Šéf Volkswagenu si vyzkoušel Teslu Model Y. Považuje ji za vzor
Herbert Diess se sešel s Elonem Muskem, aby mu předvedl nový Volkswagen ID.3. Sám si zase vyzkoušel nejnovější dílo konkurenta, Teslu Model Y.
Předseda představenstva koncernu Volkswagen Group Herbert Diess je velkým propagátorem elektromobility a velkým fanouškem Elona Muska a jeho automobilky Tesla. Když tak Musk nedávno vyrazil do Německa, Diess mu v rámci jeho návštěvy předvedl Volkswagen ID.3, auto, které má americkému výrobci přebrat zákazníky. Diess si naopak nedávno mohl vyzkoušet novinku právě od Tesly, Model Y.
A Diess nešetřil na zatím poslední sériovou novinku americké značky chválou, respektive považuje ji za automobil, kterým by se měli jiní výrobci inspirovat. „Tohle auto je pro nás v mnoha aspektech (ale ne ve všech!) referencí, a to z hlediska uživatelské zkušenosti, možností aktualizování, jízdních vlastností, výkonu vrcholných modelů, nabíjecí sítě a dojezdu,“ uvedl na profesní síti LinkedIn Diess, jemuž při testovací jízdě dělal společnost vedoucí vývoje značky Volkswagen Frank Welsch.
Šéf Volkswagenu rovněž vyzdvihuje to, že Model Y byl od počátku vymýšlen jako elektromobil, což je myšlenka užitá také u ID.3. „Mnoho našich konkurentů stále používá své platformy pro spalovací motory. Výsledkem je, že nezískají ty nejlepší elektrovozy,“ píše dále Diess.
Ten už se poněkolikáté poklonil americkému výrobci elektromobilů, kterého v oblasti elektromobility dlouhodobě považuje za vzor. To platí také pro software, s nímž měl Volkswagen při vývoji ID.3 velké potíže. A takové, že dokonce posunuly uvedení na trh.
Obliba Tesly a jeho zakladatele Elona Muska se potvrdila minulý týden, kdy Diess amerického vizionáře při jeho nedávné návštěvě Německa pozval na letiště Braunschweig nedaleko Wolfsburgu, kde mu umožnil si krátce vyzkoušet Volkswagen ID.3. Při krátké jízdě po letištní ploše dělal Muskovi společnost přímo v autě, přičemž si vyslechnul jeho chválu řízení.
Tesla Model Y je elektřinou poháněný crossover dlouhý 4.750 mm, který sdílí základ s Modelem 3. Zatím se dodává pouze pro americký trh, dodávky do ostatních koutů světa začnou až průběžně. Do budoucna se počítá i s její výrobou v nově vybudované továrně v Berlíně.