Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Osobní Renault Kangoo odhaluje detaily. Unikátní dveře postrádá

David Bureš
Diskuze (52)

Nová generace užitkového Renaultu Kangoo láká na unikátní boční posuvné dveře bez B sloupku. Osobní derivát takové řešení nemá.

Renault letos začíná prodávat novou generaci populárního Kangoo, které se poprvé ukázalo světu už loni. S blížícím se příchodem na trh nejprve bližší detaily prozradilo užitkové Kangoo Van, nyní je odhaluje také osobní verze. Prodávat se začne v červnu 2021.

Design osobního Kangoo navazuje na dříve představenou dodávku, snaží se však opticky více přiblížit osobním automobilům. Do budoucna má totiž postupně nahradit MPV Scénic, které kvůli klesajícím prodejům klasických velkoprostorových modelů má skončit. Na rozdíl od užitkového Kangoo Van však u osobního derivátu chybí tzv. dveře Open Sesame by Renault, alias kombinace konvenčních dveří a posuvných dveří bez B sloupku na straně spolujezdce pro co největší boční přístup dovnitř.

Zadní dveře od zavazadelníku jsou pak výklopné a nechybí ani prvek uvedený už v Dacii Sandero Stepway v podobě modulárních ližin, které lze přeměnit v příčné nosníky.

Také interiér vychází z toho v užitkovém Kangoo, vybrané detaily jsou však hodnotněji působící, jako je třeba nový dekor na palubní desce nebo chromované prvky. Přístrojový štít tvoří analogové ukazatele doplněné o 4,2" obrazovku palubního počítače. Na konci roku však bude dostupný i sedmipalcový displej.

Multimediální systém může v základu být nahrazen aplikací pro chytrý telefon, který je možné upevnit na speciální držák na vrchu středového panelu. Vyšší verze už používá volně stojící dotykový displej s úhlopříčkou osmi palců. Také ten je však možné spárovat se smartphonem díky funkcím Android Auto a Apple CarPlay.

Nově je k dispozici dvouzónová automatická klimatizace s výdechy vzduchu také pro cestující vzadu. Renault navíc slibuje pečlivější odhlučnění, a to díky lepší izolaci palubní desky i dveří, silnějším sklům a dalším úpravám.

Osobním automobilů mají však odpovídat i další prvky příplatkové výbavy. K dispozici je bezklíčový vstup pomocí karty Renault, automatický parkovací asistent, aktivní hlídání mrtvého úhlu s korekcí směru v případě hrozící kolize nebo asistent pro jízdu v dopravní zácpě kombinující funkce aktivního udržování v jízdním pruhu a adaptivního tempomatu stop & go.

Hlavní doménou má být ale vnitřní prostor. V pětimístné konfiguraci vůz pojme až 775 litrů zavazadel, po sklopení druhé řady i sedačky spolujezdce však vznikne prostor velký až 3.500 litrů. V takovém případě tu je místo na převoz až 2,7 metru dlouhých předmětů.

Plusem jsou také odkládací prostory v kabině. Dohromady poskytnou objem až 49 litrů. Nechybí třeba polička nad předními sedadly nebo neobvyklá schránka u přístrojového štítu. Klasickou schránku před spolujezdcem nahradil šuplík jako v Capturu.

Nabídka motorů se shoduje s dříve představenou užitkovou verzí Kangoo Van. Z benzinových agregátů je tu tak přeplňovaný čtyřválec 1.3 TCe ve verzích se 75 a 96 kW, zatímco turbodiesely zastupuje osmiventilový 1.5 Blue dCi ve variantách s 55, 70 a 85 kW. Standardem je šestistupňový manuál, silnější třináctistovku a dvě výkonnější naftové patnáctistovky však půjde pořídit rovněž se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC.

Renault Kangoo třetí generace se stejně jako předchozí generace vyrábí ve francouzském závodě Maubeuge. Po jeho boku tam opět bude vznikat také odvozený Mercedes-Benz Citan druhé generace, jehož osobní derivát se nově bude jmenovat třída T.

Renault Kangoo - základní technická data
Motor 1.3 TCe 1.3 TCe 1.5 Blue dCi 1.5 Blue dCi 1.5 Blue dCi
Válce/ventily 4/4 4/4 4/2 4/2 4/2
Objem [cm3] 1333 1333 1461 1461 1461
Výkon [kW/min] 75/4500 96/4500 55/3000 70/3000 85/3750
Točivý moment [N.m/min] 200/1500 240/1500 230/1750 260/1750 270/1750
Převodovka 6M 6M (7DS) 6M 6M (7DS) 6M (7DS)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,5 12,8 19,2 15,1 12
Maximální rychlost [km/h] 168 183 152 164 175
Kombinovaná spotřeba dle WLTP [l/100 km] 6,7 6,7 5,4 5,4 5,4
Emise CO2 dle WLTP [g/km] 151 152 141 142 143
David Bureš
Diskuze (52)

Doporučujeme

6. 4. 2021 09:45
Re: Hezký
Na to sú aj pásy.
1. 4. 2021 19:03
Re: Hezký
Skús raz trochu porozmýšľať nad tým, na čo reaguješ a čo píšeš...
1. 4. 2021 18:58
Re: Ergonomie
A čo máš za auto, že ti el. brzda tak na howno funguje? A čo to pletieš o spolujazdcovej zóne, prosím ťa? Je to na strednom paneli pod ovládačom klímy, aká spolujazdcova zóna? Keď ti chýba argument, vymyslíš si hocijakú hlúposť?
1. 4. 2021 17:27
Re: Ergonomie
el. brzdu samozřejmě mám, a kdybych ji používal tak jak říkáš tak mi auto brzo někam ujede. Ale i kdyby se to dalo používat jak píšeš, to má být jako důvod proč ji dát spolujezdci do jeho zóny? Aby si s tím hrál? Takhle fakt můžou uvažovat je inženýři z francie. :D
Avatar - Mikesus
1. 4. 2021 15:01
Re: Ergonomie
To ale nesmíš brát nějakou prehistorickou el.pakrovaci brzdu, co namotává lanko. Víš jak to funguje dnes ( aspoň u nekterych)? Natlakuje ti to brzdovou soustavu čerpadlem a parkovací brzda brzdi všechna kola. Dokonce za jízdy to používá i ABS.