkonu 118 kW (160 k) a baterii s kapacitou 10,5 kWh, která u modelu Captur E-Tech zajistí dojezd až 50 km čistě na elektřinu.

Nejde tedy o žádná velká překvapení, je však příjemné vědět, co konkrétního automobilka chystá. Po designové stránce totiž značka poodkryla karty již před časem, kdy zveřejnila siluetu vozu s několika zajímavými detaily.

Za pozornost stojí především maska s výrazným logem značky, kterou po stranách lemují světlomety s důraznou grafikou. Zajímavé jsou také silné tvary kapoty a odvážně vystouplé podběhy. Na jedné z ukázek jsme mohli vidět také záď vozu s výrazným jménem automobilky na pátých dveřích a kousky koncových světel.

Více bychom se o nové generaci Mitsubishi ASX měli dozvědět již letos v září, kdy se očekává oficiální premiéra. Na evropské trhy by pak nové kompaktní SUV Mitsubishi ASX mělo dorazit začátkem roku 2023. Všechny pohonné jednotky by přitom měly být k dispozici již od začátku výroby.

Kromě nové generace Mitsubishi ASX se navíc očekává také nové generace modelu Mitsubishi Colt, která by zřejmě měla vyházet z techniky Renaultu Clio.

Ondřej Mára
Diskuze (31)

Doporučujeme

Avatar - xxc
10. 6. 2022 16:16
Re: Re: Mitsubishi versus Ssangyong
Tyčky mení každý, je to presne o platforme. Kto nemenil, tak mu to asi nevadí, že auto búcha a potom mu nevadia ani iné vlastnosti.
10. 6. 2022 15:44
Re: Mitsubishi versus Ssangyong
EDIT: SY, ne SS samozřejmě, mea culpa ;-)
10. 6. 2022 11:11
Re: Mitsubishi versus Ssangyong
SS jsou korea a velmi dlouho spolupracoval s Mercedesem. Projížděl jsem Tivoli a Korando a zejména to druhé je výborné auto, beze srandy.
To první je naopak relativně levné, prodloužená verze za cca 450, kufr přes 700l, zvýšený spodek - ideál českého chalupáře. A k tomu - v základu (!!!) 1.5 turbo 165 hp!

A na těch autech fakt, ale fakt není vidět, že by se šetřilo. Někdy schválně projeď, já by v šoku - velmi příjemném.

Ps.: Na konec jsem koupil jinou značku, takže věř že nemám důvod být zaujatý. Ale že Korando bude v mém top3, to bych před vyzkoušením fakt nevěřil.
10. 6. 2022 10:58
Re: Mitsubishi versus Ssangyong
První generace ale byla čistokrevný japonec, ne? (Ptám se, nejsem si 100% jistý).

Jinak s tvým původním příspěvkem souhlasím, to číselné srovnání je tristní. Díky za něj!

Osobně mi mix automobilových škol nevadí, když se povede. Ale francie+japonsko se evidentně ne a ne povést, nebo to R ani nechce.

Jo a možná vysvětlení k propadu Nissanu, který je fakt brutální. Na začátku 2021 jsem byl v showroomu v Liberci, kde mají dohromady Nissan, Fiat a Jeep (bizár, vím). Stál tam nový Juke, tzn. SUV B segmentu, s litrovým tříhrnkem za cca 670. Vedle něj 500X Sport (automat, Firefly 150 hp, sportovní podvozek) za cca 530 a za ním 3 Jeepy Compass NightEagle za 550, 580 a 620.
V tu chvíli mi došlo, že Juka by koupil za tu cenu jen d*bil. Podotýkám, že jsem se dostal i k cenám po slevě u těch aut a opakuji - jen d*bil. Prodejce mi potvrdil, že to asi bude ležák. A že jsou z Nissanu nešťastní. :-!

Ps.: Co Rexton, spokojenost?
10. 6. 2022 10:44
Re: Ta 1,3ka
Esper má recht, byl jsem na tom úplně stejně, obě dvě jsem jel a souhlasím s ním. Jednoduše řečeno - platforma Nissan (pokud se pletu, někdo mě opravte), motory Renault. Další generace - už je to vše technicky francouz.

A jen poznámka - Kadjar objektivně fajn, ale jako lidé léta zvyklí na francouze nám na tom pořád něco vadilo, až to shrnula manželka - "víš, přijde mi to jako přebouchanej japonec" (v rodině X Subaru, známe). A měla recht - ve francouzském autě chceš francouze, v japonském japonce. Znám i příklady povedených mixů dvou automobilových škol (jeden máme doma), ale tady se to nepovedlo a vadilo to.
Takže - esper má recht, kadjar byl objektivně lepším vozem. Ale chápu ty jeho nižší prodeje.

A teď je to opačně - nový Q je francouz.
Jediné, co je na tom pozitivní je 1.3 TCe - vynikající motor.

Ps.: Není současné ASX o třídu větší auto?