6.5. 2016 Jan Mička Jan Mička

BMW 730d xDrive vs. Jaguar XJ 3.0d – Takhle jedou páni

 

Jaguar XJ se u nás prodává už od roku 2010 a zatím si vystačil pouze s lehkým faceliftem. Dokáže odolat zbraním zcela nového BMW řady 7?

Luxusních limuzín je na českém trhu jako šafránu. Podle údajů Svazu dovozců automobilů byste jich napočítali pouze sedm, což je například ve srovnání s prémiovou vyšší střední třídou zhruba polovina. V loňském roce se u nás prodalo celkem 449 kusů těchto vozidel, přičemž na konci prosince byl neohroženým vítězem Mercedes-Benz třídy S (celkem se u nás prodalo 301 kusů). Za první čtyři měsíce letošního roku je to ale jinak – „esko“ se se čtyřiaosmdesáti prodanými kusy drží na druhé příčce (podíl 39,24 %) a na výsluní se vyhřívá nové BMW řady 7 (100 kusů, podíl 46,73 %). Tyto dva vozy jsme již porovnali začátkem ledna, BMW svého soka porazilo.

Řada z vás by možná ráda viděla souboj BMW řady 7 s Audi A8, notabene ve vrcholných vznětových provedeních, které v případě mnichovského vozu brzy dostane čtyři turbodmychadla, tohle nesmírně zajímavé srovnání je ale zatím v nedohlednu. Proti „sedmičce“ jsme proto tentokrát postavili loni modernizovaný Jaguar XJ, který sice nemůže být v kombinaci se vznětovým šestiválcem spojen s pohonem všech kol (zkoušené BMW pohon xDrive „bohužel“ má), v aktuálním ročním období nám to ale zase tak nevadí. Důležité je, že mají oba vozy pod kapotami vznětové šestiválce spolupracující s osmistupňovými převodovkami a v rámci svých modelových řad představují absolutní technologický (nikoliv však motorový) vrchol. Bitva Německa s Velkou Británii začíná!

Video

Pod dva to nejde

Pokud od obou automobilek požadujete to nejlepší, budete muset opravdu hodně zaplatit. BMW řady 7 startuje na částce 2.349.100 Kč, přičemž pod jeho kapotou pracuje řadový šestiválcový turbodiesel o výkonu 195 kW a točivém momentu 620 N.m. Osmistupňová automatická převodovka od ZF je standardem pro všechny agregáty, avšak za pohon všech kol xDrive, kterým je vybavený zkoušený exemplář, musíte sáhnout do kapsy pro dalších 88.400 Kč. Je to skutečně dost peněz (například Audi A8 3.0 TDI/193 kW quattro stojí 2.066.900 Kč), na druhou stranu ale dostanete spoustu zajímavé výbavy.

Vedle koženého čalounění Dakota počítejte například s navigací, head-up displejem, adaptivním vzduchovým odpružením na obou nápravách, diodovými světlomety s automatickým přepínáním dálkového režimu nebo tempomatem s brzdnou funkcí. Komu by nestačilo základní provedení karoserie, může sáhnout po provedení Long s rozvorem prodlouženým o 140 milimetrů. Stojí o 150.800 Kč více.

obrázek [600 x 271]  

Zatímco u BMW si tradičně vyberete motor, typ pohonu a dále už jenom vyškrtáváte další doplňkovou výbavu, Britové se drží trochu „mainstreamovější“ filozofie. Modelu XJ navrhli šest výbavových linií, přičemž ta nejlevnější (Luxury) startuje se zkoušeným třílitrovým šestiválcem (221 kW), zadním pohonem a automatickou osmistupňovou převodovkou na částce 2.240.315 Kč. Vůz vyjíždí na devatenáctipalcových kolech, je vybaven digitálním přístrojovým štítem s úhlopříčkou 12,3 palce, navigací, koženým čalouněním vyhřívaných sedadel, panoramatickým střešním oknem nebo tempomatem s omezovačem rychlosti. Ani on se tedy rozhodně nemá za co stydět.

Na druhou stranu zamrzí fakt, že za některé, v luxusní třídě už téměř běžné prvky, si u jaguaru nelze ani připlatit. Výrobce je zkrátka nenabízí. Řeč je například o připojení k internetu přímo přes infotainment (Wi-Fi hotspot vůz má), head-up displeji, nebo bezdrátovém dobíjení mobilních telefonů. Verzi LWB s rozvorem prodlouženým o 125 milimetrů lze navíc kombinovat přinejmenším s výbavou Luxury Premium, která se vznětovým šestiválcem stojí téměř 2,5 milionu korun. Ještě k absenci pohonu 4x4 – výrobce jej páruje pouze s kompresorovým zážehovým šestiválcem o výkonu 250 kW a odbytištěm je hlavně americký trh.

Pořizovací nákladyBMW 7Jaguar XJ
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy730d xDrive/ 2.437.500 Kč3.0d Luxury/ 2.240.315 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy66
Kola18"19"
NavigaceProfessional/SInControl Touch Pro/S
Head-up displejS_
SvětlometyLED/adaptivníLED/adaptivní za 40.910 Kč
Čalouněníkůžekůže
Vyhřívání sedadelS/vpředuS/vpředu i vzadu
Klimatizace/ zónyS/4S/2
Audio/počet reproduktorů205 W/12250 W/12
InternetBMW ConnectedDrive Plus/15.626 Kč_
Adaptivní podvozekS/vzduchovýS/vzadu vzduchový
Adaptivní tempomat51.012 Kč - balíček Driving Assistant Plus45.155 Kč
Zadní kameraSS
Bezdrátové dobíjení telefonu2678 Kč_
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]52.736*/704640.313/9498
Přední/zadní nárazník [Kč]19.972 Kč/20.97528.563/25.445
Přední blatník [Kč]13.92915.635
Čelní sklo [Kč]27.425***20.470
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]10.704 + 11438416 + 2120
Tlumiče [Kč]26.449/ přední vzduchový7991/adaptivní
Hodinová sazba v servisu [Kč]19601924
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]0**12.934 Kč
*Laserlight, ** BMW Service Inclusive, *** head-up diplej
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)5 let nebo 100.000 km3/3/6
Prodloužená záruka8 let/200.000 km - 7.956 Kč_

U vozů s více než dvoumilionovými cenovkami lze očekávat vyšší náklady za servis a vybrané náhradní díly, v řadě případů je však možná trochu překvapivě výhodnější v základu o téměř 110.000 korun dražší BMW řady 7. Jenom na náraznících ve srovnání s jaguarem dohromady ušetříte téměř třináct tisíc korun, levnější je i přední blatník a výměna brzdových destiček, a díky balíčku BMW Service Inclusive nezaplatíte prvních pět let provozu auta za běžný, výrobcem stanovený servis, ani korunu. U výrazně dražšího předního skla je potřeba brát v potaz přítomnost head-up displeje (ve srovnání s vozy bez HUD bývají skla klidně i o třetinu dražší), překvapivý je však relativně malý rozdíl mezi předními světlomety. Tedy alespoň pokud uvážíme, že v případě BMW se jedná o Laserlight s dosvitem až 600 metrů a u jaguaru pouze o nikterak „oslnivé“ diody s automatickým přepínáním dálkového režimu. Britský vůz však vrací úder cenou tlumičů (přední stojí necelých 8000 korun), u kterých bavorák doplácí na vzduchový systém dodávaný ve standardu. Přední vzduchový tlumič „sedmičky“ vychází na 26.449 korun, podvozek jako takový ale zase umožňuje manuální zvýšení světlé výšky o 20 milimetrů a automatické snížení o 10 milimetrů v režimu Sport a v rychlostech nad 120 km/h.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮBMW 7Jaguar XJ
Základní cena78
Standardní výbava a příplatky87
Servis98
Záruky97
Průměr8,257,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 730d xDrive

Cena v základní výbavě: 2 437 500 Kč Cena v testované výbavě: 2 993 614 Kč

Jaguar XJ 3.0d

Cena v základní výbavě: 2 570 645 Kč Cena v testované výbavě: 2 846 102 Kč

Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 
Technické údaje
Motor BMW 730d xDriveJaguar XJ 3.0d
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 46 / 4
Zdvihový objem (ccm): 29932993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 195 / 4000221 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 2000 - 2500700 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.86.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.6 / 5.27 / 5.2 / 5.7
Emise CO2:127-
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / -520 / -
Objem nádrže (l):7882
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1900 / 7151835 / 565
Rozměr pneu:245/45 R19245/45 R19, 275/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 50985130
b) šířka (mm): 19021899
c) výška (mm): 14791460
d) rozvor (mm): 30703032
e) rozchod vpředu (mm): 16181626
f) rozchod vzadu (mm): 16451604
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110850 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 780570 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9801000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930930
k) šířka vpředu (mm): 15701510
l) šířka vzadu (mm): 15501510
délka sedáku vpředu (mm): 550520
délka sedáku vzadu (mm): 500510
výška opěradla vpředu (mm): 660630
výška opěradla vzadu (mm): 660670
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: BMW 730d xDrive vs. Jaguar XJ 3.0d –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 



BMW 750i xDrive vs. Lexus LS 500 AWD – Gentlemani ve sportovním BMW 750i xDrive vs. Lexus LS 500 AWD – Gentlemani ve sportovním

Sportovní šmrnc umí nabídnout i luxusní sedany, jak…

Co všechno umí dnešní luxusní auta? Vyzkoušeli jsme výbavou nabité BMW 750i Co všechno umí dnešní luxusní auta? Vyzkoušeli jsme výbavou nabité BMW 750i

V redakční garáži se nám objevilo výbavou nabité BMW 7.…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…