Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Mercedes-Benz C 55 AMG

David Bureš
Diskuze (20)
Nová generace Céčka od AMG má být poháněna 5,5litrovou V8 twin-turbo.

Mercedes-Benz se už připravuje na příchod nové generace třídy C, která se má představit v druhé polovině roku 2013. Automobilka testuje i verzi z dílny AMG. Právě ta byla zachycena během jízdních zkoušek.

Název budoucí generace třídy C s úpravami od AMG bude údajně doplněn číslicí 55. Automobil bude poháněn 5,5litrovým vidlicovým osmiválcem s dvěma turbodmychadly, číslovka by tak logicky odkazovala na objem motoru.

Jednotku s označením M157 už používá několik modelů vyladěných společností z Affalterbachu. C 55 AMG bude nejspíše disponovat výkonem 386 kW (525 k). Stejně silný osmiválec twin-turbo používá také ML 63 AMG, CLS 63 AMG a E 63 AMG.

V jiných modelech značky je tento agregát ještě silnější, v SL 63 AMG dosahuje 395 kW, v CL 63 AMG, G 63 AMG a S 63 AMG 400 kW a v GL 63 AMG dokonce 410 kW.

Pod kapotou nynějšího C 63 AMG pracuje atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 6208 cm3, který dává největší výkon 336 kW.

Oproti běžnému Céčku se provedení AMG bude lišit agresivnějším vzhledem. Dá se počítat s většími chladicími otvory nebo rozšířenými podběhy.

O technických specifikacích běžných variant třídy C není v tuto chvíli nic konkrétního známo. Některé zahraniční prameny uvádějí, že budoucí vůz nenabídne žádný šestiválec, zatímco jiné zmiňují vývoj zážehového tříválcového motoru. Podle našeho zdroje však není ani jedno příliš pravděpodobné. Naopak téměř jistá je údajně nabídka hybridů, a to jak benzín-elektrických, tak diesel-elektrických.

David Bureš
Diskuze (20)
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2012 19:55
Re: Hmmmm
:no: ;-\ :no:
22. 10. 2012 11:23
Re: Hmmmm
...respektive jediná možnost jízdy.
Ta elektronika tě klepe po pravém kotníku i v 320 CDI, pokud na to šlápneš moc rychle a nemáš čtyřkolku, 6,3V8 si raději ani nepředstavuju...
Avatar - Dinar
22. 10. 2012 11:03
Re: Smutno
Nějak nechápu, proč se tak vypisuješ, v podstatě jen říkáš to samé.

Z hlediska "propásnutí" jedné generace je to celkem prosté. Z M3 se v rámci možností opět stane mrštné zatáčivé auto s důrazem na váhu. Předběžné info mluví o váze lehce přes 1500kg v light verzi, trochu vybavená CAMG atakuje 1800kg. Nůžky se rozevřou ještě více, a příští generace M3 ukáže, že budoucnost není pro sport varianty aut této třídy v hotrodech, anóbrž v agilitě a ovladatelnosti, a tu umožní jen auta s nižší váhou. Osmiválec je v tomto směru limitem a malý sedan nepotřebuje pětset koní, aby z něj bylo sportovní auto. U MB to samozřejmě vědí, jen nemají motor. Takže až příště.
22. 10. 2012 10:12
Re: Smutno
Ve vztahu k diskutovanému (diskutovaným) MB bych STi a EVO nezmiňoval. Filozofie nízkého objemu (soutěže, jap. produkce obecně) a turba jako prostředku k dosažení vysokého výkonu vs. filozofie velkého objemu a turba jako prostředku k vyhlazení/vyladění charakteru motoru.
Avatar - MarTin1
22. 10. 2012 09:57
Re: Smutno
C63 je jiného ražení oproti M3.... M3 s minimálníma úpravama můžeš vzít rovnou na závody... C63 ne. C63 je ve všech jízdních situacích (ruzuměj dynamických) rychlejší než M3... to co to auto zabíjelo/zabíjí je váha cca 100kg navíc od M3, pak převodovka (FL verze má už DCT), maličko horší řízení a ve finále obrovské problémy s trakcí. Čím naopak vynikalo oproti M3 v mých očích, tak je to praktičnost (dělaá se kombík) komfort, kvalita interiéru (po FL), ZVUK, pálí gumy na lusknutí :D, a ten motor.... protože to je skvost, jel jsem ho jak v Céčku s PP (487koní) tak v CL 525koní a když se usměje počasí tak ho pojedu i v SLS 571koní a pokaždý když ho uslyším tak se mi ježí chlupy..... všude.

Jo a vysvětli mi prosímtě co MB propásne s jednou generací C-klasse? Já si naopak myslím, že BMW má co dohánět, protože Cčko se stále velmi dobře prodává a bylo/je o dost lepší auto než E90, hlavně co se týče kvality a i subjektivně designu.