Škoda odhaluje první skicu interiéru studie Vision 7S, přináší velké změny
Studie elektrického rodinného elektromobilu odhaluje nový designový jazyk, který má být minimalistický, funkční a autentický.
Společnost Škoda Auto dnes zveřejnila první skici interiéru své nové čistě elektrické studie Vision 7S, která má být prvním konceptem formovaným novým designovým jazykem značky. Minimalistický interiér přitom pracuje s udržitelnými materiály a vyznačuje se až sedmimístnou kabinou s třetí řadou sedadel a typickými Simply Clever prvky.
„Náš nový designový jazyk je minimalistický, funkční a autentický. I v budoucnu se zaměříme na klasické přednosti vozů Škoda, mezi které patří velkorysý prostor, snadné ovládání a vysoká funkčnost. S novým designovým jazykem učinila Škoda Auto další krok, a ještě více se zaměří na zákaznickou zkušenost,“ říká Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti Škoda Auto.
"Velkou kreativitu našich designérů a konstruktérů podtrhují variabilně posuvné prvky interiéru a nově vyvinuté Simply Clever prvky, jako je například zabudovaná dětská autosedačka. Minimalistické linie interiéru navazují na čisté linie exteriéru vozu,“ dodává Stefani.
Přímo na skice pak vidíme širokou horizontální palubní desku, sahající údajně až ke dveřím, která by měla zvýšit pocit prostornosti. Celkově pak automobilka popisuje design interiéru jako symetrický a „obepínající“. V tiskové zprávě se navíc chlubí vyváženým poměrem mezi dotykovými a digitálními ovládacími prvky.
Na palubní desce vidíme pouze dotykovou obrazovku infotainmentu, ve středovém tunelu je ale vidět jak pás tlačítek rychlého přístupu, údajně vybavených haptickou odezvou, tak dvojice otočných ovladačů pro nastavení ventilace, vybavených displeji umístěnými v jejich středu. Dotyková tlačítka navíc dostal i nově navržený volant a ani v novém konceptu nebude chybět ambientní osvětlení různých částí vozu.
Automobilka rovněž slibuje interaktivní haptické a vizuální prvky ve výplních dveří, zatímco na opěradlech předních sedadel by měly být držáky multimediálních zařízení (pro cestující v druhé řadě) nebo integrované batohy. Snad největší zvláštností je ale dětská autosedačka integrovaná ve středové konzole, tedy údajně na nejbezpečnějším místě ve voze.
Prostorný interiér přitom poprvé nabídne dvě různé konfigurace, přinášející odlišný prostorový zážitek pro jízdu i odpočinek. V základním režimu Jízda jsou všechny ovládací prvky v základní poloze a centrální dotykový displej infotainmentu je otočen vertikálně, aby optimálně zobrazoval důležité informace během jízdy.
Po přepnutí do režimu Relax, k čemuž slouží tlačítko v přední části středové konzole, se však volant a přístrojová deska posunou dopředu, zatímco sedadla v první a druhé řadě se posunou dozadu, čímž získá posádka více prostoru. Obrazovka na palubní desce se navíc otočí do vertikální polohy, jak ji vidíme na samotné skice. Tento režim, určený například pro pohodlnější zastávky na nabíječce, tak slibuje maximální prostor a komfort.
Ze samotné skici nicméně můžeme vykoukat ještě pár dalších zajímavých detailů. Zaměřme se například na samotné boční dveře, jejichž vnější kliky jsou na skice umístěny blízko sebe – poblíž místa středového sloupku. Je tedy možné, že nový koncept pracuje se zadními sebevražednými dveřmi, které se otvírají proti směru jízdy. Je navíc otázka, zda je vůz vůbec vybaven B-sloupky – pásy první řady sedadel jsou totiž integrovány přímo do opěradel.
Zajímavé je nicméně i tvarování samotných sedadle v první a druhé řadě, včetně opěrek hlavy. Sedadla v přední řadě navíc nepůsobí zcela ve směru jízdy – nabízí se tak možnost, že jsou minimálně částečně otočná, což by mohlo posádce usnadnit vzájemnou komunikaci bez nutnosti se otáčet či opouštět vozidlo.
Speciální zmínku si zaslouží také celkový vnitřní prostor. Na skice, která zachycuje vůz v režimu Relax, mají cestující v prvních dvou řadách spoustu prostoru před koleny. Podle všeho ale nestrádají ani děti ve třetí řadě sedadel, tvořené prostou lavicí. Za ní by přitom podle skici, která pracuje s částečně průhlednou střechou, mohl být ještě poměrně velkorysý úložný prostor na zavazadla.
Nové pojetí kabiny tak přináší řadu výrazných změn, které jsme od tradiční automobilky jako je Škoda snad ani nečekali. Sluší se ale připomenout, že společnost Škoda Auto ohlásila nový designový jazyk již v březnu na výroční tiskové konferenci.
Nový designový přístup je prý založen na klasických hodnotách značky, jako je robustní vzhled, funkčnost a autenticita. Navíc by se měl vyznačovat velkorysým vnitřním prostorem, odolnými a udržitelnými materiály nebo aerodynamickým a efektním tvarem karoserie. Zřejmě nás tak čekají ještě další zajímavá odhalení.