Šéf sportovní divize Volkswagen R odchází. Kvůli neshodám s vedením
Jost Capito opouští pozici šéfa sportovní divize Volkswagen R. A to jen krátce poté, co německá značka oznámila ukončení svých motoristických aktivit.
Divize Volkswagen R zažila v poslední době nebývalý rozmach. Jestliže v minulosti se primárně zabývala Golfem R, který čas od času doplnil nějaký další model (Scirocco R), v minulých měsících rozsáhle expandovala. A tak je tu najednou i T-Roc R, Tiguan R, Touareg R nebo Arteon R. Vývoj těchto novinek měl na starosti renomovaný Jost Capito. Ten ale nyní pozici šéfa Volkswagen R opouští.
Informoval o tom britský magazín Autocar, který zároveň tvrdí, že za odchodem Capita stojí neshody s vedením automobilky. Údajně měl jiný pohled na další budoucnost Volkswagen R než šéf celé značky Ralf Brandstätter. To má souviset i s odchodem automobilky Volkswagen ze světa motorsportu, Volkswagen R byl přitom napojen na závodní divizi Volkswagen Motorsport.
Jost Capito přitom z německé automobilky odchází podruhé za posledních pět let. Do Volkswagenu nastoupil zkušený manažer v roce 2012 právě jako šéf motorsportu, stál tak za tehdejší dominancí značky ve světovém šampionátu v rallye, která vyústila ve čtyři vítězství značky mezi týmy a čtyři jezdecké tituly pro Sebastiena Ogiera.
V roce 2016 však Capito změnil zaměstnavatele, když se stal šéfem McLaren Racing. V této funkci ale vydržel pouhých pár měsíců. Tehdy se totiž měnilo vedení britského výrobce superaut, když odešel Ron Dennis. Právě ten Capita najal, a tak, jelikož byl považován za jeho člověka, byl nucen zase odejít.
Capito se tak zase v roce 2017 vrátil k Volkswagenu, tentokrát však na pozici šéfa sportovní divize Volkswagen R, v níž nahradil Riestenpatta Richtera. Dohlédnout měl na rozvoj erkových modelů, dohlížel tudíž na vývoj aktuální modelové palety.
V současnosti je však otázkou, jaká bude další budoucnost této řady. Sice se značně rozšířila, třeba v případě silných elektromobilů se však hovoří spíše o použití nového označení GTX než R. A tak je i vzhledem k přísným emisním normám velkou neznámou její další vývoj.
Dnes dvaašedesátiletý Jost Capito má bohaté zkušenosti ze světa sportovních aut. Německý manažer začínal svoji motoristickou kariéru v roce 1985 u BMW, kde v divizi M pracoval v oddělení vývoje vysokovýkonných agregátů. Na konci osmdesátých let se přesunul do závodní divize Porsche, mezitím dokonce s Mercedesem Unimog zvítězil v Dakaru. Později pracoval také v týmu Sauber nebo u Fordu, kde byl zodpovědný za vývoj závodního Focusu, který dvakrát vyhrál WRC mezi týmy, v letech 2006 a 2007.