Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi omezí nabídku. Zaměří se jen na výdělečné modely a verze

David Bureš
Diskuze (20)

Omezování nabídky už před Audi oznámilo také konkurenční BMW. I v Mnichově chtějí tímto krokem ušetřit.

Nabídka prémiových značek v uplynulých letech významně expandovala. Německá prémiová trojka postupně vyplňovala různé mezery na trhu, a tak tu máme prémiová MPV, různorodá SUV kupé nebo třeba podobně velké sedany i „čtyřdveřová kupé,“ zastoupené v jednom segmentu. Modelů a jejich verzí je ale teď už tolik, že se v nabídce začínají zákazníci ztrácet, navíc stále přísnější emisní normy ztížily výrobcům homologování tolika modelů. A tak prémiové značky opět chystají zúžení portfolia.

Po BMW přistoupilo k takovému kroku také konkurenční Audi. Předseda představenstva čtyř kruhů Bram Schot přiznal, že značka zredukovala své portfolio o 27 %, co se týče nabídky motorů, kombinací agregátů a převodovek nebo dokonce modelů na vybraných trzích. Tím však zužování nabídky nekončí, Audi chce do budoucna nabízet o 45 % derivátů oproti stavu v létě 2018.

Ještě radikálnější je v tomto směru konkurenční BMW. Jeho bývalý šéf Harald Krüger letos na jaře oznámil, že firma ukončí až polovinu nabízených motorizací. Značka se zaměří jen na výdělečné kombinace, navíc zcela skončí model 3 GT.

„Myslíme si, že je to nová prémie, je to zjednodušená prémie,“ říká k této strategii Schot s tím, že redukování nabídky není vůbec jednoduchá záležitost. Škrtnutí dané varianty sice může z globálního pohledu znamenat redukci o jedno procento, na vybraném trhu ale může dané provedení tvořit velkou část prodejů, a tak Audi musí opravdu pečlivě rozhodovat, kterých derivátů se skutečně zbavit.

Do budoucna se pak Schot nebrání ani skončení vybraných modelů. „Není to jen o modelech, ale také o jejich verzích, opravdu chceme mít sedan i Sportback? Zrovna o tomhle nyní jednáme u jednoho specifického modelu,“ přiznává nizozemský manažer, který na postu šéfa Audi působí od poloviny loňského roku. Nejprve dočasně, od začátku letošního roku definitivně.

Který model, to je, Schot nepřiznal. Nabízí se ale třeba příští generace kompaktní A3 nebo A4. Potíží však je, že různé karosářské varianty dokážou zaujmout v různých koutech světa. V Evropě A3 boduje jako hatchback, zatímco jinde ve světě jako tříprostorový model.

Schot by podle svých slov rád zredukoval počet modelových řad o 30 %. V této souvislosti se hovořilo o konci TT nebo R8. Nakonec však zřejmě oba zůstanou zachovány, a to ve formě elektromobilu.

Jedním dechem však dodává, že chce značka být více zastoupena v luxusních segmentech a zároveň v těch nejmenších, v nichž by ráda zaujala mladou klientelu.

To je dost různorodý úkol, což ostatně přiznává sám Schot. Mladí zákazníci kolem 25 let mají totiž například zcela jiné představy o digitalizaci a konektivitě než klienti kolem 50 let, a tak nabídnout zajímavý produkt pro obě skupiny bude pro Audi velká výzva, na kterou se chce zaměřit.

David Bureš
Diskuze (20)
Avatar - iudex
13. 9. 2019 09:56
Re: Opak je pravdou
Jasné, ešte kabriá som zabudol, tie asi držia viac z prestíže než pre predajné čísla a čisto ekonomicky sú zrejme skôr na ťarchu, preto asi skončia (minimálne jedno určite).
Avatar - pradeda777
13. 9. 2019 09:14
Re: Opak je pravdou
Bohužel nakonec rozhoduje jen zisk a tvrdá čísla. Účetní na konci finančního roku všechno spočítá, zanalyzuje a vydá zprávu obvykle s doporučením. To vše bez emocí.
Vedení pak zprávu zanalyzuje, vygeneruje závěry a plán na další období. Tady už mohou emoce hrát nějakou roli, ale většinou vítězí realita, protože peníze jsou vždy až na prvním místě....
Avatar - pradeda777
13. 9. 2019 08:54
Re: Konečne!
Tady jde o boj o přežití. Neúprosná konkurence donutila BMW, aby vstoupila i do segmentů kde původně neměla/nechtěla být. Co bude s BMW dál? Přežít jako samostatná značka ve světě, který nepřeje sportovním vozům bude nesmírně těžké.... jestli vůbec možné.... :-(
Avatar - kari.laz
13. 9. 2019 08:54
Re: Opak je pravdou
no jenže to je právě ono, dneska frčí SUV, tak chrlí jedno za druhým, byť kolikrát jsou si podobná natolik, že by se řeklo, že to je jedno a to samé jen v jiné verzi. Podle mě ale modely, které na toto doplatí jsou právě například cabria od A3, A4/5 a podobně. Dlouhá léta měli své místo, ale teď je zaříznou, protože je to okrajová záležitost. Ale je to škoda.
Avatar - kari.laz
13. 9. 2019 08:48
Re: Ale výroba prodělečných elektromobilů ...
Ta se bude dotovat z těch výdělečných