Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2009 očima redaktorů Auto.cz

9. 3. 2009 • 07:02
48
10
Zobrazit náhledy (48)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Ekonomická krize hýbe automobilovým trhem a brzdí aktivity výrobců aut. Na letošní ženevský autosalon ale velký dopad nemá. Organizátoři už předem hlásili vyprodané výstavní plochy a seznam novinek čítá desítky aut…

Situace ale zase tak jednoznačně pozitivní není. Zcela nových modelů, které mají v Ženevě světovou premiéru, je totiž méně než obvykle. Některé automobilky v podstatě nic nového neukázaly (například Land Rover a Suzuki), jiné přivezly nové verze současných modelů nebo se zaměřily na evropské premiéry dříve představených aut (BMW nebo Honda). Ze všech premiér nás nejvíce zaujala trojice VW Polo, Renault Scénic a Mercedes-Benz třídy E.

Nové Polo hodnotíme po prvním statickém setkání jako vydařené auto. Pátá generace naplnila všechna očekávání a naše první dojmy potvrzují, že snaha VW zařadit nové Polo na špičku segmentu malých aut je myšlena vážně. Design exteriéru i interiéru přináší atraktivní tvary – malý Volkswagen už nebude možné kritizovat za nevýrazný vzhled. Sympatické také je, že vnější rozměry narostly jen o pár milimetrů. Otázkou zůstává, jakou cenu bude Volkswagen za nové Polo žádat…

Třetí generace kompaktního MPV Renault Scénic navazuje silné stránky na svého předchůdce. Design opět není „pro každého“, k plusům nové generace ale řadíme hlavně dobrou ergonomii, variabilitu interiéru a velký vnitřní prostor. Ovšem Renault vyhradil mazaně většinu prostoru prodlouženému Grand Scénicu v nejvyšší výbavě, vnitřní prostor krátkého Scénicu ani úroveň zpracování levnějších verzí tak zatím nemůžeme vůbec hodnotit.

Význam nové generace třídy E (evropská premiéra sedanu a světová premiéra kupé) jako by chtěl Mercedes ještě víc zdůraznit tím, že první novinářský den nevystavoval jiné modely. Novinka patří k těm autům, které vypadají ve skutečnosti lépe než na obrázcích. Design je svěží, elegantní a příjemně konzervativní. Pohodlná sedadla, oku lahodící interiér a perfektní rozložení ovládacích prvků člověk od Mercedesu jaksi podvědomě očekává a nová třída E v tomto ohledu nezklame.

Mazda3 se ukázala jako ve všech ohledech dospělejší auto než její předchůdce, pozitivní dojmy máme zejména z hatchbacku – sedan ztrácí co do designu i prostoru na zadních sedadlech. Jak ukazují názory v redakci i ohlasy v diskuzi na auto.cz, prostorný a výrazně sportovně laděný interiér nové generace zřejmě nalezne hodně zarytých příznivců i odpůrců.

Velmi kladně dále hodnotíme nový roadster BMW Z4, který zůstává alespoň podle našich poznatků ze statického setkání věrný nejzákladnějším hodnotám sportovních aut.

Facelift dodal vzhledu Jaguaru XK/XKR na agresivitě a vyspělosti, parametry nových motorů jsou také výrazným krokem vpřed.

Výrazně zářivou „hvězdou“ autosalonu je Aston Martin. Nové modely V12 Vantage a DBS Volante míří na nejnáročnější zákazníky. Britská automobilka ale zaujala především předpremiérou exkluzivního modelu One-77. Vedle modelu v měřítku 1:1 totiž stálo šasi prvního vyráběného kusu. K vidění bylo jen první den, technické detaily neobvyklého exponátu je ale možné prozkoumat alespoň na našich fotografiích.

Zklamáním pro nás naopak byl koncept značky Lagonda. Proklamace o vlastním designu a moderní interpretaci tradičních hodnot oživené značky se sice naplnily, jejich zhmotnění jsme si ale představovali jinak.

Rozpačité dojmy dále máme z Taty Nano Europa. Malé rozměry a laciné zpracování nelze vyčítat extrémně levnému autu. Pokud se ovšem potvrdí spekulace o ceně 5 tisíc Euro (140 tisíc Kč) pro evropské trhy, na úspěch tohoto Taty nesázíme.

Nejednoznačný názor máme také například na Lexus RX 450h, Peugeot 3008 a Toyotu Verso. Každý z těchto modelů má své přednosti, ale i nedostatky, které vyplynuly při prvním rychlém statickém zkoumání. Jízda a delší zkušenost ale mohou ukázat, že naše první dojmy nebyly až tak úplně objektivní.

Související články

Témata
Avatar - Plautus
10. 3. 2009 10:13
Re: cenovka polo
zatiaľ to vyzerá tak, že viac :-O
Avatar - Plautus
10. 3. 2009 10:11
Re: cenovka polo
no jo, to Polo vyzerá v základe ešte na väčšiu (rozmerovo menšiu) jaskyňu ako ten Cee´d...som bol zhrozený pri pohľade na nemeckú stránku VW, neviem ako môžu na nemeckom trhu niečo také ponúkať, aj Nemec to kúpi iba preto, že je to domáca produkcia, ale inak musí byť tiež minimálne pohoršený, že musí priplatiť aj za základný lak (130€)...za metlu je to so Cee´d-om porovnateľných 425€, takže neviem, čo si tým o Cee´d-e chcel povedať, pretože si vedľa ako tá jedľa :-|
Avatar - Plautus
10. 3. 2009 10:08
Re: cenovka polo
ibaže to je cena pre ešte nepredávaný trojdver, takže + 735 € za štvordverovú (5-dverovú) verziu, inak tento príplatok je za štvordverovú verziu s mechanickým ovládaním zadných okien (príplatok 22.000 Sk si niektorí výrobcovia účtujú za kombi verzie v tejto triede a nie za zadné dvere!), ak chceš päťdver s elektrickým sťahovaním zadných okien, tak to činí + 925 € (to už je bezmála rozdiel, za ktorý kúpiš Cee´d SW oproti Cee´d-u HB), + 135 € iný základný ako biely lak...bez rádia, bez klímy, atď. ...jednoducho holátko, čudujem sa, že v Nemecku vôbec ponúkajú takto NEvybavené auto... ;-\
Avatar - Plautus
10. 3. 2009 10:05
Re: cenovka polo
nie som kóreomilec, ale na margo toho Pola len toľko, že v Nemecku začína základ pri 5-dverovom modely na 12.885 € s bielym unilakom, ak si dáš iný nemetalický lak, tak priplácaš 130 € a tým pádom začína základ od 13.015 €, myslím, že som ešte u žiadnej automobilky doposiaľ nevidel ponuku základnej farby o jednom (bielom) laku a za ďalšie kvázizákladné laky si už musíš priplácať...za balík "Cool&Sound" si s manuálnou klímou k základu priplácaš 435 €, pričom v balíku nie je ani základné autorádio 2x20W so 4 reproduktormi, za ktoré si priplatíš ďalších 475 €, v základe sú myslím tiež 2 čelné airbagy, nepridávam teda oproti KIA Cee´d do konfigurátoru nič...tým som dostal základ s (trojvalcovým!! podpriemerným) motorom 1.2 o výkone 44kW, červeným unilakom, na 14" kolesách, s 2 airbagmi, manuálnou klímou a rádiom so štyrmi reproduktormi za 13.925 € čo je bývalých 419.500 Sk...u nás bude cena dúfam postavená trochu inak, ak by to tak nebolo, tak toto auto je oproti Tebou spomínanému Cee´d-u nepredajné, nakoľko ten s motorom 1.4 o výkone 77kW, na 15" kolesách, stojí aj po dokúpení manuálnej klímy za uvedenú čiastku 1.190 € iba 12.760 € čo je 384.500 Sk. Takže by som zatiaľ nezatracoval Kiu, keďže dokáže porovnateľne vybavené auto o triedu vyššie s o 33kW silnejším motorom predávať o 35.000 Sk lacnejšie...
Nové VW Polo sa mi páči, ale cenovú politiku budú musieť v týchto časoch, napriek tomu, že sa jedná o novinku postaviť trochu inak, pretože takto to auto nebude mať príliš veľký predajný úspech...hlavne preto, že ľúbivé je hlavne vo vyšších verziách, teda pre mňa v najvyššej Highline, no a tam je cena už samozrejme úplne inde, v plnej paľbe 22.275 € pri v súčasnosti jedinej ponúkanej motorizácii pre túto výbavu a tou je 63kW 1,4-ka, čo je zatiaľ tiež dosť málo...isto prídu silnejšie motory, ale s nimi bude "úmerne" rásť i cena, ktorá je už teraz dosti vysoko...
10. 3. 2009 09:23
Re: cenovka polo
Viem. Ja som nereagoval na teba ale na igora ktory porovnava kiu v jaskynnej vybave s polom. ;-)
Články odjinud