Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen nabízí další ukázku nového Amaroku, nabídne i V6 TDI

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Nová ukázka poodhaluje část interiéru i exteriéru a současně slibuje solidní pracovní dovednosti i pořádný šestiválec pod kapotou.

Divizi Volkswagen Užitkové vozy čekají v tomto roce hned dvě důležité premiéry. Zatímco v březnu představí již poměrně známý ID. Buzz, o kterém se mluví docela často, během léta se očekává ještě premiéra nové generace pick-upu Amarok, ke kterému toho automobilka zatím mnoho neprozradila.

O novince už sice víme, že bude sdílet technické základy s Fordem Ranger, po designové stránce nám ale zatím automobilka nabídla jen pár designových skic. Před časem pak automobilka uvolnila další grafiku, která odhaluje nejen exteriér, ale částečně také interiér.

Video se připravuje ...

V popředí můžeme vidět naložený VW Amarok, který na první pohled zaujme výrazným oplastováním, solidní světlou výškou a pořádnými terénními pneumatikami. Ze snímku to možná nemusí být dobře vidět, automobilka už ale prozradila, že nová generace bude citelně větší než předchůdce.

S přechodem na platformu Ford T6 by měl být nový pracant delší asi o 100 mm a širší až o 40 mm. Protáhnout by se měl také rozvor a vůz by měl nabídnout celkově prostornější kabinu. V té přitom můžeme vidět jak náznak digitálního přístrojového štítu, tak kousek infotainmentu s klasicky moderním koncernovým prostředím.

Ostatně již dřívější ukázky a skici naznačovaly, že si Amarok navzdory příbuznosti s Rangerem uchová řadu koncernových interiérových prvků. Promyšlená by navíc měla být i praktičnost v kabině a chybět by neměl ani dostatečný komfort. Z grafiky plně naloženého vozu je ale jasné, že půjde také o schopného pracanta.

Pod kapotou by se měla objevit pestrá paleta vznětových motorizací, ve které nebude chybět ani šestiválec V6 TDI. V závislosti na trzích se ale mluví také o benzínových motorizacích – včetně možnosti využít 2,3litrový čtyřválec EcoBoost z nového Fordu Ranger.

Zajímavé pak bude sledovat, zda Volkswagen podobně jako Ford využije základ robustního pick-upu pro stavbu odolného SUV s rámovým podvozkem, jako je Ford Everest. V nabídce Volkswagenu by přitom podobný vůz mohl sloužit jako pracovně zaměřená alternativa k prémiovému Touaregu. Je však otázka, zda by si takový vůz našel dostatečný počet zájemců.

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
19. 1. 2022 15:15
Re: Re: Re: Jeden amarok v6
To že sa ty furt niekam ponáhľas tak sa nemusia aj ostatný.
Avatar - xxc
19. 1. 2022 09:15
Re: Re: Re: Jeden amarok v6
Ale na ceste nie je človek sám, aby si šiel, ako sa komu chce. Keď sa mi nechce v lidli baliť do košíka, tak balím pomaly a ostatní v pokladni čakajú :-) To je len na okraj, nehovorím, že to nie je dobré auto.
19. 1. 2022 07:19
Re: Jeden amarok v6
Na 50km/h ve městě? ;-) Jsi si jistý, že si dotyčný bral V6 na lámání rekordů na silnici nebo spíš kvůli točivému momentu a obecné síle do terénu, když má pickup?
18. 1. 2022 23:01
Re: Re: Jeden amarok v6
Ale to si predsa neodporuje. Keď sa mi chce, tak idem pomaly, keď sa mi chce, tak idem rýchlo. Kto chce ísť rýchlejšie, tak ma predíde... pohoda.
Mimochodom, Amarok s V6 TDI je dobré auto!
Avatar - xxc
18. 1. 2022 20:49
Re: Re: Jeden amarok v6
Ale určite vypisoval po večeroch na fóra, že bez trojlitra amarok by nekúpil a je to najlepší motor