Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Mazda CX-5 dostane novou platformu a řadový šestiválec

Ondřej Mára
Diskuze (34)

Nejpopulárnější model v nabídce japonské značky čekají zajímavé novinky.

Modernizovaná verze druhé generace Mazdy CX-5, jednoho z nejprodávanějších modelů v nabídce japonské značky, byla představena teprve v minulém roce, podle některých zpráv už ale automobilka testuje první prototypy třetí generace populárního SUV. A ta by měla nabídnout několik zajímavých novinek.

Mezi ty nejdůležitější přitom patří použití zcela nové platformy, vyvíjené pro vozy s pohonem zadních nebo všech kol, a osazení vozu novým mild-hybridním řadovým šestiválcem. Obě informace měl podle kolegů z australského CarSales potvrdit Vinesh Bhindi, šéf australského zastoupení automobilky Mazda.

„Mazda pokračuje v investicích do vysoce efektivních spalovacích motorů, jako je SkyActiv-X nebo nová generace řadových šestiválců, které budou pohánět novou generaci produktů na velkých platformách, což je CX-5 a vyšší,“ cituje web CarSales projev Bhindiho během prezentace pro novináře.

Oficiálních informací o nové platformě a řadových šestiválcích je prozatím poměrně málo, některé dřívější zprávy ze zahraničí však naznačovaly, že výroba nových modelů Mazda s pohonem zadních kol a řadovým šestiválcem pod kapotou by mohla odstartovat již v první polovině příštího roku.

Video se připravuje ...

Nová platforma, o které se původně psalo především ve spojitosti s Mazdou 6 sedan, by kromě nových řadových šestiválců měla nabídnout i vznětové motory a údajně se pracuje i na hybridech. Konkrétní informace však prozatím chybí a pohybujeme se převážně v rovině spekulací. Ostatně zatím ani není známo, kdy se dočkáme představení nové Mazdy CX-5.

Mazda tak ale opět potvrzuje své unikátní postavení ve světě automobilového průmyslu, kde se jako jedna z mála staví proti moderním trendům ubírání válců, zmenšování objemů a masivní elektrifikace. Nabízí se však otázka, zda se nové šestiválcové Mazdy dostanou do Evropy, která se ke spalovacím motorům staví stále odmítavěji.

Ondřej Mára
Diskuze (34)

Doporučujeme

Avatar - Emel
14. 7. 2021 21:25
Re: Bravo Mazda
Budiž... každopádně oslavovat v dnešní době single-turbo mi přijde divný, je to to nejvíc obyč řešení.
Avatar - skejpa
14. 7. 2021 16:59
Re: Bravo Mazda
Ale ja se bavim o spolehlivosti. Jinak samozrejme, ze dve turba budou lepsi. Ale ne na spolehlivost.
Avatar - Emel
14. 7. 2021 11:29
Re: Bravo Mazda
Jedno turbo je typické řešení, většina motorů má jedno turbo.
Více turb je lepší dražší řešení s cílem zlepšit reakci na plyn (minimalizovat prodlevu turba tím, že se nemusí čekat na roztočení jednoho velkého turba).
Kompresor je teoreticky ještě lepší, protože se neroztáčí výfukovými plyny... ale v praxi se ukázalo, že je to turbo vesměs lepší (myšleno za méně peněz +- stejně muziky).
Kdyby všichni nekončili se spalováky, tak by se možná prosadila elektrická dmychadla...
13. 7. 2021 13:48
Re: Mazda 6 s šestiválcem a čtyřkolkou mmmm :))
Ak sa do Europy fakt dostane nova Mazda6 so 6-valcom, tak to bude moje dalsie auto. Prisambohu! A je mi jedno kolko bude stat. Nie som dako vysadeny na japoncov, ale takato kombinacia by ma presvedcila...
Avatar - speedfred
13. 7. 2021 12:38
Re: Mazda
M6 s R6 by bolo fakt potešenie pre človeka čo sa rád zvezie svižnejsie, len aby to už cenovo nezasahovalo do vôd D3. To by už kupovali asi iba skalný Mazďáci.