Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf sportovní divize Volkswagen R odchází. Kvůli neshodám s vedením

David Bureš David Bureš 4. 12. 2020 • 11:06
39
19
Zobrazit náhledy (39)
Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon

Jost Capito opouští pozici šéfa sportovní divize Volkswagen R. A to jen krátce poté, co německá značka oznámila ukončení svých motoristických aktivit.

Divize Volkswagen R zažila v poslední době nebývalý rozmach. Jestliže v minulosti se primárně zabývala Golfem R, který čas od času doplnil nějaký další model (Scirocco R), v minulých měsících rozsáhle expandovala. A tak je tu najednou i T-Roc R, Tiguan R, Touareg R nebo Arteon R. Vývoj těchto novinek měl na starosti renomovaný Jost Capito. Ten ale nyní pozici šéfa Volkswagen R opouští.

Informoval o tom britský magazín Autocar, který zároveň tvrdí, že za odchodem Capita stojí neshody s vedením automobilky. Údajně měl jiný pohled na další budoucnost Volkswagen R než šéf celé značky Ralf Brandstätter. To má souviset i s odchodem automobilky Volkswagen ze světa motorsportu, Volkswagen R byl přitom napojen na závodní divizi Volkswagen Motorsport.

Jost Capito přitom z německé automobilky odchází podruhé za posledních pět let. Do Volkswagenu nastoupil zkušený manažer v roce 2012 právě jako šéf motorsportu, stál tak za tehdejší dominancí značky ve světovém šampionátu v rallye, která vyústila ve čtyři vítězství značky mezi týmy a čtyři jezdecké tituly pro Sebastiena Ogiera.

V roce 2016 však Capito změnil zaměstnavatele, když se stal šéfem McLaren Racing. V této funkci ale vydržel pouhých pár měsíců. Tehdy se totiž měnilo vedení britského výrobce superaut, když odešel Ron Dennis. Právě ten Capita najal, a tak, jelikož byl považován za jeho člověka, byl nucen zase odejít.

Capito se tak zase v roce 2017 vrátil k Volkswagenu, tentokrát však na pozici šéfa sportovní divize Volkswagen R, v níž nahradil Riestenpatta Richtera. Dohlédnout měl na rozvoj erkových modelů, dohlížel tudíž na vývoj aktuální modelové palety.

V současnosti je však otázkou, jaká bude další budoucnost této řady. Sice se značně rozšířila, třeba v případě silných elektromobilů se však hovoří spíše o použití nového označení GTX než R. A tak je i vzhledem k přísným emisním normám velkou neznámou její další vývoj.

Dnes dvaašedesátiletý Jost Capito má bohaté zkušenosti ze světa sportovních aut. Německý manažer začínal svoji motoristickou kariéru v roce 1985 u BMW, kde v divizi M pracoval v oddělení vývoje vysokovýkonných agregátů. Na konci osmdesátých let se přesunul do závodní divize Porsche, mezitím dokonce s Mercedesem Unimog zvítězil v Dakaru. Později pracoval také v týmu Sauber nebo u Fordu, kde byl zodpovědný za vývoj závodního Focusu, který dvakrát vyhrál WRC mezi týmy, v letech 2006 a 2007.

Související články

Témata
5. 12. 2020 07:51
Re: Schopní utíkají od Diesseho
Všiml jsi si co se děje ve světě poslední dobou?
5. 12. 2020 07:47
Re: Budoucnost R divize....
Paranoia?
Co treba finanční dopad dieselgate a covid?

Vtipný pro mě je jak se tu ohanite proti EU, ale že "sportovní" divize R má základ v úpravě SUV nevadí.
4. 12. 2020 20:19
Re: Já vím proč!
kdyby šlo jen o výfuky, tak si ho vytáhnu z kalhot...
4. 12. 2020 20:17
Re: Budoucnost R divize....
hole v ruce, ne lithium pardon... 3sv válka bude o lithium a atomovky usa rozbombarduji čínu... nebo tak nějak by to chtěli... :D
4. 12. 2020 19:35
Já vím proč!
Nechtěl fejkový vejfuky! Ani na GTI Clubsport ani na G8R, tak byl odejit.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku