Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodu Fabia již koupíte s 1.5 TSI. Za čtyřválec si připlatíte 40.000 Kč

David Bureš
Diskuze (37)

Novou generaci Škody Fabia bylo zatím možné pořídit jen s benzinovým litrovým tříválcem. Od začátku listopadu se to však mění.

Škoda podle očekávání rozšiřuje nabídku motorů pro novou generaci modelu Fabia. Malý hatchback nově pořídíte s dopředu avizovaným čtyřválcem 1.5 TSI o výkonu 110 kW. V kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou vyjde na 489.900 korun. Vyplývá to z nově zveřejněného ceníku platného od 5. listopadu.

Fabii s benzinovou jedna pětkou aktuálně pořídíte výhradně ve druhém stupni Style. Do budoucna se ale očekává také jeho nasazení v avizovaném sportovně stylizovaném derivátu Monte Carlo, který by měl debutovat v roce 2022.

Jediný čtyřválcový motor v nabídce nové Fabie se přitom standardně spoléhá na automatickou převodovku, manuál pro něj neseženete, minimálně prozatím. Podobně je tomu tak ostatně i v případě koncernového sourozence, Seatu Ibiza. Naopak u Škody Kamiq nebo Scala 1.5 TSI (110 kW) pořídíte také s šestistupňovou manuální převodovkou.

Škoda Fabia (2021) – srovnání ceny 1.5 TSI s konkurencí
Model Motor Převodovka Výbava Základní cena (Kč)
Škoda Fabia 1.5 TSI (110 kW) 7DS Style 489.900
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid (114 kW) 6M ST-Line 465.900
Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) 8A GS Line 479.990
Peugeot 208 1.2 PureTech (96 kW) 8A GT 613.000
Seat ibiza 1.5 TSI (110 kW) 7DS FR 579.900

Nově nabízená patnáctistovka s DSG je přitom ve verzi Style o 40.000 korun dražší než tříválec 1.0 TSI (81 kW) s DSG v té samé výbavě. To nicméně souvisí s tím, že Fabia na začátku listopadu plošně zdražila o 10.000 korun. Úplný základ, v podobě atmosférického tříválce 1.0 MPI (59 kW) ve verzi Ambition tak nově stojí 339.900 korun.

Video se připravuje ...

Listopadový ceník Fabie navíc prozrazuje i změny v nabídce příplatkové výbavy. Místo paketu Asistovaná jízda 2.0 za 56.000 Kč je tu Travel Assist za 36.500 Kč. Ten rovněž nabízí infotainment Amundsen s 9,2“ obrazovkou, navigaci, virtuální kokpit, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, automatické parkování, chybí mu však hlídání mrtvých úhlů (side assist). Navíc zdražily i některé výbavové pakety, což může souviset s aktuálním nedostatkem výrobních komponentů. Zdražují totiž i jiné automobily.  

David Bureš
Diskuze (37)

Doporučujeme

12. 11. 2021 12:08
Příplatek je reálně pouze 27 000 Kč
1,5 má ve standartu 16" kola a kotouče vzadu, za to se připlácí u 1,0TSI 81kW DSG 11 000 Kč a 2 000 Kč ;-)
Avatar - Emel
10. 11. 2021 11:33
Re: Dobré, že je, ale...
Třeba to není auto primárně pro "zaostalou" Evropu a v Německu na to koukají jinak... nevím. A nebo mysleli na sebe - když už prodáváme auto s emisní pokutou, tak ať si aspoň něco vyděláme na DSGčku.
9. 11. 2021 21:16
Re: Dobré, že je, ale...
Mňa by zaujímalo, na čo mysleli škodováci, keď sa rozhodli poskladať takýto model. Na koho ho zacielili?
9. 11. 2021 20:56
Podobné nářky byly u Rapidu
Podobné nářky byly u Rapidu, ten byl taky v nabídce jen 1,4 TSI + DSG, no taky jich moc není tady to bude asi hodně podobné.
Avatar - iudex
9. 11. 2021 15:07
Re: Dobré, že je, ale...
Jo, vidíme to rovnako. Je trochu paradoxné, že ja ako petrolhead nevidím zmysel práve pri najzaujímavejšom motore, ale proste peňaženka nepustí a racionálne Fabia 1,5 (práve) s DSG nedáva zmysel.