Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus přestavěl AMG G63 na sportovní pick-up s výkonem 900 koní

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Monstrózní Brabus P 900 Rocket Edition má 4,5litrový motor V8, upravený podvozek a 900 koní

Společnost Brabus už nám v uplynulých letech naservírovala obrovské množství úprav tradičního offroadu třídy G, přesto má stále čím překvapit. Ostatně stačí se podívat na nový projekt P 900 Rocket Edition, který posouvá laťku na zcela novou úroveň.

Nový model, který vznikne v počtu pouhých deseti kusů, kombinuje karoserii typu pick-up, použitou již na modelu Brabus 800 Adventure XLP, se sníženým a upraveným podvozkem sportovního SUV Brabus 900 Rocket. Nevšední kombinace přitom nabízí skutečně zajímavý výsledek.

Robustní pick-up, jehož karoserii rozšiřují nové karbonové blatníky, zaujme svými svalnatými tvary, které podtrhují upravené nárazníky, nástavce prahů i výrazný rám korby, která celý vůz ještě prodlužuje. Navzdory sníženému sportovnímu podvozku přitom vůz stále měří 2.055 mm na výšku.

Kromě obřích rozměrů však vůz přitahuje pozornost i různými detaily, včetně červeně podsvícené masky chladiče, nebo kapoty s dvojicí výrazných nasávacích otvorů. V kapotě je také „prosklené“ okno, které nechává nahlédnout na úchvatnou pohonnou jednotku. Vytažené blatníky jsou navíc doplněné o funkční ventilační otvory.

Video se připravuje ...

V podbězích jsou jednodílná kovaná kola Brabus Monobloc Z o průměru 24 palců, doplněná o karbonové Aero-disky. Před zadními koly pak vidíme dvojitou koncovku výfuku s červeným podsvícením.

Brabus P 900 Rocket Edition dostal podvozek s coilovery Brabus Ride Control, které by měly zajistit lepší ovladatelnost na silnici. Ve srovnání s klasickým AMG G63 přitom světlou výšku snižují o 45 milimetrů a jejich tuhost lze upravit z kabiny. Ventilované kotoučové brzdy mají vpředu průměru 400 mm, vzadu pak 370 mm.

Pod kapotou je uložen převrtaný 4,5litrový dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, který dostal řadu upravených komponent a speciální naladění. Výkon tak dosahuje 662 kW (900 k) a 1050 Nm točivého momentu (elektronicky omezeného z 1250 Nm). Přenos výkonu na stálý pohon všech kol zajišťuje devítistupňový automat.

Navzdory extrémní hmotnosti, dosahující 2720 kilogramů, a nepříliš aerodynamickým tvarům dokáže Brabus P 900 Rocket Edition zrychlit na stovku za 3,7 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je kvůli ochraně pneumatik elektronicky omezena na 280 km/h.

Kromě extrémního vzhledu a výkonu však Brabus nabízí i tradičně luxusní interiér s dekorativním prošívaným čalouněním a „Rocket Red“ doplňky. V kabině nechybí spousta karbonu, ambientní osvětlení, plaketky Brabus a pro zadní cestující jsou přichystány 4,3“ dotykové displeje v opěrkách předních sedadel.

Brabus P 900 Rocket Edition tak nabízí opět působivý design i schopnosti, tomu však odpovídá i cena, začínající od 649.638 eur (cca 16 milionů korun) – navíc bez daně. Přesto má Brabus ve svém portfoliu i dražší kousky.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme