Škodu Fabia již koupíte s 1.5 TSI. Za čtyřválec si připlatíte 40.000 Kč
Novou generaci Škody Fabia bylo zatím možné pořídit jen s benzinovým litrovým tříválcem. Od začátku listopadu se to však mění.
Škoda podle očekávání rozšiřuje nabídku motorů pro novou generaci modelu Fabia. Malý hatchback nově pořídíte s dopředu avizovaným čtyřválcem 1.5 TSI o výkonu 110 kW. V kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou vyjde na 489.900 korun. Vyplývá to z nově zveřejněného ceníku platného od 5. listopadu.
Fabii s benzinovou jedna pětkou aktuálně pořídíte výhradně ve druhém stupni Style. Do budoucna se ale očekává také jeho nasazení v avizovaném sportovně stylizovaném derivátu Monte Carlo, který by měl debutovat v roce 2022.
Jediný čtyřválcový motor v nabídce nové Fabie se přitom standardně spoléhá na automatickou převodovku, manuál pro něj neseženete, minimálně prozatím. Podobně je tomu tak ostatně i v případě koncernového sourozence, Seatu Ibiza. Naopak u Škody Kamiq nebo Scala 1.5 TSI (110 kW) pořídíte také s šestistupňovou manuální převodovkou.
Škoda Fabia (2021) – srovnání ceny 1.5 TSI s konkurencí | ||||
Model | Motor | Převodovka | Výbava | Základní cena (Kč) |
Škoda Fabia | 1.5 TSI (110 kW) | 7DS | Style | 489.900 |
Ford Fiesta | 1.0 EcoBoost Hybrid (114 kW) | 6M | ST-Line | 465.900 |
Opel Corsa | 1.2 Turbo (96 kW) | 8A | GS Line | 479.990 |
Peugeot 208 | 1.2 PureTech (96 kW) | 8A | GT | 613.000 |
Seat ibiza | 1.5 TSI (110 kW) | 7DS | FR | 579.900 |
Nově nabízená patnáctistovka s DSG je přitom ve verzi Style o 40.000 korun dražší než tříválec 1.0 TSI (81 kW) s DSG v té samé výbavě. To nicméně souvisí s tím, že Fabia na začátku listopadu plošně zdražila o 10.000 korun. Úplný základ, v podobě atmosférického tříválce 1.0 MPI (59 kW) ve verzi Ambition tak nově stojí 339.900 korun.
Listopadový ceník Fabie navíc prozrazuje i změny v nabídce příplatkové výbavy. Místo paketu Asistovaná jízda 2.0 za 56.000 Kč je tu Travel Assist za 36.500 Kč. Ten rovněž nabízí infotainment Amundsen s 9,2“ obrazovkou, navigaci, virtuální kokpit, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, automatické parkování, chybí mu však hlídání mrtvých úhlů (side assist). Navíc zdražily i některé výbavové pakety, což může souviset s aktuálním nedostatkem výrobních komponentů. Zdražují totiž i jiné automobily.