Produkční Hyundai Ioniq 6 ukazuje první detaily. Plné odhalení proběhne zítra
Sériová verze povedeného konceptu elektrického sedanu se splývavou zádí a poetickým názvem Prophecy se představí již zítra. Těsně před premiérou se Hyundai Ioniq 6 představil na prvních fotkách detailů.
V březnu 2020 automobilka Hyundai odhalila velmi povedený koncept Prophecy, jehož sériová podoba se má odhalit již velmi brzy. Nebo lépe řečeno, podle dedikovaných stránek se model představí zítra. I když kolegové z britského Autocaru hovoří již o dnešní premiéře, takže se asi nechme překvapit.
Mezitím se produkční elektromobil představil na prvních fotkách detailů. Celý vzhled vozu z nich samozřejmě nevidíme, a jak je tradicí, sériová verze se bude od konceptu v mnoha věcech lišit, ale podle prozatímních náznaků to vypadá, že bude Ioniq 6 konceptu Prophecy velmi podobný. A to je jedině dobře.
Budoucí konkurent Tesly Model 3 bude mít po vzoru Ioniqu 5 grafiku předních i zadních světel částečně tvořenou napodobením pixelů obrazovky, nebo jednoduše řešeno, z lehce retro působících kostiček. Zachována bude splývající střecha konceptu, stejně jako uhlazený design, jehož cílem je dosažení co nejlepší aerodynamické efektivity.
Na jedné fotce je také vidět kamery, které nahradily vnější zpětná zrcátka. I když samozřejmě na trzích, kde toto řešení není schváleno, budou zřejmě instalována tradiční zpětná zrcátka. Technická data ještě nemáme k dispozici, ale proslýchá se, že s ohledem na aerodynamiku byl v průběhu vývoje vůz natažen o 2 centimetry oproti původnímu plánu. Ze stejného důvodu prý byly zcela přepracovány nárazníky.
Původně se také plánovalo osazení baterie o kapacitě 77,4 kWh, ale ta zřejmě bude zvětšena, aby mohl Ioniq 6 nabídnout delší dojezd na jedno nabití. Uvnitř očekáváme plně digitální přístrojový štít spojený s obrazovkou infotainmentu po vzoru Ioniqu 5. Oproti němu by však displeje měly mít užší rámečky.
Sériová výroba v jihokorejském Asanu má začít již v červenci letošního roku, takže lze očekávat, že první zákazníci se svých vozů dočkají ještě letos. Ioniq 6 bude zpočátku dostupný v nejdražším provedení, jehož pohon budou zajišťovat dva elektromotory – každý na jedné nápravě – o celkovém výkonu zhruba 300 koní.
Teď už se tedy jen nechme překvapit, jestli skutečně bude premiéra až zítra, nebo měli kolegové z Autocaru lepší informace než Hyundai. V každém případě od nás můžete následně očekávat bližší informace a fotky. Na zveřejnění oficiálních cen si zatím musíme také počkat.