Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Supra upravená na drift dostala V10 z vozu F1, točí až 11.000 otáček

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Závodník Ryan Tuerck se pochlubil novým závodním speciálem Formula Supra, který se důsledně drží svého jména.

Profesionální drifter Ryan Tuerck měl vždy slabost pro hodně divoké závodní speciály, což ostatně dokazovala i jeho unikátní Toyota GT86, pod jejíž kapotu se jeho týmu povedlo vměstnat 4,5litrový motor V8 z Ferrari Italia. Jeho nový vůz ovšem posunul divoké úpravy ještě o kus dál.

Tuerck se totiž nedávno pochlubil svým novým závodním speciálem, kterým je rozsáhle upravená Toyota GR Supra nejnovější generace. Přeplňovaný řadový šestiválec BMW pod kapotou ovšem vystřídal atmosférický 4,0litrový motor V10, známý pod označením 4GV, který dodala společnost Judd.

Motor se ve velkém používal v devadesátých letech a na přelomu tisíciletí v závodní sérii Sports Racing World Cup, společnost Judd však na jeho základu stavěla také pohonné jednotky používané v některých vozech Formule 1.

Desetiválec přitom váží pouhých 145 kilogramů, točí se až k 11.000 otáčkám za minutu, jeho nejvyšší výkon se pohybuje okolo 730 koní a má naprosto fenomenální zvuk. Drobnou nevýhodou je však životnost pouze cca 3200 kilometrů, po kterých musí být motor přestavěn.

Video se připravuje ...

Samotná Toyota GR Supra pak přišla o všechny původní panely karoserie, které byly nahrazeny nově tvarovanými komponenty vyrobenými z karbonu. Vůz byl také rozšířen, dostal nový podvozek a také upravené řízení. Motor Judd V10 je pak spojen se sekvenční převodovkou Hollinger.

Praktický celý interiér byl odstraněn a nově ho tvoří pouze jednoduchá palubní deska, speciální závodní sedačka a samozřejmě nemůže chybět robustní bezpečnostní rám. Vůz nyní čeká první testování na okruhu, už z prvního videa na válcové zkušebně výkonu je ale jasné, že tahle GR Supra bude skutečné monstrum, které nepůjde přehlédnout ani přeslechnout.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme