Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plug-in hybridní Mercedes-AMG E 53 má české ceny. Snadno překročí 3 miliony

Daniel Fuglevič
Diskuze (18)

Kromě klasického posunutí omezovače rychlosti si Mercedes nechává připlatit i za maximální výkon hybridního ústrojí.

Do konfigurátoru českého zastoupení Mercedesu už zamířila i nedávno představená AMG varianta nejnovější třídy E (W214) s označením E 53 Hybrid 4Matic+. Narozdíl od „céčkové“ třídy AMG, která už využívá pouze plug-in hybridní čtyřválec, si větší sedan a kombi třídy E v elektrifikované formě udržují po odchodu osmiválců alespoň ještě šestiválec. Výchozí cenovka je 2.767.270 Kč, přičemž kombi startuje od částky 2.828.980 Kč.

Video se připravuje ...

Konkrétně najdete za tyto peníze pod kapotu přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec. Ten v plug-in hybridní kombinaci s elektromotorem uloženým ve skříni devítistupňové převodovky zajistí systémový výkon 585 koní (430 kW). S příplatkovou funkcí Race Start je nicméně krátkodobým maximem ústrojí při akceleraci až 612 koní (450 kW) a 750 Nm točivého momentu.

S pohonem všech kol 4Matic+ se výkonná třída E rozjede z místa na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximálně dosáhne elektronicky omezených 280 km/h (za příplatek 57.475 Kč v rámci sady AMG Driver, standardně 250 km/h). Baterie o kapacitě 28,6 kWh umožní ujet až 100 km v čistě elektrickém režimu a nabití z 10 na 80 % kapacity je pomocí 60kW DC rychlonabíječky otázkou 20 minut.

Ve standardní výbavě má AMG E 53 Hybrid 4Matic+ systém natáčení kol zadní nápravy, podvozek s ocelovými pružinami a adaptivní tlumiči AMG Ride Control, v kabině poté elektricky nastavitelné kožené sportovní sedačky nebo sportovní volant s voličem jízdních režimů a čalouněním nappa kůží. Bez příplatku je na výběr také z celkem osmi odstínů barvy karoserie.

Z příplatků se hodí zmínit balíček AMG Dynamic Plus (95.288 Kč) zahrnující především brzdovou soustavu s karbon-keramickými kotouči, zadní diferenciál s elektronicky řízenou uzávěrkou, aktivní uložení motoru a rovněž zmíněnou funkci Race Start. Z multimediální výbavy lze uvést trojici displejů palubní desky Superscreen (45.072 Kč) nebo 4D audiosystém Burmester (34.939 Kč).

Balíček Dynamic Plus je nakonec součástí i speciální zaváděcí verze Edition 1, která bude na trhu pouze rok. Za dodatečných 695.750 Kč vybaví třídu E od AMG rozsáhleji i po stránce designu s výběrem laků karoserie z rozšířené palety Manufaktur a dekorativní grafikou na bocích. Dále zde nechybí 21palcová vícepaprsková kola s matně černě lakovanými středy a leštěnými límci, zatímco v černém laku, chromu či karbonu jsou i další detaily karoserie. Uvnitř je černá kůže se žlutým kontrastním prošíváním doplněna o karbonové obložení a samozřejmě loga edice.

Video se připravuje ...

Daniel Fuglevič
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - Emel
28. 4. 2024 22:13
Re: Škoda,
Do té situace se nedostaneš, PHEV se umí chovat jako fullhybrid s velkou baterkou... i když ho nabíjet nebudeš.
E AMG nikdy nebude sportovní náčiní... a k dálniční stíhačce ten PHEV může sedět.
Avatar - W.O. PRSCLEY
27. 4. 2024 18:13
Re: Pravda se nakonec vždy ukáže...
Alexandre Marian, partner a výkonný ředitel poradenské společnosti AlixPartners, tvrdí, že pro úspěšný přechod od spalovacích k elektrickým autům potřebuje Evropa kontinuitu v pravidlech dotací. „Spotřebitelé v Evropě jsou momentálně zmatení, protože vlády příliš často mění pravidla hry,“ řekl.
Ten blb si myslí že je to "hra". Co k tomu dodat.
Avatar - W.O. PRSCLEY
27. 4. 2024 18:11
Re: Rádoby moderna
Až přijedou maníci z Trisolaris. :-[]
Avatar - W.O. PRSCLEY
27. 4. 2024 18:10
Re: Škoda,
Pravda je že Honda je v té zběsilé hybridizaci a elektrifikaci na čele a tak to přehnala, že tady v EU prodává méně než málo.
27. 4. 2024 10:59
Re: Škoda,
Hondu jsem nijak neobhajoval.