Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris Cross se ještě neprodává, už však láká na novou verzi

David Bureš
Diskuze (21)

Značka Toyota letos v Evropě konečně vstoupí do populárního segmentu malých SUV. Ještě před zahájením prodejů láká na příchod nové verze Adventure.

Toyota Yaris Cross se měla stát jednou z hvězd loňského ročníku ženevského autosalonu, po jeho zrušení se však premiéra nového malého SUV odsunula na později. Už při odhalení však automobilka uváděla, že se Yaris Cross začne prodávat až v průběhu roku 2021. Blížící se příchod na trh avizuje nově představená verze, která bude dostupná při uvedení do prodeje.

Jmenuje se Adventure a proti verzi Elegant prezentované na loni zveřejněných prvních snímcích Yarisu Cross se liší několika designovými prvky zdůrazňujícími charakter dobrodruha tohoto malého SUV. Nechybí lépe chráněné nárazníky, 18palcová litá kola v tmavé barvě nebo střešní ližiny, které vozu dodávají robustnější vizáž. Uvnitř se zase můžeme těšit na koženkové čalounění nebo originální zlaté prošívání.

Automobilka zveřejnila i další snímky úvodní edice Yaris Cross Premiere Edition. Ta vychází právě z Adventure, proti ní se však liší specifickými 18palcovými koly nebo osobitým koženým čalouněním. Premiere Edition přitom bude dostupná jen během prvních 12 měsíců od spuštění prodejů. K dispozici bude i ve zlaté metalíze.

Toyota přitom připomíná, že Yaris Cross je postaven na stejném základu jako malý hatchback Yaris, s nímž malé SUV sdílí rozvor 2.560 mm. Díky nataženým převisům karoserie je však o 240 mm delší, a také zásadně vyšší, konkrétně světlost narostla o 30 mm. Na rozdíl od Yarisu však SUV bude dostupné také s pohonem všech kol, a to pomocí elektronicky řízeného systému, který připojí pohon zadní nápravy v případě potřeby.

Design je ale od Yarisu v lecčems odlišný, například příď je s vysoko usazenými světlomety zcela jinak koncipovaná. Byť třeba motiv propojených koncových světel nechybí ani zde. Stejná je také koncepce interiéru s volně stojícím dotykovým displejem multimediálního systému v horní části středového panelu. Má úhlopříčku devět palců.

S Yarisem se bude shodovat také hybridní systém, s 1,5litrovým tříválcem pod kapotou o celkovém výkonu 85 kW. Zda budou k dispozici také další motorizace, automobilka zatím neprozradila.

Toyota Yaris Cross se bude vyrábět ve francouzském závodě Valenncienes po boku běžného Yarisu. Automobilka začne přijímat objednávky na vůz už během druhého čtvrtletí roku, k prvním zákazníkům ale novinka zamíří až v září 2021.

David Bureš
Diskuze (21)

Doporučujeme

Avatar - pradeda777
30. 3. 2021 12:22
Toyota ví co dělá....
....jinak by nebyla v světových prodejích tam kde je.....i u nás se jí začíná docela dařit.
30. 3. 2021 12:00
ok, ale neprakticke
Tie nove toyoty su sice zaujimave auta, ale ani corolla, ani yaris neohuruju velmi priestorom, ako to bude u crossu neviem, ale neocakavam zazraky. Dizajn je subjektivny, cena uvidime, podla mna skusia nasadit vyssiu a casom budu nejake akcie. Za mna, ked uz atypicky crossover, s japonskym nadychom, tak jednoznacne suzuki S-Cross. U yarisu dost kritizuju ten motor - ze pri zrychlovani strasne "reve", vo vyssom crosse to asi bude este horsie, jedine, ze by velmi zapracovali na odhlucneni, co sa mi u triedy B nechce velmi verit. Hybrid bude zase podla mna cez 20000...
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2021 09:58
Re: Ty Toyoty
Eleganci Tipa... :-D :-D Někdy dovedeš pobavit.
30. 3. 2021 08:59
Re: Ty Toyoty
Elegancí Tipa tato japonská obludka nesahá ani po ventilky! :-[]
Avatar - kari.laz
30. 3. 2021 08:39
Re: Pecka
ASX to nevíš? :D