Škoda Kodiaq se brzy dočká modernizace. Takto bude vypadat. A jak to bude s plug-inem?
Největší SUV v nabídce Škody je na trhu už od roku 2016, a tak již pomalu nastává čas pro jeho facelift. Představí se zanedlouho.
Rok 2021 je v případě mladoboleslavské automobilky Škoda Auto primárně ve znamení představení již čtvrté generace Fabie, která je na českém trhu její druhý nejprodávanější model. Není to ale jediná připravovaná novinka pro letošní rok. Elektrický Enyaq iV dorazí ve formě avizovaného SUV-kupé a Kodiaq přijede v modernizovaném provedení.
Největší SUV mladoboleslavské značky bylo představeno již v roce 2016, a tak má na facelift nejvyšší čas. Za tu dobu si přitom v rámci nabídky značky vybudoval silnou pozici, za rok 2020 byl z hlediska globálních prodejů její třetí nejprodávanější model. Větší odbyt měla loni jen Octavia a Karoq.
Kodiaq je mezi zákazníky oceňován pro svůj design, což je zřejmě důvod, proč se v rámci faceliftu jeho tvary zase tolik nezmění. Naznačují to alespoň špionážní snímky zachycených maskovaných prototypů, pod jejichž kamufláží se žádné výraznější změny nerýsují.
Právě ze špionážních fotografií vycházel i náš grafik Honza Lušovský, který svým návrhem naznačuje, jak by modernizovaný Kodiaq mohl vypadat.
„Podle dostupných špionáží to vypadá na větší změny na přídi. Asi největší změnou bude jinak tvarovaná maska,“ říká Honza a upozorňuje na vyšší masku chladiče, doplněnou o nižší světlomety a pozměněný tvar přídavných světel. Zajímavá je i nová spodní světelná linka, která se směrem k masce zvedá.
„Nevím, zda zadní svítilny budou jinak tvarované, proto se raději držím při zemi, předělal jsem však jejich grafiku,“ doplňuje Honza, proč se v případě zádi omezil jen na jemné úpravy.
Honzův návrh prezentuje vrcholnou verzi Kodiaq RS, kterou právě v rámci modernizace čeká klíčová změna. Už dopředu automobilka avizovala, že bohužel skončí jeho dvakrát přeplňovaný turbodiesel 2.0 TDI s výkonem 176 kW. Hodně se tak mluvilo o tom, že bude nahrazen plug-in hybridem, a to ve formě řešení z VW Tiguan - kombinující benzinovou čtrnáctistovku s elektromotorem o kombinovaném výkonu 180 kW.
Poslední zákulisní zprávy z Mladé Boleslavi ale hovoří jinak. Kodiaq se údajně plug-in hybridu minimálně prozatím nedočká. Místo něj má Kodiaq RS přezbrojit na čistě benzinový motor, a to v podobě čtyřválce 2.0 TSI o výkonu 180 kW z Octavie RS.
Jak tomu nakonec skutečně bude, zjistíme zanedlouho. Modernizovaná Škoda Kodiaq se má světu představit v dubnu.