Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Los Angeles připravili úžasnou automobilovou výstavu. Čeká na otevření

Mirek Mazal Mirek Mazal 23. 1. 2021 • 05:53
42
6
Zobrazit náhledy (42)
Delahaye Type 145 Coupe by Chapron (1938) Delahaye Type 145 Coupe (1938) Duesenberg SJ Convertible Coupe by Walter M. Murphy Co. (1933) Ferrari 212/225 Inter Spyder Barchetta by Touring Superleggera (1952) Ferrari 250 GT LWB Berlinetta “Interim” (1959) Ferrari 250 GT LWB Berlinetta “Interim” (1959) Ferrari 250 GT LWB Berlinetta (1959) Ferrari 288 GTO (1985) Ferrari Enzo (2004) Ferrari Testarossa (1989) Ford A (1932) Ford GT40 Mk III (1967) Jaguar XJ220 (1992) Jaguar XKSS Steve McQueena (1956) Jaguar XKSS (1956) Lamborghini Miura P400 (1968) Lamborghini Miura P400 (1968) Lamborghini Countach 5000QV (1988) Lamborghini Countach 5000QV (1988) Lamborghini Countach 5000QV (1988) Lancia Stratos HF Stradale (1974) Maserati MC12 (2005) Maserati MC12 (2005) McLaren F1 “LM-Specification” (1998) McLaren F1 “LM-Specification” (1988) McLaren M6GT (1969) Mercedes 18/95 Targa Florio (1924) Mercer Type 35-J Raceabout (1913) Mercer Type 35-J Raceabout (1913) Porsche 959S (1988) RUF Porsche CTR Yellowbird #001 (1989) Saleen S7 (2003) Petersen Automotive Museum Petersen Automotive Museum Petersen Automotive Museum Petersen Automotive Museum Petersen Automotive Museum

Sestava sběratelských unikátů čeká na uvolnění pandemických opatření. Lidé uvidí superauta na každém kroku, těžko vybírat méně atraktivní kusy exotické kolekce.

Automobilové muzeum Petersen Automotive Museum v Los Angeles zůstává veřejnosti uzavřené kvůli koronaviru, i tak se zaměstnanci postarali o velký rozruch mezi fanoušky motoristického umění. Pracovníci výstavní síně na ulici Wilshire Boulevard využili prázdné chodby k přípravě na znovuotevření reprezentativních prostor architektonicky propracované budovy.

Personál muzea je v očekávání ohromit hosty po jejich návratu. Šokující překvapení nese název „Supercars: A Century of Spectacle and Speed.“ Precizně vyladěná expozice obsahuje zhruba 30 speciálně vybraných vozidel, které byly  vyrobeny v letech 1913 až 2005 a nepatří mezi masovou záležitost potkávanou v ulicích byť nejdražších čtvrtí.

Individuálně laděnou sestavu zformoval samotný ředitel vystavovacího programu muzea jménem Bryan Stevens. „Nebyla to výstava v našem kalendáři, ale po virové situaci jsme chtěli znovu otevřít stylově s něčím, co by bylo opravdu lákavé,“ přiznal Stevens a pokračoval, že tato akce byla uskutečněna mnohem rychleji než většina ostatních. Od prvotního nápadu až po zaparkování všech aut údajně uplynuly necelé tři měsíce. Vzhledem k finančním důsledkům dlouhodobého uzavření muzea je největší výzvou udržení potřebných výdajů na absolutním minimu.

Tým kurátorů zařídil většinu vystavených příkladů nedaleko sídla muzea. Kromě lokálně ochotných majitelů superaut se smilovalo několik dalších vlastníků z jiných částí USA a na své vlastní náklady včetně pojištění dodali vzácné kousky na adresu Wilshire Boulevard 6060. Ochota dokazuje zvučné jméno Petersen Automotive Museum, lokalita je žádaná mezi turisty i automobilovou komunitou.

Výjimečné shromáždění sídlí ve třetím patře. V čele expozice stojí hrdě Lamborghini Countach 5000QV z roku 1988. Exemplář naplňuje předpoklady být příkladem výběru zaměstnanců. „Obecně definujeme konkrétní superauta jako silniční vozidla, která patří mezi nejkrásnější a nejextrovertnější z jejich dob. Přesněji řečeno musí superauta vždy mít nějakou snadno patrnou kombinaci extrémního stylu, výkonu, nepraktičnosti a exkluzivity kvůli vysokým nákladům a nízké produkci,“ upřesnil Stevens. Realizovaná výstavka prošla těžkým sítem bez ohledu na rok výroby.

Chronologickým uspořádáním ukázka začíná dávným veteránem Mercerem 35R Raceabout z roku 1913, který dříve vlastnil zesnulý jezdec Phil Hill. Modelová varianta jedoucí až 160 km/h skončila na druhém místě v závodu 500 mil Indianapolis. V blízkosti Merceru je umístěn Delahaye Type 145 Coupe vyrobený v roce1938, ten patří členovi představenstva společnosti Petersen Peteru Mullinovi. Vůz ve stylu art deco skrývá 4,5litrový vidlicový dvanáctiválec produkující 137 kW (187 koní). Maximální rychlost fialového pokladu je zhruba 193 km/h.

Střed výstavní plochy patří trojici Jaguar, Ferrari a Shelby Cobra. Tři ikony své doby pomohly definovat designovou DNA zlatého věku automobilu v 50. a 60. letech. Jaguar XKSS z roku 1956 zaujal i charismatického herce McQueena, vůz právem patří mezi nejznámější předměty v muzeu. Společnost stylové šelmě dělá Ferrari 250 GT LWB Berlinetta vyrobené jako jedno ze sedmi před dvaašedesáti léty. Jedná to prozatímní příklad vyvinutý k předvedení aerodynamického směru, kterého se Ferrari plánovalo ujmout se svými nadcházejícími soutěžními vozy. Trojku hvězd završuje Shelby Cobra 427 z roku 1967 disponující vidlicovým osmiválcem a schopností prohánět se rychlostí až 257 km/h. Ačkoli existuje řada replik, Petersen Automotive Museum vystavuje jeden z 260 originálů včetně vlastnoručního podpisu Carrolla Shelbyho.

Více vzadu pokračuje muzejní sbírka zhruba tuctem dalších vozidel. Za zmínku stojí například Lamborghini Miura P400 z roku 1968. „Není nejrychlejší, ani nejcennější, nebo nejdramatičtější, ale je to ikona. Vůz, který skutečně stmelil moderní dvoumístné paradigma supersportu s motorem uprostřed. Miluji myšlenku na neuvěřitelný výkon vycházející z takového zdobného, ​​šperkovitého balíčku,“ zasnil se ředitel Stevens.

Specialitou je také McLaren F1 „LM-Specification“ postavený v roce 1998. Supersport v bezvadném stavu neboli mistrovské dílo Gordona Murraye je jedním z pouhých dvou původních příkladů F1, které McLaren upravil za účelem posílení aerodynamického fungování. Oranžový dvoumístný klenot zvládá maximální rychlost 362 km/h. I když je McLaren s výklopnými dveřmi považován mnohými znalci za měřítko automobilové estetiky a výkonu, výstavu si v tomto ohledu podmanilo bezprecedentní Maserati MC12 z roku 2005. Omezená produkce 55 kusů sdílí platformu s Ferrari Enzo a vystavený příklad byl konfigurován pro velikána motoristického sportu Michaela Schumachera, který pomohl testovat MC12 během vývoje.

Schumacherovo černé Maserati není zdaleka jediným důvodem návštěvy Los Angeles, respektive Wilshire Boulevard 6060. Nad výběrem zaparkovaných speciálů bylo pečlivě přemýšleno a konečná sada nasvícených strojů vážně nemá obdoby. Už aby pandemie ustoupila do pozadí a podobné automobilové ráje mohly navštívit tisíce natěšených návštěvníků.

Související články

Témata
24. 1. 2021 06:41
Re: Překlad s Google Translate
Já se s Vámi nehádám. Jasně píšu, že jde o překlad s korekcí, což mi potvrzujete v posledním odstavci. Žádná ostuda to není. Jestli potřebujete někoho kontrolovat, tak to zkuste v akademické obci, tam se to stále ještě nosí. Pro potřeby internetového zpravodajství je lehce korigovaný překlad přes výborný Google Translate úplně postačující.
Avatar - honzaHK
24. 1. 2021 00:43
Re: Překlad s Google Translate
Gogle translate to je! Viz níže.

Část originálního textu:
“While the term is subject to much debate, we generally define ‘supercars’ as road-going vehicles that are among the most superlative and extroverted of their respective eras,” Stevens says. “More specifically, supercars always must have some readily apparent—and never subtle—combination of extreme styling, power, performance, impracticality and exclusivity due to high cost and low production. The cars in this exhibit all share these characteristics, regardless of when they were built.”

Teď překlad z Google translate:
„I když je tento termín předmětem mnoha debat, obecně definujeme„ superauta “jako silniční vozidla, která patří mezi nejkrásnější a nejextrovertnější z jejich dob,“ říká Stevens. "Přesněji řečeno, superauta musí vždy mít nějakou snadno patrnou - a nikdy nenápadnou - kombinaci extrémního stylu, výkonu, výkonu, nepraktičnosti a exkluzivity kvůli vysokým nákladům a nízké produkci." Všechny vozy na této výstavě sdílejí tyto vlastnosti bez ohledu na to, kdy byly vyrobeny. “

A teď článek ostudy Mazala:
„Obecně definujeme konkrétní superauta jako silniční vozidla, která patří mezi nejkrásnější a nejextrovertnější z jejich dob. Přesněji řečeno musí superauta vždy mít nějakou snadno patrnou kombinaci extrémního stylu, výkonu, nepraktičnosti a exkluzivity kvůli vysokým nákladům a nízké produkci,“ upřesnil Stevens. Realizovaná výstavka prošla těžkým sítem bez ohledu na rok výroby.

To hlavní je Google translate, jednu větu smazal a jednu pozměnil, zbytek článku je ve stejném duchu - novinařina à la nejlepší jízda na webu. To je strašná ostuda. Kontroluje to vůbec někdo?
Avatar - Charger
23. 1. 2021 16:03
Cikánka
U vás teď píše Jolanda, jo? Já myslel že už nežije....
Avatar - honzaHK
23. 1. 2021 14:05
Tragedie
Ten článek je totální stylistická tragédie. Jednoznačně nese stopy otrockého překladu, asi z angličtiny. Hovořit o autě jako o vystaveném příkladu? Měl to být asi exponát, ne? A takhle je to s celým článkem na každém řádku. Nedá se to dočíst do konce, jak z toho bolí oči. Máte z ostudy kabát. :no:
23. 1. 2021 11:26
Překlad s Google Translate
Podle mého názoru to určitě není překlad bez korekcí. Google Translate je velmi užitečná pomůcka, ale určitě (zatím) neumí překlad z angličtiny do češtiny tak, aby to nepotřebovalo úpravy.
Tady je původní znění upoutávky na v článku zmíněnou výstavu:
Although popularized in the 1960s, the term “supercar” has been in existence for more than a century. While the high-performance vehicles often associated with our modern definition of a supercar did not arrive until the 1950s, their mechanical and design specifications have evolved from era to era. With over 30 examples ranging from the big-bore monsters of more than a century ago to more recent and recognizable exotic machines embodying modern technical sophistication and exceptional performance, this exhibition highlights those vehicles that pushed the boundaries of their respective periods, offering drivers of their day the ultimate motoring experience.
A tady je překlad z Google Translate:
Přestože byl pojem „superauto“ popularizován v 60. letech, existuje již více než století. Zatímco vysoce výkonná vozidla často spojená s naší moderní definicí supersportu přišla až v padesátých letech, jejich mechanické a konstrukční specifikace se od doby k době vyvíjely. S více než 30 příklady, od velkých příšer před více než stoletím až po novější a rozpoznatelné exotické stroje ztělesňující moderní technickou vyspělost a výjimečný výkon, tato výstava zdůrazňuje vozidla, která posunula hranice své doby, a nabízí řidičům jejich den maximální motoristický zážitek.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku