Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kodiaq se brzy dočká modernizace. Takto bude vypadat. A jak to bude s plug-inem?

David Bureš
Diskuze (50)

Největší SUV v nabídce Škody je na trhu už od roku 2016, a tak již pomalu nastává čas pro jeho facelift. Představí se zanedlouho.

Rok 2021 je v případě mladoboleslavské automobilky Škoda Auto primárně ve znamení představení již čtvrté generace Fabie, která je na českém trhu její druhý nejprodávanější model. Není to ale jediná připravovaná novinka pro letošní rok. Elektrický Enyaq iV dorazí ve formě avizovaného SUV-kupé a Kodiaq přijede v modernizovaném provedení.

Největší SUV mladoboleslavské značky bylo představeno již v roce 2016, a tak má na facelift nejvyšší čas. Za tu dobu si přitom v rámci nabídky značky vybudoval silnou pozici, za rok 2020 byl z hlediska globálních prodejů její třetí nejprodávanější model. Větší odbyt měla loni jen Octavia a Karoq.

Kodiaq je mezi zákazníky oceňován pro svůj design, což je zřejmě důvod, proč se v rámci faceliftu jeho tvary zase tolik nezmění. Naznačují to alespoň špionážní snímky zachycených maskovaných prototypů, pod jejichž kamufláží se žádné výraznější změny nerýsují.

Právě ze špionážních fotografií vycházel i náš grafik Honza Lušovský, který svým návrhem naznačuje, jak by modernizovaný Kodiaq mohl vypadat.

„Podle dostupných špionáží to vypadá na větší změny na přídi. Asi největší změnou bude jinak tvarovaná maska,“ říká Honza a upozorňuje na vyšší masku chladiče, doplněnou o nižší světlomety a pozměněný tvar přídavných světel. Zajímavá je i nová spodní světelná linka, která se směrem k masce zvedá.

„Nevím, zda zadní svítilny budou jinak tvarované, proto se raději držím při zemi, předělal jsem však jejich grafiku,“ doplňuje Honza, proč se v případě zádi omezil jen na jemné úpravy.

Honzův návrh prezentuje vrcholnou verzi Kodiaq RS, kterou právě v rámci modernizace čeká klíčová změna. Už dopředu automobilka avizovala, že bohužel skončí jeho dvakrát přeplňovaný turbodiesel 2.0 TDI s výkonem 176 kW. Hodně se tak mluvilo o tom, že bude nahrazen plug-in hybridem, a to ve formě řešení z VW Tiguan - kombinující benzinovou čtrnáctistovku s elektromotorem o kombinovaném výkonu 180 kW.

Poslední zákulisní zprávy z Mladé Boleslavi ale hovoří jinak. Kodiaq se údajně plug-in hybridu minimálně prozatím nedočká. Místo něj má Kodiaq RS přezbrojit na čistě benzinový motor, a to v podobě čtyřválce 2.0 TSI o výkonu 180 kW z Octavie RS.

Jak tomu nakonec skutečně bude, zjistíme zanedlouho. Modernizovaná Škoda Kodiaq se má světu představit v dubnu.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (50)

Doporučujeme

Avatar - Ham.
12. 3. 2021 22:09
Re: motor pro Kodiaq RS
Mohl by dostat jakoukoliv verzi TSI o výkonu 180, 206, 228 a 235 kW, protože ty jsou připravené na zástavbu do MQB.
Verzi 195 kW by dostat nemohl protože je určená pro MLB a ladit ji pro jeden model na MQB nikdo v koncernu nebude.
12. 3. 2021 21:30
Re: motor pro Kodiaq RS
Nejde míchat hrušky a jablka, protože není 2.0 TSI jako 2.0 TSI.
První verze má výkon 110 a 140kW, je laděná na nižší spotřebu, používá Budackův spalovací cyklus.
Druhá verze s výkony 180 až 206kW by šla označit za klasickou.
No a třetí verze 221 až 235kW je sportovní.
Rozdíly mezi verzemi motorů jsou určitě hardwarové, materiál pístů apod. V rámci těch verzí jsou ale výkonové rozdíly jen softwarové.

Kodiaq RS určitě nedostane sportovní verzi 2.0 TSI, aby nekonkuroval Tiguanu R. Mohl by ale dostat jakoukoli verzi klasického TSI - 180, 195 nebo 206kW.
Takhle jsem to myslel...
Avatar - Emel
12. 3. 2021 17:42
Re: motor pro Kodiaq RS
Jo...
Když jsem pokukoval po Octavii RS, chtěl jsem vzít 17", jenže... v celý republice nebyla jediná předváděčka na 17".
No, nakonec jsem usoudil, že jsou ty 17" tak ošklivý, že jsem stejně vzal 18" :-)
Avatar - Ham.
12. 3. 2021 16:08
Re: motor pro Kodiaq RS
Audi vyšší výkon nemá, naopak. VW má 235 kW a Škodovka 206 kW, Audi má jenom 195 kW a vyšší výkony řeší více válci (vyjma A3, což je MQB a tedy Golf, kde je 228kW verze). Hardware pro podélné uložení je trochu jiné než pro příčné uložení a SW také (motory spolupracují s jinak stavěnými převodovkami, jsou jinak postavené výfukové svody, jinak umístěné turba, prostě hromada změn). A navíc, vždyť pro příčné uložení mají k dispozici tu 206 kW verzi, kterou škodovka používá, tak proč by proboha dělali další naladění zrovna na 195 kW?. V současnosti mají pro MQB podle evropské normy na výběr 140, 180, 206, 228 a 235 kW, dělat 195 kW verzi pro MQB by bylo mrhání nákladů. Pro MLB má Audi ladění 2.0 pro Evropu 110, 140, 180 a 195 kW.
Avatar - pradeda777
12. 3. 2021 14:47
Kodiaq z profilu...
....jezevčík jak sviňa.....měli ho udělat vyšší.... :-[]