Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb Combi iV – Se šňůrou a nádrží poprvé

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 21. 2. 2020 • 21:03
39
269
Zobrazit náhledy (39)
Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV

Škodovka konečně elektrifikuje. Najednou uvedla první elektromobil – čistě elektrické Citigo – a první plug-in hybrid – vlajkovou loď Superb. Jaká je s kombinací elektřiny a benzinu, jsme zjišťovali v tradičním testu.

Design, interiér


První Škodovky s „elektrickými“ registračními značkami, které mohou v Praze na modré parkovat zdarma a nepotřebují dálniční známku, už se prohánějí po republice. Při každodenním městském popojíždění určitě přijde vhod Citigo, ale co když chcete elektrifikované auto, které zvládne i pravidelné delší trasy a neodkáže vás jen a pouze na šňůru nabíječky? Pro takové je tu právě plug-in hybrid Škoda Superb iV.

Abychom si v tom udělali trochu pořádek: označení iV bude Škodovka používat pro všechny své elektrifikované vozy (plug-in hybridy i ryzí elektromobily). Výhodou plug-in hybridního Superbu je fakt, že se ve všech výbavách (a v obou karosářských variantách) vejde pod 50 gramů CO2 na kilometr, což v praxi znamená výše zmíněné výhody – parkování na modré bez sankcí, stejně jako osvobození od dálničního poplatku.

Ptáte se, proč červený testovaný kousek dálničku má? Vysvětlím. Nejnovější dálniční známky platily již v prosinci, zatímco úleva pro elektromobily a plug-in hybridy až od 1.1. 2020. A protože tohle auto přijelo už v listopadu, známku dostalo. Dneska už bychom ji mohli strhnout a nikdo by se na nás nezlobil.

video

Více nepotřeboval

O vnějších změnách v rámci faceliftu se rozepsal Martin v testu konvenční verze s patnáctistovkou. Připomeňme, že Superb při loňské modernizaci dostal výraznější masku chladiče, uhlazenější světelnou techniku (dnes již plně diodovou, za příplatek LED matrixy), vzadu zase mladší ročník prozrazuje nápis Škoda namísto loga a chromovaná linka propojující zadní svítilny ve vyšších výbavách. Změny to jsou decentní, ale potřebovala vlastně od začátku povedená třetí generace něco víc? Náš kousek ve výbavě Style byl posazen na osmnáctipalcových kolech a v červené barvě šlo o parádně vypadající celek. V šedi fleetových Superbů, na které jsme zvyklí z českých dálnic, příjemné zpestření.

Škoda Superb Combi iV

Plug-in hybridní pohon jen tak letmo nepoznáte. Prozrazuje jej až podrobnější zkoumání auta, jmenovitě zaslepená maska, ve které se nachází otvor k dobíjecímu konektoru. Dalším poznávacím znamením je emblém iV na víku zavazadlového prostoru. Toť vše. A pozor, plug-in hybrid nerovná se nejvyšší výbava vozu, jako tomu bývá u jiných výrobců. Škodovka razí jinou strategii a elektrifikovaný pohon nabízí ve všech dnes pro Superb dostupných výbavách včetně základní Ambition. Chybí jen Scout, protože Superb iV je vždy předokolka. Rozmanitost výběru však chválíme!

Jemné ladění

Ani uvnitř revoluci nečekejte. Pracoviště řidiče je dobře známé – materiály obstojné, ergonomie slušná, prostornost a praktičnost vynikající. Sedačky Superbu jsou opravdu velké. Nedají posádce takovou oporu, zase se ale do nich napasuje kdokoliv. Ani zadní lavice není za trest, sedí se tu pohodlně a vzhledem k nekonečnému prostoru před nohami bych si tu nestěžoval ani na dlouhé autosalonové výpravě do Ženevy. Obzvlášť ne s příplatkovým balíčkem Rear, jehož součástí je třízónová automatická klimatizace a hlavně vyhřívání zadních sedadel.

Všechna ta technika v útrobách si vyžádala kompromisy v zavazadlovém prostoru. Superb Combi se v plug-in hybridu musí smířit s kufrem o objemu 510 litrů, je tedy o zásadních 150 litrů menší než v případě konvenčně poháněné verze. Pořád je ale obrovský a po (elektrickém) otevření nemáte pocit, že by vám ke každodenním potřebám početné rodiny něco scházelo. Pod podlahou je navíc schránka pro kabel. Nevozíte-li jej sebou, vejdou se sem další drobnosti. Nechybí lampička, věšáky, ani průvlak na lyže.

Škoda Superb Combi iV

Vrátím se ještě k pracovišti řidiče, konkrétně k multimediálnímu systému. Náš kousek byl vybaven verzí Columbus s 9,2“ obrazovkou a navigačním systémem za příplatek 33.900 Kč. Součástí je i bezdrátové dobíjení telefonu, podpora Apple CarPlay či digitální příjem rádia. Moderní prostředí podtrhuje ještě virtuální kokpit za 8900 Kč, který je sice digitální, ale kromě jiných nabízí i standardní zobrazení kulatých budíků, což se nám líbí. Samotný Columbus už ale tolik nepotěšil, při startu hodně dlouho trvá, než se vzpamatuje. S přimhouřeným okem by se to dalo odpustit u verze s klasickým pohonem, ale ne tam, kde přes obrazovku nastavujete veškeré důležité funkce včetně samotného využití hybridního pohonu a uložené energie.

Motor, jízdní vlastnosti


Technika passatu

Technika přesně kopíruje možnosti koncernového sourozence Volkswagen Passat GTE. Základem první produkční plug-in hybridní Škodovky je tudíž dobře známá přeplňovaná čtrnáctistovka TSI o výkonu 115 kW od pěti do šesti tisíc otáček a 250 newtonmetrech točivého momentu v pásmu od 1550 do 3000 ot/min. Spalovací motor spolupracuje s třífázovým synchronním elektromotorem (85 kW, 330 Nm) s permanentními magnety. Ten je integrován přímo v šestistupňové samočinné převodovce DSG a od spalovacího motoru je oddělen spojkou. Ty jsou tady tři: souosé, mokré, vícelamelové a elektrohydraulicky ovládané. Jak už jsme si mnohokrát řekli, čísla výkonu nejde jednoduše sčítat, proto Škodovka uvádí systémový výkon 160 kW a točivý moment 400 newtonmetrů.

Akumulátory jsou lithium-iontové, mají kapacitu 13 kWh, využitelných je však „jen“ 10,3 kWh. Zbylá kapacita je jakousi zálohou pro ochranu baterek, aby jejich původní kapacita vydržela co možná nejdéle. Samotný akumulátor váží 135 kilogramů a umístěný je pod zadními sedadly. Za trakční baterií nad zadní nápravou se nachází palivová nádrž. Pojme 50 litrů paliva, tedy o 16 l méně než v případě konvenční verze.

Škoda Superb Combi iV

S blízkým umístěním baterie a nádrže mj. souvisí fakt, že Superb iV nedostává rychlonabíjení, které by mohlo způsobit přehřívání a potenciální trable. Zároveň by to příliš nekorespondovalo s filosofií plug-in hybridů, které jsou prezentovány jako auta dobíjená přes noc, případě přes den v práci. Vystačit si tak musíme s nabíjecím výkonem 3,6 kW, takže se baterie z wallboxu naplní za zhruba tři a půl hodiny. Z klasické domácí zásuvky uvádí Škodovka pět hodin. Mně to z absolutního vybití na 98 % trvalo asi o půl hodinky déle.

Je to alchymie

Ještě než jsem se pustil do testu spotřeby, zkusil jsem čistě elektrický dojezd. Navolíte-li místo hybridního (standard) plně elektrický režim, můžete bez kapky benzinu svištět až 140 km/h. Tabulky hovoří o nějakých 63 kilometrech dle WLTP, ale co realita? Superb iV je naučený startovat a rozjíždět se vždy v čistě elektrickém režimu. Abyste jej udrželi, musíte ho navolit tlačítky na středové konzole. Dáváme tedy spalovacímu agregátu odpočinout a vyrážíme na cestu. Pravda, vynecháváme dálnice, ale veškeré spotřebiče používáme jako jindy – sedačky vyhřívají, topení topí… Při dodržování povolených rychlostí nebyl ani jednou problém dostat se přes 40 kilometrů, nejvíce jsme zvládli 48 km. Záleží však nejen na profilu trasy, ale i aktuálním provozu. Kdybychom se snažili ještě trochu víc, hodnota lehce nad padesáti kilometry by určitě byla reálná.

Pro nějaký vypovídající test spotřeby jsem si vybral cestu do práce – 20 kilometrů okresky, 66 km dálnice a dalších 20 kilometrů po Praze. Můžete namítnout, že v případě elektrifikovaného auta je té dálnice nějak moc. V případě malého elektromobilu bych souhlasil, Superb ale určitě není vůz, který se bude pohybovat výhradně v centru a příměstských oblastech, svou velikostí i charakteristikou by měl být na dálnici jako doma.

Nejprve jsem vyrazil s plně dobitými akumulátory a znovu si dopřával veškerý komfort vozu. Je sice únor, ale v době testování se teploty zpravidla pohybovaly kolem sedmi stupňů, což pro elektrifikované vozy pořád nejsou nejideálnější podmínky, s teplotami pod nulou by se jim ale bojovalo podstatně hůř. Dodržoval jsem rychlostní limity, na dálnici se jen párkrát dostal k tachometrovým 140 km/h. Výsledkem byl apetit rovných pět litrů paliva a 7,8 kWh elektřiny, přičemž podle palubního počítadla zbývalo v bateriích ještě nějakých sedm procent.

Den druhý, velmi podobné podmínky, ta samá trasa, ale vybité akumulátory. V tu chvíli Superb iV pracuje jako klasický hybrid. Každé přibrzdění nabíjí energii do baterie, občas něco málo pošle i spalovací motor. Se získanou energií pak elektromotor pracuje a pohonnému ústrojí vypomáhá. Snažil jsem se jet obdobným tempem a spotřeba se nakonec ustálila na 6,8 litrech.

Škoda Superb Combi iV

Nelekejte se. Plug-in hybridní Škodovka může klidně jezdit za tu pohádkově nízkou spotřebu, kterou uvádějí tabulky. Při popojíždění po městě jsem se v hybridním režimu zpravidla dostával na hodnoty kolem 2,5 litru. Hodně moc záleží, kolik denně najezdíte a zdali máte možnost nabíjet každý den. Když energii z baterií vyčerpáte, spotřeba chtě nechtě poletí raketově nahoru.

Ale pozor, Superb iV může klidně jezdit i za 11 litrů, aniž byste vjeli na dálnici. Jak? Hned vám to vysvětlím. Nahoře jsem vám popsal dva způsoby, jak lze akumulátory v tomto plug-in hybridu dobíjet. Ve skutečnosti jsou ale tři. Tím posledním je dobíjení samotnou jízdou, kdy se do baterií ukládá veškerá získaná energie, ale pohon s ní posléze nijak nenakládá. Pro takovýto jízdní režim není v Superbu samostatné tlačítko, musíte si jej navolit ručně. Stačí v multimediálním systému zaškrtnout hybridní režim, odškrtnout políčko Auto a na baterii posunout bílé vyznačení úplně nahoru. V takovém případě ukládá Superb iV energii „na potom“. Je jen na vás, jestli chcete získat jen 50, nebo rovnou 100 %, to si nastavíte zmiňovaným zvýrazněním. Ale pozor, takto si to musíte nastavit po každém nastartování.

Tímto způsobem nejrychleji dobíjíte ve městě a na okreskách. O rozjezdy se stará spalovací motor a energie získaná brzděním putuje do baterií. Jezdil jsem takto něco přes hodinu, ujel rovných 60 kilometrů a baterie doplnil z nuly na 77 %. Jediným negativem je logicky vyšší spotřeba, v mém případě ukazovalo palubní počítadlo po této jízdě 10,8 litru. Ani příliš nedoporučují dobíjet takto baterie až do plna. Od 90 % nahoru už se autu tolik rekuperovat nechce a jednotlivá procenta přibývají pomaličku.

Pašák se specifiky

Jak už jsem psal, Superb iV se startuje a rozjíždí výhradně na elektřinu. Zvyknout si chtě nechtě musíte na ko(s)mické zvuky v rychlostech do 30 km/h, které vyžaduje legislativa kvůli bezpečnosti. Na jednu stranu to chápu, na druhou to zamrzí, protože plug-in hybridní Škodovky (a vlastně všechny další elektrifikované vozy) tak přijdou o jednu ze svých zásadních výhod – tichou a ničím nerušenou jízdu.

Spalovací motor se následně připojuje nenápadně. Když tomu v hybridním režimu nevěnujete úplnou pozornost, nebo nesledujete dění v útrobách na multimediálním systému, vlastně ani nevíte, která část pohonného ústrojí je zrovna zapojena. Nejvyšší výkon 160 kW vypadá slibně, ale myslete na to, že je k dispozici jen ve sportovním režimu, nebo při sešlápnutí plynového pedálu až do kickdownu. V takovém případě má Superb odpich vcelku slušný. Není nikterak opojný, ale předjíždění se ani v kopcích bát nemusíte.

Přesto jsou tu nějaká specifika, na která si řidič musí zvyknout. Tím prvním jsou vcelku znatelné tendence k přetáčivosti. Nepřekvapí to, vzhledem k lehkému motoru vpředu a trakční baterii s palivovou nádrží vzadu. Není to sice nějak drastické, na prvních kilometrech v autě, kde jsme si za ty roky zvykli na absolutní neutrálnost, to ale může překvapit. Vzhledem k rozložení komponentů ale překvapí, že Superb ani při rozjezdu pod plným plynem neprotáčí přední kola. Stalo se tak jedině na oslizlé vozovce s lehce zatočenými koly.

Škoda Superb Combi iV

V průběhu týdne jsem si oblíbil jízdu v režimu B, tedy v tom, který ke zpomalování maximálně využívá rekuperaci a vy tak drtivou většinu situací v provozu dokážete vyřešit jen plynovým pedálem. Také tohle vyžaduje cvik – pouštět plyn před obcí až o něco později, protože se tady neplachtí, a tak podobně. Přesto bych doporučil na dlouhých cestách jednou za čas brzdy použít. Když jsem takhle absolvoval několik desítek kilometrů a pak chtěl zastavit pomocí klasických brzd, skoro to vypadalo, že se jim nechce. Všechno je to ale o zvyku a přizpůsobivosti, se kterou v případě plug-in hybridu zkrátka musíte počítat.

Na okreskách a dálnici se hybrid chová jako každý jiný Superb, všechnu tu hmotnost navíc se mu daří vcelku slušně maskovat. Adaptivní podvozek (pro PHEV standard, stejně jako volba jízdních režimů) má pořád houpavý charakter, což se dá alespoň z částí eliminovat sportovním módem. Ani na osmnáctipalcových kolech nepřichází žádné výrazné rány od podvozku, všechno je to takové pohodové. Nějaké požitky, zážitky a emoce si od jízdy neslibujte, jako služebák na dlouhé cesty ale Superb pořád plní všechno, co očekáváte.

Závěr


Závěr

Už to bylo zmíněno, plug-in hybridní Superb pořídíte ve všech výbavách vyjma Scoutu. Na liftback ve výbavě Ambition si připravte 881.900 Kč, příplatek za kombík je ve všech případech shodných 30.000 Kč. My už jsme si dopřáli vybavenější verzi Style za 946.900 Kč, což je výbava ve standardu čítající adaptivní tempomat, bezklíčové odemykání, zadní parkovací kameru či vyhřívání předních sedadel.

Zvenčí se Superb zas až tolik nezměnil, ale stojím si za tím, že víc ani nebylo potřeba. Elegance a šmrnc mu zůstávají i po drobných retuších, což platí i pro interiér. Komu se líbila kabina před faceliftem, ten nebude zklamán ani teď. Co do praktičnosti je zásadním rozdílem u plug-in hybridu jen menší zavazadlový prostor, ale znovu říkám, ta porce litrů po ukrojení pořád bohatě stačí.

A samotný plug-in hybrid? Ve městě a po okreskách skutečně zvládne jet se spotřebou kolem dvou litrů, vyžaduje ale pravidelné dobíjení. Pokud denně pár desítek kilometrů najezdíte a nemáte možnost dobíjet alespoň jednou denně (v práci, přes noc), tohle řešení vám nebude dávat takový smysl. Vlastně bude, můžete si auto koupit a využívat jej jako klasický hybrid bez nabíjení. Za parkování na modré a osvobození od dálničního poplatku je to ale přeci jen drahá sranda.

Škoda Superb Combi iV

Nejsem zrovna člověk, který by pasoval do šablony ideálního kupce elektromobilu. S plug-in hybridem už by to ale tak špatné být nemuselo. Každý den najezdím 200 km, většinu cest tvoří dálnice. Doma i v práci mám možnost dobíjení, takže jsem se Superbem iV dokázal i tyhle „dálky“ jezdit s průměrnou spotřebou pět litrů, bez dobíjení už se apetit blížil sedmi. Plug-in hybridní Škodovka sice na dálnici odvádí stejně dobrou práci jako jakákoliv jiná verze, co do ekonomičnosti provozu by mně osobně ale pořád dával větší smysl turbodiesel. Pro městské a okreskové štace je plug-in hybrid určitě vhodnější volbou, tady už se ale zase nabízí otázka, jestli k nim nutně potřebujete auto velikosti Superbu?

Nejlevnější verze modelu 694.900 Kč (1.5 TSI/110 kW Ambition)
Základ s testovaným motorem 881.900 Kč (1.4 TSI/160 kW PHEV Ambition)
Testovaný vůz bez příplatků 946.900 Kč (1.4 TSI/160 kW PHEV Combi Style)
Testovaný vůz s výbavou 1.236.300 Kč (1.4 TSI/160 kW PHEV Combi Style)

Plusy

  • Nestárnoucí vzhled
  • Prostorný interiér
  • Plug-in hybrid pro všechny výbavy
  • Slušný jízdní komfort
  • Při „správném“ používání slušná spotřeba

Minusy

  • Vyšší pořizovací cena
  • Vyžaduje pravidelné dobíjení
  • Na dlouhých cestách dává větší smysl TDI

Související články

Zobrazit celý článek
Témata
Škoda Superb iV Combi 1.4 TSI 160 kW PHEV
Cena základní sestavy 946 900 Kč
Výbava základní sestavy 17“ kola z lehkých slitin, multimediální systém Amundsen s 8“ navigací, kožený multifunkční volant, LED světlomety včetně mlhovek, adaptivní tempomat, bezklíčové odemykání, parkovací senzory vpředu a vzadu, vyhřívání předních sedadel, akustická přední boční skla, vkládané tkané koberečky atd. Kč
Cena testované sestavy 1 236 300 Kč
Výbava testované sestavy 18“ kola z lehké slitiny (+8500 Kč), červená metalíza Velvet (+23.800 Kč), sklopné tažné zařízení (+15.500 Kč), elektronické víko zavazadelníku a virtuální pedál (+13.600 Kč), elektronicky nastavitelná přední sedadla, nastavení spolujezdce zezadu) (+12.900 Kč), kožené čalounění interiéru a ventilace předních sedadel (+58.000 Kč), audiosystém Canton (+10.900 Kč), panoramatický kamerový systém a parkovací asistent (+29.400 Kč), asistent změny jízdního pruhu a asistent jízdy v pruzích (+25.000 Kč), paket Columbus (+36.000 Kč), paket Rear (+24.000 Kč) atp. Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1550 - 3500
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 85
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 160
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 224
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Emise CO2: 25
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / 1800
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1901 / 465
Rozměr pneu: 235/45 R18
Škoda Superb iV Combi 1.4 TSI 160 kW PHEV
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4862
b) šířka (mm): 1864
c) výška (mm): 1477
d) rozvor (mm): 2841
e) rozchod vpředu (mm): 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 690
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1000
k) šířka vpředu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
26. 2. 2020 18:23
Re: Vito
Cau Karle,
obcas pisu prilis rychle, sorry.
Vlastne, jelikoz jsem ZS uspesne absolvoval, :-)
jsem ten prispevek opravil..
https://www.auto.cz/diskuse/73971/1#…
Jenze ty jsi mezitim reagoval, jinde..
Avatar - Hammunasakra
25. 2. 2020 10:46
Re: Plug-in hybridy
To mi řekni CO se dá nepochopit na tom vysvětlení na https://manipulatori.cz/ :-)

Jestli si chtěl napsat že ty máš problém rozeznat hoax a fakta = no tak to vim. Neni důvod se stydět má to tak hodně lidí PROTO je to taková prasárna

A od toho sou seriozní zdroje kde se snaží věci uvádět na pravou míru = třeba ty https://manipulatori.cz/…euziti-autority/ kde TI jasně na příkladech vysvětlí proč je ten člověk španej zdroj v čem lže jak s TEBOU manipuluje atd.

Proč se čílíš a furt mluvíš o MĚ = to nevim já s tim nemám NIC společnýho dělám jinde = i když na kvalitu informací se taky snažim dbát. A inteligentní vzdělaný lidi co ÚMYSLNĚ OBLBUJOU jako tohle manželský duo a další který se ti líběj jako mladej Klaus fakt nemám rád.
Lepší bejt v těch ca 80% co špatně zpracovávaj informace = než bejt chytrej jako ten Klaus ale *** a oblbovat ÚMYSLNĚ. No a to platí i pro tu Šichtařovou a další

Takže MĚ do toho netahej! ŹE se ti nelíbí co o TVÝCH favoritech zdrojích informací vysvětluje web manipulátoři = no to je mi líto

Nejsnazší řešení je = najdi si jiný. A smiř se že tyhle lidi sou.. takový jaký sou = a zkus pořešit ZÁKLADNÍ chybu = že se ti líbí PROTI evropský kecy věci. Vono totiž = my sme v SRDCI evropy :-)
25. 2. 2020 08:19
Re: Plug-in hybridy
Tobě když někdo řekne něco jinýho než chceš slyšet tak je manipulátor a demagog a je šuma fuk jestli se to týká elektromobilů, jaderný energetiky nebo klimatický změny. Pořád šermuješ nějakýma vědcema, který tvrdí to co ty, ale zatím posíláš jen odkazy, který s danou tématikou souvisí jen okrajově nebo vlastně vůbec netvrdí to co vykřikuješ. Když ti pošlu já odkaz na nějakýho vědce, který ti problematiku vysvětluje, tak ho označíš buď za podivína, demagoga nebo manipulátora, kterej lže, protože se jednoduše neshoduje s tvojí ideologií. Nebo už si aspoň v něčem povolil? Co ta jaderná energetika už ti to došlo, že snahy se jí vyhýbat jsou chyba? Bez ní je přechod na PHEV a EV utopie.
Avatar - Mikesus
25. 2. 2020 08:14
Re: Vito
JJ pochopil jsem. Jako průšvih to nevidím taky. Jen spíš na zamyšlení, jestli na delší trasy má opravdu smysl. O městě se nebavím, tam je bezkonkurenční při nabíjení.
Avatar - Mikesus
25. 2. 2020 08:12
Re: iV_delší zkušenost
V tom případě jezdím úplně s jinou camry. Video je z jaké trasy?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku