Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT – Revoluční, nebo stejná?

Martin Jeník
Diskuze (234)

Nejprodávanější model a nejočekávanější novinka letošního roku Škoda Octavia Combi se začíná oficiálně prodávat. Svět motorů přináší exkluzivní první test.

Dojem, prostor, cena


Čtvrtá generace novodobé octavie přichází v době, kdy popularita klasických vozů klesá a do popředí se stále derou SUV. Důležitější než obhájit pozici nejprodávanějšího kombi v Evropě tak bude zastavit, či alespoň zpomalit dlouhodobě klesající tendence a přilákat nové či přetáhnout zpět bývalé zákazníky kombíků. Na druhou stranu octavia je stále suverénně nejprodávanějším a nejdůležitějším modelem značky. Jako recept pro zajištění budoucích úspěchů byla zvolena cesta většího vizuálního luxusu. Novinka tedy na pohled leze do zelí současnému superbu.

Pohled první

Snaha odlišit se od minulých generací je patrná zejména zezadu, kde odzvonilo svislým světlům. Charakteristické céčko se modifikovalo po vzoru superbu, kodiaqu či scaly a svítilny se poprvé u octavie natáhly do pátých dveří. Znalci modelu teď zaprotestují, neboť vědí, že tak tomu bylo i v případě liftbacku pro čínský trh, kde je jsou široká světla prostě povinností. Dost možná bylo i toto důvodem, proč je nyní octavia dostala už plošně.

Zepředu se odehrála očekávatelná variace na téma šestiúhelníkové masky, která se stává součástí všech nových škodovek. Největší podobnost je patrná se scalou. I u octavie zmasivněl chromovaný rámeček a naopak „nos“ zasahuje do masky méně. Proti menšímu modelu se však přední světlomety nesbíhají tolik do pomyslného trojúhelníku, ale zůstávají lichoběžníkové.

Čtyřoké provedení se odporoučelo s odcházející generací. Novinka na to však částečně navazuje tvarem diod pro denní svícení či blinkry ve tvaru dvojité hokejky, neboť světlomety to také opticky předěluje. U octavie existuje ještě druhá, základní verze světlometů LED, které mají jen linku vespod. Úzké mlhovky obehnané černou či chromovanou linkou pak jako by z oka vypadly těm v superbu.

Z boku si octavia zachovává typické linie a prolisy. Upoutá však masivní zadní nárazník, který ukrajuje z blatníku více než dosud a lépe uchrání karoserii samotnou od oprav v případě drobnějších nehod. Nepřehlédnutelný je rovněž mohutný zadní spoiler, který se podílí na znamenitém koeficientu odporu vzduchu cX = 0,26 (velký vliv mají i nové „žaluzie“ v přední masce a nárazníku). Kvůli němu se však v myčce neumyje horní část okna. Novinkou jsou také ploché střešní ližiny, zde se jedná o čistě designovou záležitost. Klasické hagusy marketing vyhodnotil jako zastaralé.

Pohled druhý

Až dosud jste mohli nabýt dojmu, že čtvrtá generace je zbrusu nová, dost možná až revoluční. Pravdou však zůstává, že minulé a současné provedení jsou si bližší než předchůdci. Základem je totiž „pouze“ modifikovaná platforma MQB A (nyní s přízviskem Evo). Poprvé se tak mezigeneračně nezvětšil rozvor, zůstává 2686 mm a nejméně v historii narostly rozměry. Na délku činí přírůstek pouze 22 mm (4689 mm) a na šířku 15 mm (1829 mm). Důkladnější pohled odhalí i třeba stejná vnější zpětná zrcátka (měřeno s nimi je pak novinka naopak o 14 mm užší, takže se vám určitě do stejné garáže vejde). Jen překabátěnou „trojkou“ však novinka není. Zcela vás v tom ujistí otevření dveří.

Revoluce zevnitř

Jestli je v něčem octavia opravdu radikálně jiná, pak je to interiér. Veškeré tři dosavadní generace se vyvíjely evolučně. Všechny měly otočná kolečka pro nastavování klimatizace a otočný volič pro zapínání světlometů. V novince (s výjimkou základního provedení) se stal centrem všeho 10“ dotykový displej, přes nějž se nastavuje většina věcí včetně zmíněné klimatizace. Pro přepínání světel pak slouží tlačítka vlevo od volantu. Zcela jiné je i ovládání palubního počítače. Konzervativní jedinci si budou v nové generaci připadat možná trochu ztraceně a dost možná budou muset sáhnout po návodu.

Všechny verze vyjma základního stupně Active, který dorazí na trh později, mají již ve standardu digitální přístrojový štít, ovládá se však odlišně než dosud. V klasickém zobrazení lze měnit údaje zobrazované uvnitř otáčkoměru a rychloměru (v obojím to samé), přepíná se mezi nimi stiskem otočného pravého válečku na volantu. Nabídka však již není rozdělena přehledně do sekcí Rádio, Navigace, Jízdní data, Telefon... Vše se roluje válečkem přímo za sebou. U některých položek se pak do podmenu dostanete pomocí pravé šipky.

Jde o zvyk, nám však přišlo předchozí řešení systematičtější. Nedomyšlené je pak nulování spotřeb, dělalo se dlouhým stiskem. Zde to nefunguje (dlouhý stisk nemá žádnou funkci). Při zobrazení průměrné spotřeby musíte vyvolat podmenu a narolovat na nulování. Což je zbytečně zdlouhavé a za jízdy to odvádí pozornost. Chybělo nám také tlačítko, kterým bychom se vraceli o úroveň zpět.

Po stranách středového displeje (vyjma základního provedení) nenaleznete ani dotykové plošky, natož pak otočná kolečka. Veškeré funkce se vyvolávají přes menu, popřípadě si je lze uspořádat dle svého a mít je na základní obrazovce Home. Spodní pásek se zobrazuje trvale a slouží pro ovládání teploty a zapínání vyhřívání sedadel.

Kompletní nastavování klimatizace včetně distribuce vzduchu či intenzity se zobrazí po stisku tlačítka na klávesnici pod displejem. Novinkou je takzvaná chytrá klimatizace, kde jen říkáte, co chcete – zahřát ruce, zchladit nohy, nebo odmlžit okna... Zdá se to jako zajímavý a funkční nápad.

Nebloudit v navigaci

Proti scale se zjednodušilo menu navigace, přehledněji je řešené nastavení a třeba v zadávání cílů už nechybí přímý odkaz pro volbu pomocí souřadnic. Ovládání má tedy blíže k původní verzi u minulé octavie, což je jen dobře. Stále se však přímo v mapě neukazuje nadmořská výška. Naopak nově stejně jako ve scale vidíte v pravém sloupku zpoždění a mimořádné situace na vámi plánované trase. Přehledně si pak lze zvolit třeba objížďku konkrétního zacpaného úseku – v minulé generaci jste to museli nastavit ručně podle délky kolony.

Adaptace možná

Po několika dnech jsme si na nový způsob ovládání v octavii zvykli. Na to, že se všechno ovládá téměř jen dotykově, nefunguje zle, členění je logické.

Předchozí osvědčený systém s odděleným ovládáním klimatizace a otočnými voliči u displeje byl však na ovládání rychlejší a lepší.

V novince jsme se také setkali s velkým množstvím počátečních chyb – nešlo nastavovat teplotu klimatizace, nefungovalo „chytré“ zahřívání rukou či stávkoval tempomat. Vždy pomohlo až nové nastartování.

Nové octavii se však musí nechat, že uvnitř vypadá moderně a uklizeně. Neotřele a hodnotně působí obšití středové části palubní desky látkou. Chválíme, že se tvůrci vzdali věčně upatlaných lesklých materiálů. Horní část palubní desky kryje samozřejmě kvalitní plast, následuje zmíněná látka, okrasná dekorová lišta a pod ní ještě úzký pás z měkkého materiálu. Níže už je vše tvrdé, ale koleno se na rozdíl od předchůdce o středový panel neopírá, takže to ničemu nevadí. Výplně dveří jsou stejně jako u třetí generace měkčené jen vpředu.

Pevná pozice

Octavia už od minulé generace platí za nejprostornější kombi nižší střední třídy a toto si drží i ta nová se shodným rozvorem. Proti předchůdci ale nic navíc nepřináší. V podélném směru jsme v novince naměřili o centimetr méně, rezerva před koleny nicméně zůstává štědrá. Na šířku je situace prakticky totožná. Zejména vpředu však máte pocit větší vzdušnosti díky zmiňovanému subtilnějšímu středovému panelu, který není v kontaktu s kolenem. V tomto ohledu si uvnitř připadáte spíše jako v superbu než v dosavadní octavii. Nad hlavou je vpředu i vzadu místa dostatek. Platí to alespoň v případě testované verze bez panoramatické střechy.

Octavii dělá octavií především obří zavazadelník. V tomto ohledu opět novinka posouvá hranici o trochu výše. Objem 640 litrů je v rámci kategorie rekordní. Základní rozměry – délka, šířka mezi podběhy i výška – jsou shodné s předchůdcem (610 litrů), litry navíc se podařilo najít především pod podlážkou.

Na bocích nechybějí čtyři výklopné a stále sympaticky bytelné háčky, 12V zásuvka, páčky pro sklápění opěradel jsou však k mání jen za příplatek. Fixační přepážky (Cargo elementy) se suchým zipem pro upevnění nákladu mají nyní své místo u rezervy, stejně tak se do dojezdového kola přesunul subwoofer příplatkového systému Canton (již tedy nezabírá místo v levém podběhu, ale už ho nelze kombinovat s plnohodnotnou rezervou). Chválíme nízkou nákladovou hranu i vysoko výklopné páté dveře. Nadále tak platí, že octavia a superb jsou nejpraktičtější kombi na trhu.

PROSTORNOST
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) 179/9
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 94-103/100
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) 0-9/5
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) 149/146
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) 132/135
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 51 x 51/50 x 50
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 64 x 48
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 85 x 102
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 65/194

Zná svou cenu

Octavia tradičně patří v rámci segmentu k nejdražším vozům a stejně tomu zůstává u čtvrté generace. Ta však vyšší cenovku vyvažuje podstatně bohatší výbavou než dříve. Prozatím se nabízí pouze dva výbavové stupně Ambition a Style. V budoucnu přijde ještě základní Active, naopak s vrcholnou verzí Laurin & Klement se nepočítá. V rámci cenového srovnání s konkurenty octavii znevýhodňuje právě to, že nenabízí méně vybavenou verzi. Proti cenovému etalonu, byť podstatně hůře vybavenému Hyundaii i30 Komfort 1.4 T-GDI 103 kW za 419.990 Kč je dražší o více než dvě stě tisíc. Ještě o něco levnější je pak Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 96 kW, ten však není výkonově plně srovnatelný. Zpět ale k octavii. Výbava Ambition je velmi dobře použitelná a proti předchůdci se dále rozšířila. Nově tak zahrnuje třeba dvouzónovou klimatizaci, diodové světlomety či digitální přístrojový štít. Dále pak nechybějí 16“ litá kola, elektrické ovládání všech oken, tempomat ani dešťový a světelný senzor. Výhodným příplatkem je paket Ambition Plus s mlhovkami, zadními parkovacími čidly a vyhříváním předních sedadel za 15.000 Kč. Testovaná verze Style je vybavena velmi bohatě. Zahrnuje navigaci Columbus, 17“ litá kola či vyhřívání čelního skla (nově bez drátků). Nové světlomety Matrix LED se nabízejí spolu s předními parkovacími čidly a adaptivním tempomatem za 20.000 Kč. Novinkou je třeba také průhledový displej za 13.500 Kč či paket pro spaní (zadní opěrky s bočním vedením, deka...) včetně zadních okenních clon za 4800 Kč. Cena servisních prohlídek se proti předchůdci zásadně neliší a mezi konkurenty zůstává nízká. Servisní plán je však s ohledem na leasingové společnosti hodně osekaný a poctivá údržba vyjde dráž. Záruky zůstávají stejné, a to včetně Mobility Plus za 2000 Kč, která standardní záruku prodlužuje na 5 let a 100.000 km.

Pořizovací náklady Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI 103 kW (etalon) Škoda Octavia Combi 1.5 TSI 110 kW
Základní cena 419 990 Kč (Komfort) 636 900 Kč (Ambiton)
Cena verze Světa motorů 419 990 Kč (Komfort) 636 900 Kč (Ambiton)
Výbava verze Světa motorů Čelní, boční a hlavové airbagy, rádio s bluetooth handsfree, připojení USB nebo SD, výškově a podélně stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, palubní počítač.
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Automatická klimatizace Ne Ano
Elektrické ovládání zadních oken Ano Ano
Bixenony/světlomety LED Ne/Ne Ne/Ano
Vyhřívání P/P + Z sedadel Ne/Ne 6500 Kč/11 600 Kč
Z/P + Z parkovací senzory/kamera Ano/Ne/Ano 9200 Kč/11 600 Kč/11 800 Kč
Litá kola Ano (15“) Ano (16“)
Navigace Ne 19 800 Kč
Dešťový/světelný senzor Ne/Ano Ano/Ano
Tempomat/adaptivní tempomat Ano/Ne Ano/10 800 Kč
Bezklíčkové ovládání Ne 5400 Kč
Metalíza 16 900 Kč 16 000 Kč
Porovnání cen 419 990 Kč (100 %) 636 900 Kč (o 52 % horší)
Známka 1,00 3,50

Motor, jízda


Tiše a úsporně

Nabídka motorů je v první vlně náběhu prodeje poněkud osekaná. Vybírat tak lze z nových naftových dvoulitrů řady EA 288 Evo (hliníkový blok místo litinového) o výkonu 85 a 110 kW a již nějakou dobu známé zážehové jednotky 1.5 TSI 110 kW ACT. Právě ta byla v testovaném voze. V jejím případě je novinkou nasazení nového šestistupňového manuálu MQ281, který nahradil předchozí MQ250 v třetí generaci octavie. V kulise se pohybuje lehčeji a velmi přesně. Řadicí páka se zkrátila a řazení se rázem stalo o poznání mrštnější.

O motoru platí to, co jsme psali už dříve. Je velmi tichý, zabírá od nízkých otáček a dynamicky určitě uspokojí nároky běžných zákazníků octavie. Chybí mu však říz předchozí čtrnáctistovky, která byla dynamičtější a ještě pružnější. Vypínání válců (ACT) funguje téměř nepostřehnutelně a zobrazuje se nenápadnou ikonkou Eco na přístrojovém štítu. Na dva válce však motor běží pouze při lehké noze na plynu a ustálené rychlosti.

Spotřeba se většinou drží mezi 5,5 a 6,5 l/100 km. Na 300km testovací trase zahrnující dálnice, silnice I. třídy i horské silnice jsme při celkově svižnější jízdě zaznamenali průměr 6,2 l/100 km. Ve městě počítejte s přibližně 7,5 litru, čistě dálniční provoz na hranici tuzemského limitu znamená konzumaci 6,3 l/100 km, klidná jízda průměr srazí k pěti litrům a dynamičtější styl po okreskách vyžene mezi 8 a 9 l/100 km. Celkově patří patnáctistovka v této kategorii k velmi úsporným motorům, přičemž spotřeba je v zásadě velmi podobná slabšímu litru.

Škoda Octavia Combi a vybraní konkurenti Škoda Octavia Combi 1.5 TSI Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI Ford Focus kombi 1.5 EcoBoost Renault Mégane Grandtour 1.3 TCe Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
Motor, ventilový rozvod přeplňovaný zážehový, R4, DOHC přeplňovaný zážehový, R4, DOHC přeplňovaný zážehový, R3, DOHC přeplňovaný zážehový, R4, DOHC přeplňovaný zážehový, R3, DOHC
Zdvihový objem (cm3) 1498 1353 1497 1333 1197
Největší výkon (kW/min-1) 110/5000-6000 103/6000 110/6000 103/5000 96/5500
Největší točivý moment (Nm/min-1) 250/1500-3500 242/1500-3200 240/1600 240/1600 230/1750
Převodovka 6° manuální 6° manuální 6° manuální 6° manuální 6° manuální
Délka x šířka x výška (mm) 4689 x 1829 x 1468 4585 x 1795 x 1465 4668 x 1825 x 1494 4626 x 1814 x 1449 4585 x 1804 x 1472
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) 2686, 1543/1535 2650, 1573/1581 2700, 1572/1566 2712, 1591/1586 2730, 1551/1546
Standardní pneumatiky 205/60 R16 205/55 R16 205/60 R16 195/65 R15 205/55 R16
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1360/595 1337/588 1408/617 1287/669 1280/605
Nejvyšší hmotnost nebrzděného/brzděného přívěsu (kg) 680/1500 600/1410 700/1500 680/1700 630/1200
Objem zavazadlového prostoru základní/maximální (l) 640/1700 602/1650 635/1653 521/1504 610/1660
Objem nádrže paliva (l) 50 50 52 50 53
Nejvyšší rychlost (km/h) 224 210 20 8 205 200
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 8,3 9,1 9,0 9,8 10,1
Kombinované emise CO2 (g/km) 112 130 115 122 103
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 4,9 5,7 5,0 5,3 4,5

Jako v bavlnce

Mohlo by se zdát, že při použití v zásadě stejné platformy musí novinka jezdit podobně jako předchůdce, ale pravda to tak úplně není. Třetí generace octavie byla především zpočátku a hlavně ve verzích s vlečenou nápravou kritizována za horší komfort tlumení. To se sice v rámci četných úprav postupem času zlepšilo, přesto úrovně třeba focusu minimálně běžné verze octavie nedosáhly.

U nové generace byl právě na komfort kladen velký důraz. S laděním podvozku se začalo úplně od nuly. Ostatně bylo to i nutné, neboť poprvé od první generace novodobé octavie se zvětšil rozměr pneumatik. Na zažité nejběžnější rozměry 205/55 R16, 225/45 R17 či 225/40 R18 tedy zapomeňte. Nově se vám při výběru nových sad budou hodit čísla 205/60 R16, 205/55 R17, 225/45 R18 a 225/40 R19.

Zvětšení rozměru byl požadavek designu. Podvozkáři mají radši, když můžou tlumit spíše menší a lehčí kola, ale větší objem vzduchu se ve větších pneumatikách ukázal jako prospěšný.

Testovaný vůz obouval sedmnáctky (vizuálně se kvůli vyšší bočnici zdají být menší než dosud) a na rozbitých silnicích si vedl opravdu znamenitě. Takto se přes nerovnosti dokázal dosud přenášet snad jen scout (ano, ten měl jako jediná octavia také větší pneumatiky). Novinka se na příčných prazích lehce zhoupne, ale žádné tupé rány ani otřesy od zadní vlečené nápravy (víceprvek dostanou až verze nad 110 kW) se zde nekonají.

JÍZDA
Pružnost na 4. rychlostní stupeň (60-100 km/h) (s) 7,2
Pružnost na 5./6. rychlostní stupeň (80-120 km/h) (s) 9,5/11,5
Otáčky na nejvyšší rychlostní stupeň při 130 km/h podle GPS (min-1) 2800
Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h (m) 45,6
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) 48,6/88,1/127,6
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 6,2

Jistá? Jistě!

Liché jsou obavy ze zhoršení jízdních vlastností vlivem většího zaměření na komfort. Novinka se nenaklání více než předchůdce, v zatáčkách se zdá dokonce mrštnější. Záď má tendenci lehkým vybočením pomáhat vozu stáčet se do oblouku. Působí velmi lehce a jízda po okreskách je příjemně nenucená a svižná.

Škodovce se povedlo mistrovsky zkombinovat komfort hodný superbu s mrštností octavie, kterou nyní posunula ještě o stupínek výše. Jsme velmi zvědavi i na další verze s jinými koly včetně kombinace s adaptivními tlumiči. Zatím máme pocit, že tato testovaná verze je naprosto vyhovující a velmi univerzální.

Čtvrtá generace přišla s elektrickým posilovačem brzd a s novou konstrukcí posilovače řízení. To vše za účelem lepší implementace asistenčních systémů. Cílem konstruktérů bylo obojí naladit stejně tak, aby nikdo nepoznal rozdíl proti předchůdci. To se povedlo, vše je je dobře vyvážené.

Chválíme i citlivé naladění stabilizace. Stejně jako u odchozí generace jsou její zásahy velmi jemné a řidič je často ani nepostřehne. Nelíbí se nám však nemožnost trvalého vypnutí asistentu hlídání jízdních pruhů, který je součástí standardní výbavy a vždy se znovu aktivuje po nastartování.

Závěr


Závěr

Čtvrtá generace se snaží zaujmout především větší okázalostí, což se jí zvláště u lépe vybavených verzí v kombinaci s velkými koly jistě podaří. Vypadá pak totiž jako malý superb a má určitě potenciál oslovit i zákazníky, pro které by současná octavia byla příliš obyčejná. Zvenku i uvnitř je novinka prakticky stejně velká jako předchůdce a nic zásadně nového z hlediska praktičnosti nepřináší. I tak však patří na vrchol kategorie. Radikálně se změnil způsob ovládání, což vnímáme jako negativum, neboť nynější systém více odvádí pozornost. Racionálním důvodem pro koupi nové generace je citelně vylepšený komfort podvozku. Celkově je nová octavia velmi dobré auto, mohla být však ještě lepší, kdyby nepodlehla zbytečným módním trendům.

Plusy

  • Velmi dobrý komfort odpružení
  • Hbité jízdní vlastnosti
  • Lehké a přesné řazení (nová převodovka MQ281)
  • Výkonný i úsporný motor
  • Velký vnitřní prostor
  • Praktické řešení detailů


Minusy

  • Místy zbytečně překombinované ovládání palubních systémů
  • Velká míra dotykového ovládání odvádí za jízdy pozornost
  • Nemožnost trvalého vypnutí asistentu pro jízdu v pruzích


Hodnocení
DOJEM
Design 1,50
Dílenské zpracování 1,50
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 1,00
Sedadla 1,00
Zavazadelník a variabilita 1,00
Ovládací prvky 2,50
MOTOR A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 1,00
Pružnost 1,50
Spotřeba 1,50
JÍZDA
Řazení 1,00
Řízení 1,50
Brzdy 1,50
Ovladatelnost 1,50
Jízdní komfort 1,00
PRŮMĚR CELKEM 1,36

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra. Nově hodnotíme po půl stupních. Do 5 % ztráty přidělujeme ještě známku 1,00, dále je stupnice po 10 %. Za odstup 5 až 15 % dáváme 1,50, za 15 až 25 % 2,00 atd. Příklad: Nejlevnějším kombi nižší střední třídy se zážehovým motorem o výkonu 110 kW ± 10 % a výbavou dle dle Světa motorů je Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI 103 kW Komfort za 419.990 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 440.990 Kč. Za cenu od 440.991 Kč do 482.989 Kč udělíme známku 1,50 atd. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu.

Časopis Svět motorů si můžete objednat na ikiosek.cz.

Zobrazit celý článek
Martin Jeník
Diskuze (234)

Doporučujeme

Avatar - trapid
30. 3. 2020 12:01
Re: Octa
Dle videotestu Maroše Čabáka přepínání na vnitřní okruh ventilace - až třetí krok na infotainmentu, což je supertěžký fail :no: .
Avatar - trapid
30. 3. 2020 11:08
Re: Konečně
To je přesně to, co mi na O3 vadí nejvíc. Jezdil jsem chviličku O3 FL 2,0TDI 110kW 4x4 DSG a ten traktor mě vážně rozčiloval. Proto jsem byl velmi zvědavý na O4 TDI a dle prvního videotestu O4 1,5 TSI (akcelerace videoblogy) jsem byl z videa zděšený poměrně hlučným motorem uvnitř. Pomyslel jsem si, že nafta bude určitě ještě větší tragoška, ale včera jsem shlédl videotest Maroše Čabáka O4 2,0 TDI 110kW EVO a motor je velmi tichý.
Kromě toho, že změnou konstrukce je TDI EVO opravdu tišší než stará verze, tak bude u nafty nejspíši lepší izolace motorového prostoru.
Nejel jsem v tom, ale dle videotestů je v hlučnosti TDI zřejmě obrovský posun :yes: .
Avatar - Mikesus
7. 3. 2020 13:02
Re: Konečně
Jaké motorizace a karosérie jsi porovnaval mezi sebou?
5. 3. 2020 21:39
Re: Konečně
" V běžných verzích podvozkem zatím žádná Škodovka, ve které jsem jel, nebyla lepší, než srovnatelný Ford " - toto je ale tiez len tvoj cisto subjektivny nazor, nic ine. Mna hrozne irituje, ze to prezentujes ako nejaky dalsi "Newtnov zakon". Neber ma prosim zle, staci k tomu pridat slovne spojenie "podla mojho nazoru" a budem s tym uplne v pohode. Pretoze moj nazor je napriklad uplne opacny, vsetko na zaklade osobnej skusenosti. Dik
4. 3. 2020 17:50
Re: Asistent jízdy v pruzích
Jsou tam dva různé systémy, základní tzv. korektivni, který mají všechna auta kvůli NCAP, dá se potom připlatit za Travel assist, který má aktivní lane assist a kapacitivni volant, který funguje lépe. Myslim že se určitě vyplatí zvolit ten druhý, příplatkový. Ten teprve bude nabíhat do výroby.