Volkswagen nabízí další ukázku nového Amaroku, nabídne i V6 TDI
Nová ukázka poodhaluje část interiéru i exteriéru a současně slibuje solidní pracovní dovednosti i pořádný šestiválec pod kapotou.
Divizi Volkswagen Užitkové vozy čekají v tomto roce hned dvě důležité premiéry. Zatímco v březnu představí již poměrně známý ID. Buzz, o kterém se mluví docela často, během léta se očekává ještě premiéra nové generace pick-upu Amarok, ke kterému toho automobilka zatím mnoho neprozradila.
O novince už sice víme, že bude sdílet technické základy s Fordem Ranger, po designové stránce nám ale zatím automobilka nabídla jen pár designových skic. Před časem pak automobilka uvolnila další grafiku, která odhaluje nejen exteriér, ale částečně také interiér.
V popředí můžeme vidět naložený VW Amarok, který na první pohled zaujme výrazným oplastováním, solidní světlou výškou a pořádnými terénními pneumatikami. Ze snímku to možná nemusí být dobře vidět, automobilka už ale prozradila, že nová generace bude citelně větší než předchůdce.
S přechodem na platformu Ford T6 by měl být nový pracant delší asi o 100 mm a širší až o 40 mm. Protáhnout by se měl také rozvor a vůz by měl nabídnout celkově prostornější kabinu. V té přitom můžeme vidět jak náznak digitálního přístrojového štítu, tak kousek infotainmentu s klasicky moderním koncernovým prostředím.
Ostatně již dřívější ukázky a skici naznačovaly, že si Amarok navzdory příbuznosti s Rangerem uchová řadu koncernových interiérových prvků. Promyšlená by navíc měla být i praktičnost v kabině a chybět by neměl ani dostatečný komfort. Z grafiky plně naloženého vozu je ale jasné, že půjde také o schopného pracanta.
Pod kapotou by se měla objevit pestrá paleta vznětových motorizací, ve které nebude chybět ani šestiválec V6 TDI. V závislosti na trzích se ale mluví také o benzínových motorizacích – včetně možnosti využít 2,3litrový čtyřválec EcoBoost z nového Fordu Ranger.
Zajímavé pak bude sledovat, zda Volkswagen podobně jako Ford využije základ robustního pick-upu pro stavbu odolného SUV s rámovým podvozkem, jako je Ford Everest. V nabídce Volkswagenu by přitom podobný vůz mohl sloužit jako pracovně zaměřená alternativa k prémiovému Touaregu. Je však otázka, zda by si takový vůz našel dostatečný počet zájemců.