Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Golf GTI dostal Widebody Kit od Prior Design, zatím jen virtuálně

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Osmá generace Golfu GTI umí jízdně rozhodně zaujmout, po vizuální stránce se jí to ale tak moc nedaří.

Nová generace Golfu GTI je skvělým hot-hatchem na každý den, o čemž jsme se ostatně přesvědčili i v redakčním testu. Ovšem i osmičkový Golf GTI, stejně jako jeho předchůdci, sází na spíše usedlejší design, který se od slabších verzí zas tak výrazně neliší. Jenže to se rozhodlo změnit německé tuningové studio Prior Design, které už je podepsané pod řadou zajímavých úprav.

Speciální „Widebody Aero-Kit“ pro osmou generaci Golfu GTI, který prozatím vznikl pouze ve formě digitálního návrhu, ovšem patří k těm divočejším kreacím. Německý úpravce totiž vozu propůjčil opravdu velmi výrazný a agresivní vzhled, který svou odvážností trochu připomíná Hondu Civic Type R.

Stačí se podívat na upravený přední nárazník. Ten sice vychází z tvarů nárazníku standardního GTI, dostal ovšem upravenou spodní část, pod kterou je umístěn výrazný splitter. Černě lakovaná „céčka“ na bocích nárazníku se dočkala zdůraznění a celý nárazník byl podstatně rozšířen, aby plynule navazoval na výrazně vytažené blatníky.

Rozšířené podběhy, které vyplňují nová litá kola značky Borbet, pak propojuje zdůrazněný nástavec prahů. Na spodní linku dveří ještě úpravce nezapomněl umístit černý pruh s nápisem Prior, který zakončuje grafika šachovnicové vlajky. Celé auto je navíc posazeno o pár milimetrů níž.

Při pohledu zezadu zaujme specifické křídlo, dvojice mohutných výdechů za zadními blatníky a samozřejmě nechybí přepracovaný nárazník, v jehož spodní části je umístěn agresivní difuzor s dvojicí kulatých koncovek výfukového systému.

Osmičkový Golf GTI s Prior Widebody Aero Kitem tak dostal podstatně agresivnější výraz a působí trochu jako rallye speciál. Autor grafiky sice prozatím nezmínil, zda se chystá produkční verze této sady, upřímně by nás to ale příliš nepřekvapilo. Cenu si ovšem netroufneme odhadovat.

Pro připomenutí ale dodejme, že osmičkový Golf GTI má pod kapotou 2,0litrový benzínový čtyřválec o výkonu 180 kW s nejvyšším točivým momentem 370 Nm, který přes šestistupňovou manuální převodovku nebo sedmistupňový dvouspojkový automat roztáčí přední kola. Akcelerace z 0 na 100 km/h je otázkou 6,3 sekundy, respektive 6,4 s manuální převodovkou. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Komu by ovšem klasický Golf GTI nestačil, stále může sáhnout po modelu GTI Clubsport (221 kW/400 Nm) nebo nejostřejším Golfu R (235 kW/420 Nm) s pohonem všech kol, který už se umí podstatně odlišit od ostatních modelů i bez zásahu úpravců.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme