Test Auto.cz

Audi RS 3 sedan – Legenda pod kapotou, radost za volantem

6.11. 2017
Verdikt
 

Sportovní sedany žijí! Ten nejmenší od Audi má 2,5litrový pětiválec s výkonem 400 koní a famózní zvuk.

V nedávném testu crossoveru Kia Stonic jsem vzpomínal, jak móda malých SUV pohltila zákazníky a tím i samotné automobilky. V poslední době se zdá, že se sportovními sedany je to přesně naopak. Ohlédnutí za testy z nedávných týdnů dokládá, že doba přeje hlavně ostrým hatchbackům – Honda Civic Type R, Ford Focus RS vs. VW Golf R či Seat Leon Cupra.

Některé automobilky (zejména ty německé) však při životě udržují i zmiňované sedany, které jsou určeny pro čirou radost z jízdy. Vedle BMW a Mercedesu jde o Audi, kde nejkompaktnějšího zástupce kategorie ztělesňuje RS 3 limuzína. Závěrečné slovo pramení z faktu, že Němci takto označují každou tříprostorovou karoserii.

Pravda, že i tento vůz se k nám dostával s porodními bolestmi. Původně byl určen zejména pro čínské a americké trhy, nakonec jej automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku nabídla i Evropanům, kteří tak z ostře střižených A3 mohou vybírat ze Sportbacku a právě sedanu. Obě varianty jsou navíc osazeny 2,5litrovým pětiválcem TFSI, jenž se v kategorii od dvou do dvou a půl litru pravidelně umisťuje na první příčce v soutěži Mezinárodní motor roku.

Každá sranda něco stojí

Ve spojení s vozy Audi se ve velkém hovoří o dvou tématech - image a cena. Ingolstadtská značka si za své kousky nechá velmi dobře zaplatit a nejinak je tomu v případě RS 3.

Již na první pohled je vám jasné, s čím máte tu čest. Identitu vozu prozrazuje rozrostlá přední mřížka s odznakem modelu a dodatkem quattro, jež doplňují přimhouřené LED světlomety a přední nárazník RS. Zadní partie se od standardního provedení liší podstatně méně, poznávacím znamením jsou dvě koncovky výfuku a sportovní difuzor.

Boční pohled už ostré ambice automobilu prozrazuje zcela minimálně. Devatenáctipalcová kola s pětiramenným designem a pneumatikami 235/35 obdržíte již v základu. Za příplatek 19.800 Kč dostanete litá kola se stejným rozměrem v titanově šedé barvě s obutím o rozměrech 255/30 vpředu a 255/35 vzadu. Kola dělají auto a u RS 3, které je ve srovnání s konvenční „trojkou“ posazeno o 25 milimetrů níže, to platí dvojnásob.

Zavazadelník pojme 315 litrů, což je o 20 l méně než u sesterského Sportbacku. Variabilitu zadního prostoru umocníte dělenými sklopnými opěradly v poměru 40:20:40, což je další z příplatkových prvků Audi a stojí 9.600 Kč.

TEST 2013: Audi A3 sedan 1.4 TFSI – Přidej 14 tisíc, přidám 15 cm


Uvnitř Audi ničím nepřekvapí, ale už první usazení napoví, že je to vlastně dobře. Vnitřní prostor působí čistým a uhlazeným dojmem. Začněme pečlivě uschovaným infotainmentem MMI, jenž se umí elegantně ukrýt do středu palubní desky a jediným stisknutím tlačítka se zase vrátit zpět. Systém je součástí základní nabídky, ale budete-li chtít i navigaci a otočný ovladač na středové konzole zvaný touch, vzroste celková částka za vůz o nemalých 70.300 Kč. V ceníku námi testovaného exempláře jde o vůbec nejvyšší příplatek ze všech.

Na oplátku se displej odmění vydařeným zpracováním obrazu, hbitými reakcemi a hlavně intuitivním ovládáním prostřednictvím již zmiňovaného ovladače. Ani výběr jízdního režimu není žádná věda, byť oproti některým konkurentům je uschován důkladněji. Nevyberete si jej totiž obdobným prvkem na středové konzole (ono by tu pro něj ostatně ani nebylo místo), ale akci vyvoláte stiskem tlačítka vlevo od aktivace výstražných světel a výběr dokonáte na displeji infotainmentu.

I dále je to stará známa písnička, kulaté výdechy topení, nastavování světlometů u levého kolene, mechanické ovladače teploty hned nad voličem samočinné převodovky. Ergonomicky není interiéru co vytknout. V dolní části zploštělý volant doprovází odznak RS, tlačítka pro ovládání hudby a dalších nezbytností a samozřejmě páčky pod ním. Všimněte si elegantního balení volantu z alcantary na bocích, jeho skvělé držení jen napomáhá vyššímu komfortu při řízení.

obrázek [600 x 404]  

Sezení obstarávají sportovní sedačky v jemné kůži Nappa, v nichž se ideální pozice hledá sama. Mají integrované opěrky hlavy a za 11.900 Kč se v chladných zimních dnech umí vyhřívat. Jelikož v tomto autě nemá levá noha co na práci, je jí k dispozici bohatý prostor pro odpočinek vedle pedálů. Tyto prvky jsou v případě RS 3 již ve standardu z ušlechtilé oceli. Když jsem si se 176 centimetry udělal pohodlí za volantem, přesvědčoval jsem se o prostornosti vzadu. Není tu sice místa na rozdávání, snižující se střecha si se vzdušností nad hlavou netyká a rezerva pro nohy je také tak akorát. Pravdou je, že na rozvoru 2631 milimetrů toho v Ingolstadtu asi více vykouzlit nemohli.

A čím dalším lze ještě za nějaký ten peníz navíc atraktivitu auta zvýšit? Tak třeba nabíjecím boxíkem na telefon (9.600 Kč), karbonovými dekoracemi (22.600 Kč), prémiovými interiérovými prvky mono.pur (8.200 Kč) či prostým zatmavením zadních oken (7.100 Kč). Klasické budíky pak vystřídá virtuální kokpit za 8.800 Kč a hudbu z luxusního audiosystému Bang & Olufsen si můžete dopřávat za příplatek 22.300 Kč.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi RS 3 sedan

Cena v základní výbavě: 1 511 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 890 400 Kč

Základní výbava:19“ kola, 8 reproduktorů, automatická regulace sklonu světel, dálkové zamykání, červeně lakované brzdové třmeny, dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, LED světlomety, MMI radio plus, nastavitelný omezovač rychlosti, pedály a opěrka z ušlechtilé oceli, podsvícené hliníkové nástupní lišty, potahy v kůži Nappa, bluetooth, sada na opravu pneu, vyhřívaná vnější zrcátka, vyhřívané ostřikovače čelního skla, paket matně leštěných prvků, paket pro odkládací a zavazadlový prostor atd.

Výbava testovaného vozu:19“ litá kola (19.800 Kč), Advanced key (11.600 Kč), Hold assist (2.300 Kč), box na telefon (9.600 Kč), virtual cockpit (8.800 Kč), audiosystém Bang & Olufsen (22.300 Kč), dekorace Carbon (22.600 Kč), LED světlomety Audi Matrix (15.700 Kč), MMI navigace s MMI touch (70.300 Kč), posun omezovače rychlosti na 280 km/h (42.300 Kč), RS sportovní výfuky (24.000 Kč), tempomat (8.500 Kč), vyhřívaní sedadel vpředu (11.900 Kč), černý optikpaket s nápisem quattro (18.400 Kč), vnější zrcátka elektricky sklopná s pamětí (11.300 Kč) atd.

Glosa Vladana Gallistiho: Druhý pokus Číňanů Glosa Vladana Gallistiho: Druhý pokus Číňanů

Výrok filozofa Herakleita „Nevstoupíš dvakrát do téže…

Smíchovský Palác Anděl mění majitele, hodnota transakce se blíží půldruhé miliardě Smíchovský Palác Anděl mění majitele, hodnota transakce se blíží půldruhé miliardě

Investiční společnost LaSalle koupila prostřednictvím…

 
Technické údaje
Motor Audi RS 3 sedan
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2480
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 294 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 480 / 1700 - 5850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 280
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 6.5 / 8.3
Emise CO2:188
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 315 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1590 / 415
Rozměr pneu:255/30 R19, 255/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4479
b) šířka (mm): 1802
c) výška (mm): 1399
d) rozvor (mm): 2631
e) rozchod vpředu (mm): 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1528
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi RS 3 sedan – Legenda pod kapotou,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h

Nehoda se stala na komunikaci, jež před desítkami let…

Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka

Zákaznickému programu Audi se daří, a to i v kategorii…

 



 
Ford Mustang má české ceny. Kolik si připlatíte za pětilitrový osmiválec? Není to moc!

Ford Mustang má české ceny. Kolik si připlatíte za pětilitrový osmiválec? Není to moc!

Dnes 11:56

Nejnovější Ford Mustang dorazí na český trh v prvním čtvrtletí příštího roku, ceník nám ale Modrý ovál prozradil již nyní.




Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Ráchel z Mise nový domov: Popsala nenávistné setkání s krkavčí matkou!

Ráchel z Mise nový domov: Popsala nenávistné setkání…

Mladí sourozenci Ráchel a Gabriel (16 a 17 let) si za svůj krátký život zkusili už mnohé, nejtěžší období života…

 

iSport.cz

Kdo nahradí Peltu? O post předsedy FAČR usilují Malík i Fousek

Kdo nahradí Peltu? O post předsedy FAČR usilují…

Dvacet tři osob, mezi nimi jedna žena, se uchází o jedenáct míst ve Výkonném výboru FAČR. O to nejdůležitější…

Hrdina Vaclík vychytal hvězdy United, Mourinho nechápal: Měli jsme vést 5:0!

Hrdina Vaclík vychytal hvězdy United, Mourinho…

Zázračný večer v Basileji přineslo utkání Ligy mistrů proti Manchesteru United, v němž domácí senzačně zvítězili…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Nový konkurent svařáku na Staromáku. Dostihne Česko trend vyhřívaných iglú?

Nový konkurent svařáku na Staromáku. Dostihne Česko…

Svařák na Staromáku, trhy v Drážďanech nebo ve Vídni, Louskáček v Národním divadle? Jestli právě takto vypadá…