Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW prý po 36 letech ukončí výrobu čínské Santany. Skončit má i Rapid

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Rostoucí poptávka po SUV a vozech s elektrickým pohonem mění nabídku po celém světě.

Podle informací kolegů z Automotive News, kteří citují uniklé vládní dokumenty, se automobilka Volkswagen chystá po 36 letech zastavit výrobu svého prvního v Číně vyráběného modelu Santana. Spolu s ním by pak měly skončit také lokální verze modelů Škoda Rapid a VW Tharu současné generace.

Samotná automobilka ještě konec modelu oficiálně nepotvrdila, naznačila však, že sedany již nejsou v Číně tolik populární a neopomněla zmínit ani elektrifikaci. „Preference zákazníků se postupně přesouvají od notchbacků se spalovacími motory k čistě elektrickým a SUV modelům,“ stojí ve vyjádření pro Reuters.

Model Santana je přitom bezpochyby jedním z historicky nejdůležitějších modelů značky na čínském trhu. Od jeho uvedení na trh v osmdesátých letech se prodeje vyšplhaly na více než 6 milionů kusů a v devadesátkách byl dostupný a elegantní sedan Santana znamením rozvoje ekonomiky země.

Na čínský trh byl VW Santana uveden v roce 1983, přičemž šlo nejprve o pouhých 100 automobilů sestavených z CKD kitů doručených z Německa. V roce 1985 se rozběhla výroba, v roce 1986 se v Číně vyrobilo 10.000 kusů tohoto modelu a během následujících let se do Číny přesunula výroba většiny komponent. V roce 1995 tak byl vůz z cca 90 procent vyroben z komponent pocházejících z Číny.

První čtyři generace vozu přitom ve velkém stavěly na základech generace první, která byla lehce upravenou verzí VW Passat B2. Nyní se vůz vyrábí ve společném závodu VW a SAIC Motors ve městě Yizheng s kapacitou 224.000 vozidel ročně.

Nově by se pak v tomto závodě měl vyrábět crossover VW T-Cross, modernizovaná verze SUV VW Tharu, hatchback Polo a sedan Lamando, jak s odkazem na dokumenty uvádí Automotive News. Tato změna výroby by měla být dokončena v roce 2023.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme