Akce na prodloužené verze kompaktů: Kolik připlatíte za kombi?
Ford či Volkswagen nabízejí kombík za cenu hatchbacku, Peugeot dokonce v provedení GT prodává kombi levněji než krátkou verzi. Zato Škoda Octavia chce za variantu Combi 40.000 Kč navíc. Srovnáváme deset nejžádanějších aut.
Ford Focus
Ford můžeme v Česku považovat za zakladatele nápadu kombík za cenu hatchbacku. Akční ceník pro focus drží nápad i nyní, akce 0 Kč navíc platí pro varianty 1.0 Ecoboost (92 kW) Trend Edition (449.900 Kč), mild-hybrid 1.0 (114 kW) mHEV Titanium (538.900 Kč), 1.5 Ecoboost (110 kW) Titanium (538.900 Kč) a o deset tisíc dražší výbavy ST-Line/Active. Jinak stojí kombík o třicet tisíc víc.
Ford Focus | Délka | Kufr | Cena |
Hatchback | 4378 mm | 375 litrů | 449 900 Kč |
Kombi | 4668 mm | 608 litrů | 449 900 Kč |
Volkswagen Golf
Do konce června koupíte Golf Variant o třicet tisíc levněji – Volkswagen totiž snížil cenu na úroveň hatchbacku. Výhoda se vztahuje na skladové i nově objednané vozy. Pokud přivezete starý vůz jakékoliv značky na protiúčet, prodejce ho vykoupí, cenu si zákazník může odečíst z ceny nového vozu, a navíc získá další zvýhodnění až 30.000 Kč či prodlouženou záruku na 4 roky/80.000 km.
Volkswagen Golf | Délka | Kufr | Cena |
Hatchback | 4284 mm | 381 litrů | 518 900 Kč |
Kombi | 4633 mm | 611 litrů | 518 900 Kč |
Peugeot 308
Hatchback 1.2 PureTech/81 kW Active se díky slevě 56.000 Kč smrskne pod čtyři sta tisíc, kombík SW má nyní slevu hned 70.000 Kč, což značí jen jedenáctitisícový rozdíl místo standardního pětadvacetitisícového (455.000 vs. 480.000 Kč). Odstup 11.000 Kč je i u dalších variant až na jednu zvláštnost: vrcholnou výbavu GT. Ta startuje u hatchbacku na 545.000 Kč (sleva 65.000 ze 610.000 korun), zato u SW na 519.000 Kč (sleva 121.000 z 640.000 korun). Kombi je tak levnější.
Peugeot 308 | Délka | Kufr | Cena |
Hatchback | 4253 mm | 470 litrů | 399 000 Kč |
Kombi | 4585 mm | 610 litrů | 410 000 Kč |
Seat Leon
Golf má příplatek za kombi nyní nulový. Octavia čtyřicetitisícový. Leon, třetí do party ze sourozenců koncernu VW, je uprostřed: na dvaceti tisících. Platí to stejně jako u Škody pro motor 1.0 TSI (81 kW) a výbavu Reference s automatickou klimatizací, barevným dotykovým displejem, mnoha jízdními asistenty, ale třeba jen ocelovými koly.
Seat Leon | Délka | Kufr | Cena |
Hatchback | 4368 mm | 380 litrů | 494 900 Kč |
Kombi | 4642 mm | 620 litrů | 514 900 Kč |
Renault Mégane
S novými ceníky od 1. května najdeme u hatchbacku slevu 35.000 Kč, s motorem 1.3 TCe (85 kW) a výbavou Life startuje na 410.000 Kč. To kombík má ve stejné specifi kaci nyní slevu 45.000 Kč, takže rozdíl je aktuálně pouze dvacetitisícový. Vůbec nejlevněji pak vychází sedan GranCoupé. V květnovém ceníku má také o deset tisíc vyšší slevu než hatchback, takže se dostal pod něj, startuje na 400.000 Kč.
Renault Mégane | Délka | Kufr | Cena |
Hatchback | 4359 mm | 384 litrů | 410 000 Kč |
Kombi | 4626 mm | 521 litrů | 430 000 Kč |
Hyundai i30
Nejlevnější hatchback i nejlevnější kombík našeho výběru, a to díky jarní slevě 40.000 Kč na obě varianty, všechny motory i veškeré výbavy standardního ceníku. Uvedené ceny platí pro verze 1.5i CVVT (81 kW) Start. Pak tu máme ještě limitovanou edici Family, tam se sleva pohybuje v rozmezí 60.000-90.000 korun, rozdíl mezi hatchbackem a kombíkem je ale rovněž pětadvacetitisícový (379.990 vs. 404.990 Kč).
Hyundai i30 | Délka | Kufr | Cena |
Hatchback | 4340 mm | 395 litrů | 339 990 Kč |
Kombi | 4585 mm | 602 litrů | 364 990 Kč |
Toyota Corolla
Pětadvacet tisíc navíc za kombík se zdá být klasika: stejný rozdíl v cenících najdeme také u Corolly hatchback a její protažené varianty Touring Sports. Platí to pro standardní ceník modelového roku 2021 s uvedenými cenami variant 1.2 Turbo (85 kW) Active i pro akční nabídku Extra. Ta zlevňuje standardní cenu výbavy Comfort s paketem Tech o pětačtyřicet tisíc: z 592.900 na 547.900 Kč u hatchbacku a z 617.900 na 572.900 Kč u kombi.
Toyota Corolla | Délka | Kufr | Cena |
Hatchback | 4370 mm | 361 litrů | 542 900 Kč |
Kombi | 4650 mm | 596 litrů | 567 900 Kč |
Kia Ceed
Na většinu variant dává Kia čtyřicet tisíc dolů, což znamená start obou karosářských verzí pod čtyřmi sty tisíc, a to za model 1.0 T-GDI (74 kW) Comfort. Rozdíl je stejně jako u Hyundaie i30 pětadvacetitisícový. Stejné je to i u akčního modelu Spin. Ten jako hatchback stojí s uvedeným motorem 394.980 Kč, jako kombík SW 419.980 Kč, cenu Kia uvádí včetně výkupního bonusu 20.000 Kč.
Kia Ceed | Délka | Kufr | Cena |
Hatchback | 4310 mm | 395 litrů | 374 980 Kč |
Kombi | 4600 mm | 625 litrů | 399 980 Kč |
Opel Astra
Sleva u opelu vyskočila na 80.000 Kč, takže hatchback patří v našem výběru cenou na páté místo. Za kombi se připlácí třicet tisíc, což už je příčka šestá. Může za to nula u fordu. Vše platí pro motor 1.2 Turbo (81 kW) a výbavu Edition. V případě verze Sports Tourer dostanete nejdelší kombík s celé desítky, jediný přesahuje 4,7 metru.
Opel Astra | Délka | Kufr | Cena |
Hatchback | 4370 mm | 370 litrů | 419 990 Kč |
Kombi | 4702 mm | 540 litrů | 449 990 Kč |
Škoda Octavia
U nejprodávanějšího modelu Česka se nedá psát o krátkém a dlouhém autě, liftback i kombík měří stejně a ani rozdíl v zavazadelníku není nijak výrazný. Přesto stojí Octavia Combi o čtyřicet tisíc víc, což je nejvíc z celé desítky. Nejdostupnější jsou obě varianty s motorem 1.0 TSI (81 kW) ve výbavě zvané Akční model. Ta obsahuje třeba světlomety LED full nebo asistent udržování v jízdním pruhu.
Škoda Octavia | Délka | Kufr | Cena |
Hatchback | 4689 mm | 600 litrů | 456 900 Kč |
Kombi | 4689 mm | 640 litrů | 496 900 Kč |