Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje spalovacích motorů ještě nedosáhly vrcholu, věří šéf Renaultu

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Luca de Meo varoval před unáhleným přechodem na čistou elektromobilitu, který by mohl mít různé negativní dopady.

Evropa se sice pomalu chystá zakázat prodej nových automobilů se spalovacími motory (včetně hybridů), k čemuž by podle nejčastějších (ale stále nepotvrzených) spekulací mohlo dojít již v roce 2035, v automobilovém průmyslu se však ozývají hlasy, které varují před unáhleným přechodem na čistou elektromobilitu.

Jedním z kritiků příliš agresivní strategie elektrifikace je i Luca de Meo, šéf automobilky Renault, podle kterého by takové jednání mohlo mít negativní dopady jak na životní prostředí, tak i na společnost.

Během nedávného kongresu Financial Times Future of the Car měl de Meo podle britských kolegů z Autocar prezentovat svůj názor, podle kterého není rychlý přechod na čistě elektrickou osobní mobilitu odpovědí na záchranu planety. Investování všech peněz do vývoje technologií elektromobilů by totiž znamenalo konec investic do spalovacích motorů, které by tak mohly být „špinavější.“ De facto tak vyzval k dalším investic do této technologie, která zřejmě ještě neřekla poslední slovo.

Video se připravuje ...

Nejprve chci říci, že Renault je samozřejmě velmi odhodlán k elektromobilitě,“ citují zahraniční kolegové šéfa automobilky. „Začali jsme s tím velmi brzy a stále věříme, že elektromobily a možná i vodík mohou být dobrým řešením pro některá uplatnění. Ale pokud se podíváte na data, je zřejmé, že prodeje spalovacích motorů – včetně hybridů – teprve dosáhnou vrcholu. Jsou zde výzvy napříč společenskou, finanční a ekologickou perspektivou, které musí být zváženy.

Luca De Meo přitom není jediným šéfem významné evropské automobilky, který varuje před unáhleným přechodem na čistou elektromobilitu. Podobný názor vyjádřil na stejné konferenci také Herbert Diess, šéf koncernu Volkswagen, podle kterého na takový přechod není připravena infrastruktura ani průmysl.

Příznivcem unáhleného zákazu spalovacích motorů není ani Oliver Zipse, šéf skupiny BMW, který již v minulém roce varoval, že podobný krok by mohl vážně poškodit nejen značku BMW, ale také německý automobilový průmysl. Přitom by nejspíš nijak výrazně nepomohl klimatu.

Šéf Renaultu měl navíc ve svém projevu upozornit také na ekonomické rozdíly mezi elektromobily a automobily se spalovacími motory, které měly podle původních očekávání zmizet v roce 2025. S rostoucí inflací a cennou surovin se však situace může změnit.

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Doporučujeme

14. 5. 2022 07:12
Re: Je to jen banda pokrytců...
Jj dokud se koncerny nespojí, bude tlačená tahle elektromizérie. Spíš mi přijde, že jimto vyhovuje. Vidí v tom vysoké zisky do budoucna, protože si za tyhle “šmejdy”, co nikam nedojedou, mohou účtovat daleko víc než za normální funkční auto. Od politiků si slibují, že do toho lidi prostě natlačí… Jde jen o peníze, o nic jiného. Bylo by fajn, aby jim na to lidi neskočili a elektro prostě nekupovali, ale i to se lobby v EU parlamentu se zákazem prodeje ICE 2035 snaží protlačit… chceme vyměnit jednu závislost za jinou a to horši, na Číně :no:
13. 5. 2022 16:48
Re: No pochopitelně,
No v Indii, kde mas 44°C ve stinu se dalsiho narustu teploty dost obavaji.
Protoze uz ted je tam sotva k preziti...
https://www.bbc.com/…a-india-61242341

A taky uz maji migranty (vlastni) kvuli stoupajici hladine mori.
https://www.dw.com/…again/a-61162969
Ty tomu rikas zelene silenstvi.
Ty lidi, co byli nuceni se odstehovat ze svych zaplavenych domovu by ti to vysvelili!
Avatar - WinDiesel
13. 5. 2022 12:32
Re: No pochopitelně,
To je omyl,
indické normy BHARAT jsou skoro stejně přísné jako Euro 6.
My o Indii moc nevíme ale zelené šílenství tam taky drtí.
Krásným příkladem je zrušení chemických postřiků na Cejlonu, které zcela rozvrátilo jejich zemědělství a tedy i ekonomiku.
Avatar - WinDiesel
13. 5. 2022 12:30
Re: No pochopitelně,
Plyn je passé, bude to diesel na dřevoplyn :-)
13. 5. 2022 09:35
Re: No pochopitelně,
V Indii mají výhodu, že jim nevládne Brusel a nevymýšlí nesmyslný klimatický plány typu GreenDeal a z něho pramenící hovadiny např. EURO7. Tam si prostě můžou vyrábět normální přiměřeně ekologicky šetrný spalováky a pokud trh bude chtít, tak ať si část zákazníků ty EV klidně koupí i bez dotování.