Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 963 odhaleno! Na závodní tratě vyrazí od příštího roku

Filip Melich Filip Melich 28. 6. 2022 • 07:07
38
Zobrazit náhledy (38)
Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963 Porsche 963

Porsche představilo svůj nový závodní speciál 963 postavený podle předpisů kategorie LMDh. Pustí se do vytrvalostních závodů pod hlavičkou FIA i IMSA, a to od příštího roku.

Po několika náznacích Porsche v plné kráse představilo svůj nový okruhový speciál. Hybridní prototyp specifikace LMDh byl o uplynulém víkendu odhalen na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Dostal číselné označení 963 a oděn je do typických barev Porsche: bílé, červené a černé. Od roku 2023 budou dva exempláře nasazeny jak v mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA WEC, tak v šampionátu IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Celkem tedy bude Porsche Penske Motorsport jezdit se čtyřmi vozy.

Video se připravuje ...

Nové Porsche 963 je v souladu s předpisy LMDh postaveno na šasi kategorie LMP2 dodávaném kanadskou společností Multimatic. Spalovací motor konfigurace V8 a objemu 4,6 litru vychází z jednotky modelu 918 Spyder. S dodáním komponent hybridního pohonného ústrojí pomáhají společnosti Bosch, Williams Advanced Engineering a Xtrac. Celkový výkon speciálu je naladěn na 500 kW (680 k). Design se podle Porsche inspiroval úspěšnými vozy 956 a 962 z 80. let. Souvislý pás osvětlení na zádi pak odkazuje na současnou generaci Porsche 911 (992).

Účast ve FIA WEC bude mít na starosti pobočka týmu Porsche Penske Motorsport v německém Mannheimu, kam se tým nastěhuje letos na podzim, zatímco vozy pro šampionáty pod hlavičkou IMSA budou připravovány v americkém Mooresville (Severní Karolína). Tým usiluje o nesoutěžní cvičné nasazení Porsche 963 v posledním závodě letošní sezóny FIA WEC, který se pojede v listopadu v Bahrajnu.

Po 7.889 testovacích kilometrech během první poloviny roku 2022 jsme na velmi dobré cestě, nicméně před začátkem příští sezóny nás čeká ještě hodně práce,“ řekl Thomas Laudenbach, viceprezident Porsche Motorsport. „Naše nové Porsche 963 by mělo pokračovat v odkazu legendárních modelů 917, 935, 956, 962 a 919 Hybrid. Jsem si jistý, že budeme mít dobrou pozici, pokud jde o technologii a zároveň jsme vytvořili příslušné týmové struktury, které nás připraví na vítězství v napínavé konkurenci mezi mnoha výrobci a různými koncepty.

Výkonný ředitel Porsche Penske Motorsport, Jonathan Diuguid, k tomu dodal: „Očekávání jsou extrémně vysoká. Nejen od veřejnosti, ale také od Porsche a týmu Penske, kteří spolu v minulosti napsali skvělé kapitoly motorsportu.“ Diuguid bude globální tým řídit společně s ředitelem Travisem Lawem, přičemž provoz týmu FIA WEC bude mít na starosti generální manažer Bernhard Demmer a týmový manažer Francis Schammo. Joel Svensson bude jako týmový manažer zodpovědný za účast v šampionátu pod hlavičkou IMSA.

Porsche 963 bude zákaznickým týmům nabídnuto prakticky od samého začátku, takže je možné očekávat, že první klientské týmy oznámí své závodní programy v nejbližší době. Závodní speciál by měl být homologován letos na podzim. Oficiální závodní debut Porsche 963 je pak plánován na leden 2023, kdy se představí v závodě 24 hodin Daytony v USA.

Závěrem připomeňme, že nově vzniklé závodní kategorie LMDh a LMH přilákaly řadu automobilek. Alpine, Audi, BMW a Cadillac míří do LMDh a od roku 2024 se přidá Lamborghini. Do kategorie LMH míří Ferrari, Peugeot, Toyota a Glickenhaus.

Doporučujeme

Témata