Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo: Náš infotainment je jako chytrý telefon. Má nejlepší hlasové ovládání na světě

Stanislav Kolman
Diskuze (4)

Automobilka Volvo promluvila o svém zbrusu novém multimediálním systému, jenž běží na Androidu. A superlativy rozhodně nešetří.

Multimediální systém, konektivita, propojení s chytrým telefonem či bezdrátové nabíjení. Tomu všemu zákazníci kupující nové auto dnes přikládají nemalou váhu. Není tedy divu, že se je automobilky nesnaží uhranout jen skvělými jízdními vlastnostmi a bohatou výbavou, ale také vyspělým infotainmentem.

Švédská značka představila čistě elektrický model Volvo XC40, jenž jako první dostane zcela novou verzi multimediálního systému. Ten běží na operačním systému Android společnosti Google a vznikal v úzké spolupráci s tímto technologickým gigantem. Volvo říká, že jeho multimédia jsou teď stejně dobrá jako dnešní smartphony.

Vyjma XC40 dostane nový infotainment také model Polestar 2 a ve srovnání s předchozím vydáním přistupuje k nabízení služeb jinak. Do nového multimediálního systému totiž můžete stahovat aplikace třetích stran (například Spotify nebo Amazon Music), které tak využíváte přímo bez nutnosti spárování s chytrým telefonem.

Systém lze ovládat dotykem, případně hlasovým ovládáním. To podporuje Google Assistant, což je služba, kterou už dobře známe z chytrých zařízení Google. Ödgärd Andersson, jenž je v automobilce Volvo zodpovědný za software, nové inovace chválí. Říká, že systém prošel radikálním vylepšením a v žádném jiném autě dneška nenajdete lepší hlasové ovládání.

Infotainment je neustále online, umí pracovat s aktuální polohou vozu a dalšími daty. Andersson ale říká, že motoristé nemusí mít obavu z nedostatečné ochrany soukromí. Aby se aplikace třetích stran k těmto informacím dostaly, musí to majitel vozu nejprve schválit. V praxi by se tak neměl k citlivým datům dostat nikdo, komu byste to nepovolili.

„Pokud s Googlem nechcete sdílet své informace, nic se neděje. Ale pokud ano, dostanete obrovské možnosti personalizace. Uživatelé mohou přizpůsobit systém vlastním potřebám a přáním,“ dodává Andersson. Nové řešení infotainmentu se postupem času začne rozšiřovat napříč celým modelovým spektrem značky Volvo.

Stanislav Kolman
Diskuze (4)

Doporučujeme

31. 10. 2019 21:08
Re: Hnus a faleš
Myslim, zeklade duraz hlavne na bezpecnost a nerozbitnou kastli, ale jak myslis. Krome xc90 jsou 4valce v pohode
Avatar - Dinar
31. 10. 2019 14:31
Re: Hnus a faleš
Tak, v Číně má každý kanton svou vlajku, i tento Swej-den. Náhodou, je pěkná... ;-)
31. 10. 2019 13:35
Jsem zvědavý,
až těm Číňanům celý ten infotainment Američané zatrhnou (Google). Auto nebude snad ani jezdit...Vůbec bych se nespoléhal na jinou technologickou firmu (zvláště býti asiatem). Švédi jsou tam jen ze sentimentu a pro Evropany, peníze jsou čínské. Navigaci Here raději německé automobilky koupily, to je lepší postup.
Avatar - kosmonaut
31. 10. 2019 12:50
Hnus a faleš
Přesně důvod, proč je současné Volvo v mých očích značka úplně na hov-no. Pozérský důraz na prvoplánové hovadiny. Televize, koupelnová hra na interiérový luxus, hlasové ovládání, křišťálové ovladače řadících pák, vymazlené fonty infotainmentů, blablabla. Že jsou pod kapotou pouze vyhoněné čtyřválce a že řízení je katastrofální je vedlejší. Prostě po čínsku, hlavně že jsou všude švédské vlaječky, a to víc než dřív. Děs a hrůza :no: