6.5. 2016 Jan Mička Jan Mička

BMW 730d xDrive vs. Jaguar XJ 3.0d – Takhle jedou páni

 

Jaguar XJ se u nás prodává už od roku 2010 a zatím si vystačil pouze s lehkým faceliftem. Dokáže odolat zbraním zcela nového BMW řady 7?

Luxusních limuzín je na českém trhu jako šafránu. Podle údajů Svazu dovozců automobilů byste jich napočítali pouze sedm, což je například ve srovnání s prémiovou vyšší střední třídou zhruba polovina. V loňském roce se u nás prodalo celkem 449 kusů těchto vozidel, přičemž na konci prosince byl neohroženým vítězem Mercedes-Benz třídy S (celkem se u nás prodalo 301 kusů). Za první čtyři měsíce letošního roku je to ale jinak – „esko“ se se čtyřiaosmdesáti prodanými kusy drží na druhé příčce (podíl 39,24 %) a na výsluní se vyhřívá nové BMW řady 7 (100 kusů, podíl 46,73 %). Tyto dva vozy jsme již porovnali začátkem ledna, BMW svého soka porazilo.

Řada z vás by možná ráda viděla souboj BMW řady 7 s Audi A8, notabene ve vrcholných vznětových provedeních, které v případě mnichovského vozu brzy dostane čtyři turbodmychadla, tohle nesmírně zajímavé srovnání je ale zatím v nedohlednu. Proti „sedmičce“ jsme proto tentokrát postavili loni modernizovaný Jaguar XJ, který sice nemůže být v kombinaci se vznětovým šestiválcem spojen s pohonem všech kol (zkoušené BMW pohon xDrive „bohužel“ má), v aktuálním ročním období nám to ale zase tak nevadí. Důležité je, že mají oba vozy pod kapotami vznětové šestiválce spolupracující s osmistupňovými převodovkami a v rámci svých modelových řad představují absolutní technologický (nikoliv však motorový) vrchol. Bitva Německa s Velkou Británii začíná!

Video

Pod dva to nejde

Pokud od obou automobilek požadujete to nejlepší, budete muset opravdu hodně zaplatit. BMW řady 7 startuje na částce 2.349.100 Kč, přičemž pod jeho kapotou pracuje řadový šestiválcový turbodiesel o výkonu 195 kW a točivém momentu 620 N.m. Osmistupňová automatická převodovka od ZF je standardem pro všechny agregáty, avšak za pohon všech kol xDrive, kterým je vybavený zkoušený exemplář, musíte sáhnout do kapsy pro dalších 88.400 Kč. Je to skutečně dost peněz (například Audi A8 3.0 TDI/193 kW quattro stojí 2.066.900 Kč), na druhou stranu ale dostanete spoustu zajímavé výbavy.

Vedle koženého čalounění Dakota počítejte například s navigací, head-up displejem, adaptivním vzduchovým odpružením na obou nápravách, diodovými světlomety s automatickým přepínáním dálkového režimu nebo tempomatem s brzdnou funkcí. Komu by nestačilo základní provedení karoserie, může sáhnout po provedení Long s rozvorem prodlouženým o 140 milimetrů. Stojí o 150.800 Kč více.

obrázek [600 x 271]  

Zatímco u BMW si tradičně vyberete motor, typ pohonu a dále už jenom vyškrtáváte další doplňkovou výbavu, Britové se drží trochu „mainstreamovější“ filozofie. Modelu XJ navrhli šest výbavových linií, přičemž ta nejlevnější (Luxury) startuje se zkoušeným třílitrovým šestiválcem (221 kW), zadním pohonem a automatickou osmistupňovou převodovkou na částce 2.240.315 Kč. Vůz vyjíždí na devatenáctipalcových kolech, je vybaven digitálním přístrojovým štítem s úhlopříčkou 12,3 palce, navigací, koženým čalouněním vyhřívaných sedadel, panoramatickým střešním oknem nebo tempomatem s omezovačem rychlosti. Ani on se tedy rozhodně nemá za co stydět.

Na druhou stranu zamrzí fakt, že za některé, v luxusní třídě už téměř běžné prvky, si u jaguaru nelze ani připlatit. Výrobce je zkrátka nenabízí. Řeč je například o připojení k internetu přímo přes infotainment (Wi-Fi hotspot vůz má), head-up displeji, nebo bezdrátovém dobíjení mobilních telefonů. Verzi LWB s rozvorem prodlouženým o 125 milimetrů lze navíc kombinovat přinejmenším s výbavou Luxury Premium, která se vznětovým šestiválcem stojí téměř 2,5 milionu korun. Ještě k absenci pohonu 4x4 – výrobce jej páruje pouze s kompresorovým zážehovým šestiválcem o výkonu 250 kW a odbytištěm je hlavně americký trh.

Pořizovací nákladyBMW 7Jaguar XJ
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy730d xDrive/ 2.437.500 Kč3.0d Luxury/ 2.240.315 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy66
Kola18"19"
NavigaceProfessional/SInControl Touch Pro/S
Head-up displejS_
SvětlometyLED/adaptivníLED/adaptivní za 40.910 Kč
Čalouněníkůžekůže
Vyhřívání sedadelS/vpředuS/vpředu i vzadu
Klimatizace/ zónyS/4S/2
Audio/počet reproduktorů205 W/12250 W/12
InternetBMW ConnectedDrive Plus/15.626 Kč_
Adaptivní podvozekS/vzduchovýS/vzadu vzduchový
Adaptivní tempomat51.012 Kč - balíček Driving Assistant Plus45.155 Kč
Zadní kameraSS
Bezdrátové dobíjení telefonu2678 Kč_
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]52.736*/704640.313/9498
Přední/zadní nárazník [Kč]19.972 Kč/20.97528.563/25.445
Přední blatník [Kč]13.92915.635
Čelní sklo [Kč]27.425***20.470
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]10.704 + 11438416 + 2120
Tlumiče [Kč]26.449/ přední vzduchový7991/adaptivní
Hodinová sazba v servisu [Kč]19601924
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]0**12.934 Kč
*Laserlight, ** BMW Service Inclusive, *** head-up diplej
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)5 let nebo 100.000 km3/3/6
Prodloužená záruka8 let/200.000 km - 7.956 Kč_

U vozů s více než dvoumilionovými cenovkami lze očekávat vyšší náklady za servis a vybrané náhradní díly, v řadě případů je však možná trochu překvapivě výhodnější v základu o téměř 110.000 korun dražší BMW řady 7. Jenom na náraznících ve srovnání s jaguarem dohromady ušetříte téměř třináct tisíc korun, levnější je i přední blatník a výměna brzdových destiček, a díky balíčku BMW Service Inclusive nezaplatíte prvních pět let provozu auta za běžný, výrobcem stanovený servis, ani korunu. U výrazně dražšího předního skla je potřeba brát v potaz přítomnost head-up displeje (ve srovnání s vozy bez HUD bývají skla klidně i o třetinu dražší), překvapivý je však relativně malý rozdíl mezi předními světlomety. Tedy alespoň pokud uvážíme, že v případě BMW se jedná o Laserlight s dosvitem až 600 metrů a u jaguaru pouze o nikterak „oslnivé“ diody s automatickým přepínáním dálkového režimu. Britský vůz však vrací úder cenou tlumičů (přední stojí necelých 8000 korun), u kterých bavorák doplácí na vzduchový systém dodávaný ve standardu. Přední vzduchový tlumič „sedmičky“ vychází na 26.449 korun, podvozek jako takový ale zase umožňuje manuální zvýšení světlé výšky o 20 milimetrů a automatické snížení o 10 milimetrů v režimu Sport a v rychlostech nad 120 km/h.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮBMW 7Jaguar XJ
Základní cena78
Standardní výbava a příplatky87
Servis98
Záruky97
Průměr8,257,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
Technické údaje
Motor BMW 730d xDriveJaguar XJ 3.0d
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 46 / 4
Zdvihový objem (ccm): 29932993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 195 / 4000221 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 2000 - 2500700 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.86.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.6 / 5.27 / 5.2 / 5.7
Emise CO2:127-
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / -520 / -
Objem nádrže (l):7882
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1900 / 7151835 / 565
Rozměr pneu:245/45 R19245/45 R19, 275/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 50985130
b) šířka (mm): 19021899
c) výška (mm): 14791460
d) rozvor (mm): 30703032
e) rozchod vpředu (mm): 16181626
f) rozchod vzadu (mm): 16451604
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110850 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 780570 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9801000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930930
k) šířka vpředu (mm): 15701510
l) šířka vzadu (mm): 15501510
délka sedáku vpředu (mm): 550520
délka sedáku vzadu (mm): 500510
výška opěradla vpředu (mm): 660630
výška opěradla vzadu (mm): 660670
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: BMW 730d xDrive vs. Jaguar XJ 3.0d –…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Video: Limuzína z Putinovy flotily těžce havarovala, řidič nepřežil Video: Limuzína z Putinovy flotily těžce havarovala, řidič nepřežil

Oblíbený Putinův řidič zemřel poté,co se čelně střetl s…

BMW i3 (94 Ah) a 740e: Jízdní dojmy s elektrickými bavoráky BMW i3 (94 Ah) a 740e: Jízdní dojmy s elektrickými bavoráky

BMW stále zvyšuje dojezd elektromobilů, ale pracuje i na…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…