Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jsou nejprodávanější elektromobily v Evropě. Žebříček má nového krále

David Bureš David Bureš 12. 2. 2019
101
38
Zobrazit náhledy (101)
Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf
Evropské prodeje elektromobilů čile rostou. Z pohledu celkového trhu ale stále zůstávají alternativou.

Evropský trh s novými automobily v loňském roce stagnoval, 15,6 milionu registrovaných vozů byla stejná úroveň jako o rok dříve. V oblasti elektromobilů však k žádné stagnaci nedošlo, ba naopak. Za rok 2018 bylo na starém kontinentu registrováno o 47 % více aut s elektrickým pohonem než v roce 2017.

Navzdory obřímu růstu však elektromobily pořád zůstávají jen alternativami ke konvenčním autům se spalovacím motorem. Vždyť jejich registrace za rok 2018 čítaly 195.200 kusů, což je sice rekordní číslo, zároveň ale z pohledu celkového trhu marginálie. To dokazuje třeba fakt, že prodeje tří nejprodávanějších elektroaut v Evropě nestačí ani na celkové evropské prodeje nejprodávanějšího hybridu v Evropě, Toyoty Yaris.

Prodejní růst navíc podle analytiků není ani tak způsoben nějakou obří popularitou těchto aut, jako spíše jejich rozšiřující se nabídkou a zlepšující se technikou. Pomalu ale jistě rostoucí dojezd už totiž začíná stačit více a více potenciálním klientům. A to hlavně na trzích s pobídkami na tento typ vozidel.

Nabídka ale stále zůstává omezená, v tomto ohledu se na začátek elektrické éry teprve čeká. Statistiky analytické společnosti JATO Dynamics hovoří o tom, že jen 25 elektrických modelů překonalo 10 prodaných kusů za loňský rok. Celkem se přitom podle JATO Dynamics v Evropě prodává na 338 různých modelů aut.

Mezi nově příchozí v loňském roce patřil třeba Jaguar I-Pace, který se dokonce probojoval mezi nejprodávanější elektrovozy na evropském trhu. S 6.294 registrovanými kousky mu patřila 10. příčka. Dařilo se mu hlavně v Nizozemí, kde se s 3.495 prodanými kusy stal s přehledem nejprodávanějším Jaguarem na trhu – druhý v pořadí, sedan XE, přitom zaznamenal jen 368 prodaných exemplářů.

Právě Nizozemí je v Evropě čtvrtý největší trh s elektromobily, tamějších 24.284 registrovaných elektromobilů bylo navíc o 202 % více než před rokem. Jedničkou však nadále zůstává Norsko, kde bylo v loňském roce registrováno 46.057 nových elektroaut, o 39 % více než o rok dříve.

Největší trhy s elektromobily v Evropě v roce 2018
Poř.ZeměProdeje 2018 (ks)Meziroční rozdíl (%)
1.Norsko46.057+39
2.Německo34.543+40
3.Francie30.939+24
4.Nizozemí24.284+202
5.Velká Británie14.504+7
6.Švédsko7.069+68
7.Rakousko6.695+23
8.Španělsko6.087+53
9.Švýcarsko5.141+4
10.Itálie4.949+157

V Česku sice prodeje elektrovozů také mohutně rostly, o meziročně o 107 %, výsledných 553 prodaných elektromobilů ale znamená, že z evropského pohledu je český trh pro elektromobily jeden z nejmenších. Zkrátka minimální zvýhodnění drahých elektromobilů dělá své...

A jaké elektromobily byly v Evropě v roce 2018 vůbec nejprodávanější? Na první příčku se díky nové, druhé generace vyhoupl Nissan Leaf, s 38.790 prodanými kusy. Na druhou příčku tak odsunul dosavadní evropskou jedničku, Renault Zoe, jehož prodeje meziročně vzrostly na 38.167 kusů. Zoe je totiž silně závislé na domácím francouzském trhu, zatímco Leafu se tradičně daří v Norsku, ráji elektromobilů, kde byl loni dokonce nejprodávanějším modelem.

Na třetí příčku se díky silnému zájmu ve Velké Británii a Nizozemí vyhoupl Volkswagen e-Golf s 21.111 prodanými kusy. I kvůli tomu se Tesla Model S propadl až na pátou příčku, prodeje jiných elektromobilů zkrátka rostly rychleji.

Nejprodávanější elektromobily v Evropě za rok 2018
Poř.ModelProdeje 2018 (ks)Prodeje 2017 (ks)
1.Nissan Leaf38.79016.887
2.Renault Zoe38.16730.523
3.VW e-Golf21.11112.681
4.BMW i318.01814.390
5.Tesla Model S16.41415.954
6.Tesla Model X12.58911.870
7.Hyundai Ioniq9.2135.837
8.Smart ForTwo Electric Drive8.7035.033
9.Kia Soul EV6.5915.470
10.Jaguar I-Pace6.294-

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - .StenLi.
tento rok
| 13. 2. 2019
Kona a Leaf su v EU vyrazne lacnejsie ako Model 3, nemaju preco zlacnovat a ani nemozu lebo by vytvarali (mozno este vacsiu) stratu. Rovnako naceneny Bolt s rovnakym dojazdom vytvara pre GM stratu $9000 na kazdom kuse a beru baterie a cele pohonne ustrojenstvo do LG Chem tak ako Hyundai/Kia co tiez nedovoli nejake vysoke vyrobne cisla vsetkych modelov. Tesla celu produkciu baterii 2170 dava iba do svojho Modelu 3 a powerwallov.
Avatar - .StenLi.
Model 3 si uz brusi zuby na tuto statistiku :)
| 13. 2. 2019
Takze okrem gramatiky a poctov ti robi problem aj chapanie textu :-)
Radsej sa netrap vypoctami, Tesla zacala vyrabat EU variant v januari a do EU dodala 3000 kusov Modelu 3 a bude to robit kazdy tyzden kym neprehodi vyrobu na CN variant, kedze tam potrebuje pokryt dopyt kym sa aplikuju zvysene dane na dovoz z USA.. to uz ideme prilis hlboko, na to treba ma skutocny prehlad o diani.. proste za mesiac doda do EU viac EV ako dokaze ktorakolvek automobilka sveta.

V objednavkach mas tiez gulas.. objednavky na EU model 3 sa zacali vytvarat iba v priebehu decembra 2018 ked ich spustali postupne v jednotlivych krajinach, pleties si to s rezervaciami s vratnym depozitom.. 14k novych objednavok teda vytvorili zakaznici za menej ako mesiac a to hovorime iba o zakaznikoch ktori si vybrali jedno z dvoch najdrahsich prevedeni, takze kto chce RWD Long range alebo Mid range, objednavku nevytvaral, tak isto ako mnohi zakaznici z krajin kde objednavky este nespustili. Tesla mala jeden cas 600 000 rezervacii celosvetovo, takze 14k je len prva vlna v EU..
Ak pride do EU najpredavanejsie EV sveta a objednavky jeho najdrahsich prevedeni su vyrazne vyssie ako ktorejkolvek nasobne lacnejsej konkurencie, tak si bud isty ze predaje konkurencie neporastu :-) Skor budeme sledovat rovnaky prepad predajov aj u ICE konkurencie ako v US, aj ked asi nie taky rapidny.

Ak su dva pojmy rozdielne, asi si ich netreba pliest, ze? :-) Ak pisem predaje Tesly, tak su to predaje Tesly, nie moje predaje, a slovo predaje neznamena ani objednavky ani vyrobu, ale predaje, kedy da kupujuci predavajucemu peniaze a on mu za to da auto ;-)
Revoluce požírá své děti?
| 13. 2. 2019
Zdaleka největší trh je Čína, a tam je Tesla také vzadu a prodeje vloni také nic moc.
Model 3 si uz brusi zuby na tuto statistiku :)
| 13. 2. 2019
Cize ak to zhrniem, tak kapacita vyroby je cca 30 500 vozidiel mesacne pre cely svet, kedze realne existuje zatial iba tovaren v USA. Pricom dopyt v USA z toho pokryva 25 000 kusov. Takze pre zvysok sveta su schopny vyrobit celych 5500 vozidiel mesacne.

To naozaj postacuje, aby za mesiac vyrobili vsetky predobjednavky pre EU. Uz len potrebuju aby niekto kupil dalsich 30 000 Tesiel 3 (teda 2x viac ako sa objednalo v EU za posledne 3 roky) a mozu byt prvy v tabulke. Samozrejme ak konkurencii neporastu predaje, ze >:D

Mimochodom, tie tvoje decembrove predaje Tesly, boli nove objednavky, ci tym nazivas vyrobu na zaklade predobjednavok? To su tak trochu rozdielne pojmy, ze :-)
Revoluce požírá své děti?
| 13. 2. 2019
Psal jsem snad o sobe? Cina a USA jsou proste vetsi trhy nez Evropa a je si toho vedoma nejenom Tesla, ale treba i nas narodni poklad Skodovka, ktera pro Cinu dela specialni modely. Tesla mela loni obrovsky narust prodeju diky modelu 3, takze bych nerikal nic o stagnaci, jenom kvuli toho ze klicovy model se tady zacina prodavat az letos.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku