Alfa Romeo Giulia a Stelvio se nedočkají hybridů, přeskočí rovnou na elektřinu
Místo mild a plug-in hybridních pohonů nakonec dvojice luxusních vozů vsadí rovnou na čistě elektrický pohon. Ale až s příští generací.
Alfa Romeo odstartovala svou elektrifikaci modelem Tonale, od kterého má velká očekávání. Když však představila modernizované modely Giulia a Stelvio, které dosud táhly prodeje, o elektrifikaci nepadlo ani slovo. Vysvětlení pak v rozhovoru pro australský magazín Car Expert nabídl Daniel Guzzafame, produktové šéf značky.
Guzzafame v rozhovoru prozradil, že automobilka nemá v plánu dvojici luxusních modelů elektrifikovat. Důvodem je jejich platforma Giorgio, jejíž přestavba pro zabudování plug-in hybridního pohonného ústrojí by byla příliš nákladná.
Mild-hybridní elektrifikace, například za použití 48V systému, by sice technicky byla možná, přesto ji však značka při faceliftu nevyužila. Redukce emisí CO2 by totiž byla příliš nízká, než aby ospravedlnila zvýšené náklady a tedy i vyšší prodejní cenu.
Právě emise přitom začínají pro modely Stelvio a Giulia představovat stále větší problém. A to především na území Evropy. Na některých trzích jsou totiž zaváděny speciální daně pro vozy s vyššími emisemi CO2. Vyšší náklady pak odrazují zákazníky od jejich pořízení.
„Na některé trhy dnes nemůžete dodávat vozy s emisemi CO2 přes 200 g/km. Lidé by je nekupovali,“ prozradil Guzzafame. V rozhovoru přitom zmínil například Francii, kde se oba modely dostávají kvůli dodatečnému zdanění do pozice, kdy si za ně lidé nechtějí připlácet.
Oba modely tak přeskočí fázi hybridizace a s příští generací už velmi pravděpodobně nabídnou jen čistě elektrický pohon. Ostatně značka Alfa Romeo již v minulosti naznačila, že chce na většině trhů Evropy, Severní Ameriky a Číny nabízet od roku 2027 už jen elektromobily. Mateřská společnost Stellantis pak plánuje skončit se spalovacími motory v Evropě do konce desetiletí.