Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Aston Martin DB9 se dřív jmenoval Virage

20. 9. 2012 • 21:13
19
6
Zobrazit náhledy (19)
Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9
Podoba nové generace DB9 není tak překvapivá, jak se původně čekalo.

Když v roce 2004 přišel Aston Martin DB9, byla to taková menší revoluce. Nové dvanáctiválcové kupé dosáhlo díky hliníku o čtvrtinu lehčí karoserii než předchozí DB7 a přesto vykazuje dvakrát lepší torzní tuhost. Také design značně vyzrál.

Platí pro novou DB9 to samé? Ano i ne. Evoluce u Aston Martinu je tak intenzivní, že novinka je o dost jiným autem než její devět let starý jmenovec. Zároveň ale zvenku vypadá úplně stejně jako loni uvedený model Virage. Ten se ve výrobě udržel jen 18 měsíců, protože nová DB9 nahrazuje i jeho.

Exteriér je nám tedy důvěrně známý (srovnání najdete na konci galerie) a to samé platí pro interiér. Tento kabát ale ukrývá modernizovanou techniku.

Nový motor AM11 zachovává objem 6,0 litru i konfiguraci V12. Posílil ale na 380 kW a 620 Nm. Díky tomu se akcelerace z klidu na 100 km/h zrychlila o dvě desetiny na 4,6 sekundy. Modernizace se dotkla bloku, hlavy motoru jsou zcela nové, zvětšil se průměr škrtících klapek.

Aston Martin - technická data dvanáctiválcových modelů
ModelDB9 2013DB9VirageDBSVanquishV12 Vantage
Převodovka6MA6MA6MA6MA6MA6MA
Zdvihový objem [cm3]593559355935593559355935
Válce/ventily12/412/412/412/412/412/4
Největší výkon [kW/min-1]380/6500350/6000365/6500380/6500420/6750380/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]620/5500600/5000570/5750570/5750620/5500570/5750
Max. rychlost [km/h]295300295307293305
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,84,64,34,14,2
Komb. spotřeba [l/100 km]-14,615,015,5--
Hmotnost [kg]178518001785174017401680

Muselo se také vyhovět novým předpisům na ochranu chodců a zákazníci z toho tentokrát jistě budou mít radost: motor se totiž přiblížil níž k silnici. Konstrukční postupy, jak zlepšit ochranu chodců bez zásahu do vnějšího designu, si Aston Martin nechal patentovat. Dokonce si může dovolit v rozporu s dlouhodobými trendy používat masku chladiče z pravého hliníku.

Modernizovaná platforma je už čtvrtou generací architektury V/H. Ta byla původně navržena pro dvanáctiválcový supersport Vanquish, ale dosažená vylepšení, například nové adaptivní tlumiče ADS, využije i DB9.

Průměr kovaných disků se zvětšil z 19 na 20 palců, jedná se o kola převzatá z Virage. Za nimi se ukrývají keramické brzdy Brembo o průměru 398 mm vpředu a 360 mm vzadu. Úspora neodpružené hmotnosti proti ocelovým kotoučům činí nemalých 12,5 kg. Dalších 17 kg může majitel ušetřit, pokud zvolí příplatkový dvoumístný interiér s karbonovými sedadly.

Seznam standardní výbavy je rozsáhlý: navigace, automatická klimatizace, 700W audio, celokožený interiér, skleněná tlačítka… Příplatková výbava zahrnuje karbonový paket pro exteriér a interiér, nejrůznější barevná provedení interiéru a bezpočet zakázkových úprav dle přání zákazníka.

Prodej v Evropě bude zahájen už v říjnu. Základní cena 175 tisíc euro odpovídá 4,35 milionu korun. Po uvedení nové DB9 zůstanou v portfoliu Aston Martinu dva další dvanáctiválcové modely: V12 Vantage a nový Vanquish.

Témata
Avatar - Pekelná Micinka
21. 9. 2012 12:47
Re: Aston Martin a Porsche
Porsche možná ne, ale AM bude muset jednou přesedlat z tohoto designu, a že to zrovna není jednoduché dokazuje na novém Vanquish. Jag netápe, stávající XK je povedené, XF taky, XJ je kontroverzní, ale svébytné. AM nevyrábí nic, než jeden tvar, Jaguar vyrábí sedany, které nevypadají jako jejich sportovní model a tím má složitější startovní pozici. AM sice umí krásná auta, ale můžeme se jen dohadovat, jak by to dopadlo, kdyby v Gaydonu měli postavit svébytný sedan velikosti XF. Je možné, že by to skončilo jako Vantage se 4 dveřmi. A Ferrari, tam se nedá o tápání mluvit vůbec, přitom současné modely mají vlastní tvář, lišící se od předchozí generace. O tom může AM jen snít.
Avatar - HitmanPB
21. 9. 2012 00:39
Aston Martin a Porsche
pri svojich modeloch stavili na evolúciu dizajnu a cizelijú to, čo vytvorili.
Je to veľké plus. Lebo pokiaľ nemajú dizajnérov, ktorí by dokázali vytvoriť nový dizajnový etalón hodný týchto značiek, lepšie je šperkovať to čo majú ako tápať ako Jaguar.
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2012 00:00
Re: aston
Lepší "v čem"? ;-)
PS: Sorry ale (každé) Ferrari si dá (jakýkoliv) Aston "k svačině" :-)
Avatar - Pekelná Micinka
20. 9. 2012 15:53
Vitráž
AM Virage považuji za nejvybroušenější design mezi tím, co současná GT s motorem vpředu nabízí. :yes:
Avatar - PlugIN
20. 9. 2012 15:20
Re: aston
To rozhodně. :-) Osobně tuhle automobilku + Porsche považuji za mnohem lepší.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku