Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazená Škoda Karoq je tady! Má výraznější vzhled a modernější techniku

Ondřej Mára
Diskuze (117)

Po několika ukázkách, kterými nás Škoda zásobovala v minulých týdnech, přichází konečně slavnostní odhalení. Na co se tedy zákazníci mohou těšit?

Druhé mladoboleslavské SUV Škoda Karoq bylo představeno v roce 2017 a dodnes se ho prodalo již přes 500.000 kusů, což model řadí mezi pilíře současného úspěchu značky Škoda. Dnes představený facelift pak upravuje nejen vzhled, který je robustnější i funkční, ale přináší také nové materiály, technologie a upravenou nabídku výbav, kterým kraluje verze Sportline s motorem 2.0 TSI o výkonu 140 kW.

Začněme ale klasicky od designových změn, které jsou patrné především vpředu. Stejně jako ostatní moderní vozy Škoda, také Karoq dostal širší šestihrannou masku chladiče, díky které působí robustněji. Na masku navazují upravené světlomety, které jsou nižší než u předchůdce a nabízejí také odlišný design i technologie.

Video se připravuje ...

Vůbec poprvé totiž Karoq nabídne volitelné LED-Matrix světlomety se dvěma LED moduly pro potkávací a dálková světla umístěnými nad sebou, nová je pak také dvoudílná linka světel pro denní svícení. Základní verze LED světlometů má oddělené LED moduly v horní části, níž se pak nacházejí mlhové světlomety.

Úpravou prošel také přední nárazník, který je lakovaný v barvě vozu. V jeho spodní části je široký nasávací otvor s krystalickou mřížkovou strukturou, který po stranách ohraničuje designový prvek ve tvaru písmene L, naznačující vzduchové clony Air Curtain. Ty usměrňují tok vzduchu kolem předního nárazníku a dál kolem předního kola, čímž snižují tlak víření a proudění vzduchu.

Při pohledu z profilu zaujmou zejména nová aerodynamická kola z lehké slitiny, přičemž 17“ kola Scutus a 19“ kola Sagitarius doplňují černé aerodynamické plastové kryty. Aerodynamický design ale dostala také nová 18“ kola Miran. Z profilu ale dobře vynikají také nové metalické odstíny karoserie oranžová Phoenix a šedá Graphite.

Záď modernizovaného SUV zdobí prodloužený zadní spoiler, lakovaný v barvě vozu, který vůz opticky rozšiřuje. Společně s bočními filety navíc přispívá k lepší aerodynamice, čímž snižuje emise CO2. Nová jsou ostře řezaná zadní Top LED světla, součást standardní nabídky, která jsou vybavena také dynamickými směrovkami, uvítacím efektem a mají klasický tvar písmene C. Upravený zadní nárazník je lakován v barvě karoserie a jeho zadní difuzor má ještě výraznější tvar.

Vzhled vozu ale výrazně ovlivní také výbavové stupně, kterých je celkem pět: Ambition, Style, Style Exclusive, Sportline a Sportline Exclusive. Vůz měří na délku 4390 mm, na šířku 1841 mm a rozvor činí 2624 mm s pohonem předních kol, respektive 2629 mm s pohonem všech kol. Součinitel odporu vzduchu se pak díky úpravám snížil o více než 9 % na cx 0,30, což je jedna z nejlepších hodnot ve třídě.

Video se připravuje ...

Šetrnější i modernější interiér

V průběhu příštího roku bude modernizovaná Škoda Karoq standardně vybavena virtuálním kokpitem o velikosti 8 palců, který nahradí klasické analogové budíky. Od výbavového stupně Style lze navíc objednat i 10,25 palcový virtuální kokpit, který nabídne pět režimů zobrazení s možností individuálního nastavení.

V palubní desce pak mohou být umístěny infotainmenty Bolero a Amundsen o úhlopříčce 8 palců, případně infotainment Columbus o úhlopříčce 9,2 palce. Všechny infotainmenty přitom vychází z třetí generace modulární platformy VW, takže jsou vybaveny i zabudovanou eSIM kartou a nechybí ani DAB Tuner. Karoq navíc umožňuje také přístup k rozsáhlým mobilním službám Škoda Connect a jeho mapové podklady i software se aktualizují vzduchem.

Samotná kabina pak nabídne šetrnější materiály a nové dekory. Na přání jsou dostupné potahy z ECO látky, která je vyrobena z recyklovaných veganských materiálů imitujících kůži. Specifické loketní opěrky dveří v barvě hnědá moka jsou potaženy materiálem Suedia, zatímco palubní desku a výplně dveří zdobí nové dekorační lišty.

Dekorační lišty ve dveřích s měkčeným povrchem se pak vždy pojí s ambientním LED osvětlením s rozšířenými funkcemi. Ambientní LED osvětlení osvětluje prostor pro nohy v bílé barvě a výplně předních a nově i zadních dveří v deseti různých barvách, dostupné je však pouze na přání v rámci ambientního paketu.

V rámci modernizace Karoq nově nabízí také sedadlo spolujezdce s elektrickým nastavením a pamětí, které je součástí komfort paketů. Na přání jsou ale k dispozici i elektricky ovládané bederní opěrky řidiče a spolujezdce nebo variabilní systém zadních sedadel VarioFlex, tvořený samostatnými sedadly dělenými v poměru 40:20:40.

Standardní objem zavazadelníku se sedadly VarioFlex se oproti běžným sedadlům posouvá z 521 litrů na 580 litrů, respektive z 1630 litrů na 1605 litrů při sklopení opěradel. Díky systému VarioFlex lze ale sedadla také zcela vyjmout, čímž vzniká zavazadelník o objemu až 1810 litrů.

Motory generace Evo

Pod kapotou modernizované Škody Karoq bude k dispozici celkem pět moderních motorů generace Evo, které nabídnou výkon od 81 kW po 140 kW. Jde o tři zážehové motory 1.0 TSI Evo 81 kW, 1.5 TSI Evo 110 kW a 2.0 TSI Evo 140 kW, které doplňují dvě vznětové motorizace 2.0 TDI Evo 85 kW a 110 kW. Motory mohou být kombinovány s 6stupňovým manuálem i sedmistupňovým DSG. Nejsilnější motorizace jsou pak spojeny s pohonem všech kol, přičemž vrcholný benzínový motor bude dostupný pouze pro model Karoq Sportline.

Motor 1,0 TSI EVO 1,5 TSI EVO 2,0 TSI EVO 2,0 TDI EVO 2,0 TDI EVO
Počet válců 3 4 4 4 4
Max.výkon (kW/k) 81/110 110/150 140/190 85/116 110/150
Převodovka 6° manuál 6° manuál 7° DSG 7° DSG 4x4 6° manuál 7° DSG 6° manuál 7° DSG 4x4
Max.točivý moment (Nm)* 200 250 320 300 250 340 360
*jedná se o předběžné údaje

 

Benzínové motory Evo se chlubí vysokým vstřikovacím tlakem až 350 barů, který snižuje hydraulické ztráty a snižuje spotřebu. U motorů 1,0 TSI a 1,5 TSI jsou litinové vložky válců nahrazeny inovativním plazmovým nanášením povrchové vrstvy válců o celkové tloušťce 150 mikrometrů, což snižuje vnitřní tření i tepelné namáhání motoru a současně optimalizuje spotřebu paliva a emise. Motor 1.5 TSI navíc umožňuje při nízké zátěži odpojit dva válce (funkce ACT).

Vznětové motory pak dostaly optimalizovanou klikovou hřídel a změny se odehrály také v turbodmychadle, vstřikovací soustavě a systému vedení výfukových plynů, který je vybaven systém Twin Dosing s dvěma katalyzátory pro účinnější úpravu výfukových plynů. Například emise oxidu dusíku jsou tak u obou naftových motorů hluboko pod stanovenou normou.

Na vrcholu nabídky

Na rozdíl od většího Kodiaqu sice Karoq nenabízí sportovnější verzi RS, zákazníci si ale mohou dopřát alespoň výbavu Sportline, která jako jediná nabízí i vrcholnou motorizaci 2.0 TSI o výkonu 140 kW v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Naopak základní motorizace o výkonu 85 kW by zájemci v nabídce hledali marně.

Kromě vrcholného motoru ale Karoq Sportline nabízí také černě lakované doplňky karoserie, černě lakovaný difuzor, černé kryty zrcátek a černá 18“ kola z lehké slitiny Procyon s aerodynamickými kryty. Součástí standardní výbavy jsou přitom například Matrix-LED světlomety nebo adaptivní podvozek DCC.

Přístrojovou desku zdobí obložení Piano Black, zatímco ve dveřích sou dekorační lišty s dekorem Carbon. Černý je také strop, stejně jako sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy potažená látkou ThermoFlux. Ve standardu interiér nabídne také ambientní osvětlení, tříramenný sportovní volant, dekorační nástupní lišty nebo koženou řadicí páku zdobenou kontrastními stříbrnými švy.

Ještě chytřejší a bezpečnější

Škoda Karoq nabídne až devět airbagů, mezi kterými nechybí ani airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a volitelně také boční airbagy vzadu. Ty jsou součástí paketu Proaktivní ochrana cestujících, který je nově vybaven také senzory v zadní části vozu. Pokud senzory zaznamenají nebezpečí nárazu nebo nouzové či panické brzdění, systém automaticky zavře otevřená okna nebo panoramatickou střechu, spustí varovná světla a předepne bezpečnostní pásy předních sedadel. V případě nárazu pak vůz zastaví multikolizní brzda.

Standardně Karoq nabízí systém Front Assist, volitelně pak systém Asistovaná jízda 2.0, dostupný ve dvou verzích. Jeho součástí je přitom také vylepšená verze Rozpoznávání dopravních značek, která využívá lepší kameru, dále Adaptivní vedení v jízdním pruhu, které rozpozná i práce na silnici a veškerá ohraničení vozovky, Asistent změny jízdního pruhu, který je aktivní až do vzdálenosti 70 m a včas varuje řidiče, pokud se zezadu blíží jiná vozidla, nebo Automatické parkování, Asistent při jízdě v koloně a Nouzový asistent.

Asistovaná jízda 2.0 Top pak nabízí navíc Panoramatický kamerový systém, který pomocí čtyř kamer promítá okolí vozu na displej infotainmentu. Při parkování pomáhají chytré parkovací senzory, které umí v případě hrozící kolize samy zastavit vůz a předejít nepříjemným situacím na parkovišti, na přání je pak dostupný také Asistent pro manévrování s přívěsem.

Některé ze zmíněných asistenčních systémů ale budou pro modernizovaný model Karoq k dispozici až v rámci náběhové strategie později v roce 2022.

 

Ondřej Mára
Diskuze (117)

Doporučujeme

1. 12. 2021 10:57
Re: Hmmm...
Asi jen výjímečně, v tom se shodneme, ale alespoň budu mít tu možnost... :-(
Avatar - Ozzman
1. 12. 2021 10:17
Re: Hmmm...
Ok, včera sem to zapnul a musím uznat, že dobrý:D
Avatar - Ozzman
1. 12. 2021 10:16
Re: Hmmm...
Já jsem zvědavě, jak dlouho tě bude bavit t padla používat:D
Avatar - Ozzman
1. 12. 2021 10:14
Re: Re: spotreba oleja
1.6 MPI běžně
1. 12. 2021 01:13
Re: O 1%
Při prodeji půl milionu vozů za 4 roky Karoq lidé pravděpodobně vnímaný jako velmi pohledné a stylové auto. To tě fakt nenapadlo? :-)