Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Drobkové nevymírají: Stále se najdou miniauta do 300.000 Kč!

David Šprincl
Diskuze (8)

Jejich počet klesá, přesto se nejmenší kategorie aut stále drží: především díky osvědčeným hráčům, co se i s bohatou výbavou vměstnají pod 300.000 Kč.

Fiat Panda – 224.900 Kč

Díky zvýhodnění 31.600 Kč nyní základ s benzinovou dvanáctistovkou (51 kW) a výbavou Plus koupíte za 224.900 Kč, lepší Lounge přijde na 264.900 Kč. Za 276.900 korun umí panda jezdit na LPG. Lehce nad tři sta tisíc se pak vyšplhá nová verze 2020 City Cross (mild) hybrid = 315.900 Kč. Za 327.500 korun můžete mít pandu s pohonem 4x4.

Z testu Světa motorů: Pětidveřová panda se nestydí za svůj jednoduchý, ale příjemně praktický design. Coby hybridní model dostala modrozelenou barvu Dewdrop, a především čalounění sedaček z materiálu nazvaného Seaqual Yarn. Ten vzniká výhradně z plastového odpadu, z 90 % vyloveného z oceánů a zbytku ze souše.

Toyota Aygo – 243.900 Kč

V modelovém roce 2020 přijde aygo na 243.900 Kč (stupeň X), lepší X-Play s klimatizací či čtveřicí reproduktorů stojí 265.900 Kč. Nejprodávanější je právě X-Play s paketem Style (multimediální systém s dotykovou obrazovkou, parkovací kamera, litá kola) – tak ale vyjde na 300.900 Kč.

Z testu Světa motorů: Atmosférický litrový tříválec je jedinou jednotkou v ceníku toyoty, má výhodu v kombinaci výkonu 53 kW a nižší provozní hmotnosti 915 kg, což znamená agilnější projev. Ale nemůžete očekávat sportovní jízdu. Auto stále potřebuje alespoň čtrnáct sekund, aby se rozjelo na stovku, a dostat se na dálničních 130 km/h je procesem na více než půl minuty.

Svět motorů 44/2020 Svět motorů 44/2020

Hyundai i10 – 229.900 Kč

Nejmenší model Hyundaie se letos dočkal třetího pokračování, pod 300.000 Kč se vejde s litrovým motorem a 43 kW: ve výbavě Start přijde na 229.990 Kč, s Comfortem na 249.990 Kč, varianta Smart stojí 299.990 Kč, to vše při využití Hyundai pojištění. Dvanáctistovka se 62 kW začíná se Smartem na 319.990 Kč a ostrá verze 1.0 T-GDI 73 kW N-Line vyjde na 369.990 Kč.

Z testu Světa motorů: Ve srovnání s nezáživnou předchozí generací je zřetelný velký designový krok kupředu. Rozhodně nejvýraznějším prvkem přídi jsou kulaté lampy denního svícení zakomponované do rohů široké masky a navazující na stejný prvek faceliftovaného provedení předchozí generace.

Citroën C1 - 239.900 Kč

V akční nabídce malého citroënu najdeme dvě verze. Live díky desetitisícové slevě stojí nyní 239.900 Kč. Nabušenější Feel s audiosystémem, klimatizací, černými sloupky a dalšími designovými prvky pak díky vyšší, třicetitisícové slevě 249.900 Kč

Z testu Světa motorů: C1 s milou tváří preferuje jednoduchou eleganci bez zbytečných kudrlinek. Jednolitý nárazník narušují jen svisle orientované diody denního svícení a velký nasávací otvor, vytvářející usměvavý výraz. Kontrastní prvek představují přední světla rozdělená na kulaté reflektory a pás se směrovými blinkry nad nimi.

Peugeot 108 – 245.000 Kč

Se započtením slevy třicet, respektive sedmatřicet tisíc koupíte stoosmičku poháněnou jednotkou 1.0 VTi 53 kW za 245.000 Kč s výbavou Active (rádio, klimatizace, světla LED) a za 265.000 Kč ve specifikaci Allure. Ta přidává dotykový displej, litá kola, omezovač rychlosti, prvky z kůže a podobně.

Z testu Světa motorů: S trochou citu jsme se dokázali pohybovat za 4,5 litru benzinu, což už nemá daleko k běžným cestovním motorkám. Spojení takových provozních nákladů s vidinou minimálních servisních nákladů se nám vskutku zamlouvá, zejména když odhlučnění, komfort pérování a sedačky by stačily na delší cesty.

Fiat 500 – 279.900 Kč

Designová ikona malých autíček je stále v kurzu a český ceník je přebohatý. Máme tady benzinový litr i dvanáctistovku, manuální i robotizovanou převodovku, klasickou verzi i kabriolet a řadu výbav od Pop přes Lounge, Sport a Star po Launch. Základ za 279.900 Kč pohání sedmdesátikoňový litrový motor. Stejně jako panda může od letošního roku jezdit pětistovka s hybridem.

Z testu Světa motorů: Další ze znatelných vlastností nového mild-hybridního systému je vypnutí spalovacího motoru v rychlostech pod 30 km/h a při zařazení neutrálu, tedy ideálně během dojíždění na semafor. Tím se šetří palivo a dobíjí akumulátor, energie pro další kopanec je tak vždy dostatek.

Kia Picanto – 269.980 Kč

Picanto se začalo na podzim prodávat ve zmodernizované verzi, s motorem 1.0 49 kW a výbavou Comfort přijde na 269.980 Kč. Kia dostala upravenou masku, nové nárazníky a odlišnou grafiku světel. V interiéru upoutá větší středový displej, který narostl na osm palců. Novinkou je robotizovaná převodovka, auto s ní stojí 289.980 Kč.

Z testu Světa motorů: Podvozek patří mezi minivozy k povedeným. Odpružení je spíše měkčí. Vůz drží stopu solidně, zároveň lze snadno vyvolat obě limitní situace. Nedotáčivosti se dočkáte při prudkých změnách směru, přetáčivosti, pokud při ostřejší jízdě povolíte plyn v zatáčce. Picantu tak nechybí určitá hravost a je celkově dobře ovladatelné.

Suzuki Ignis – 298.900 Kč

Japonský solitér pro letošní léto nasadil nový make-up inspirovaný sourozenci Vitara a Jimny. Poznáte jej podle masky chladiče s výraznými chromovanými elementy ve tvaru U. Přepracované jsou nárazníky. Změnou je i nový hybridní pohon: s jiným motorem než 1.2 Hybrid už ignis nekoupíte. O to příjemnější je cena pod tři sta tisíc.

Z testu Světa motorů: Ignis přisvištěl v roce 2017 a definoval si vlastní kategorii miniaturních SUV. Dodnes je v ní sám. Zatímco řada mnohem větších rádoby teréňáků na pohon všech kol rezignovala, ignis jej za 377.900 Kč nabízí – z konkurence ho má jen Fiat Panda.

                

Miniauta v čase
2010 2020
Podíl na trhu 4 % Podíl na trhu 2 %
1. Fiat Panda 1531 1. Škoda Citigo 820
2. Hyundai i10 976 2. Hyundai i10 673
3. Chevrolet Spark 851 3. Toyota Aygo 377
4. Kia Picanto 536 4. Suzuki Ignis 398
5. Suzuki Splash 440 5. Fiat 500 192
Celkem za 12 měsíců 5881 Celkem za 9 měsíců 3239
David Šprincl
Diskuze (8)

Doporučujeme

9. 11. 2020 10:24
Re: No, to se přece pozná ohled na ekologii!
O to přece vůbec nejde. Tady se bavíme o idiocii EU, která činí nejúspornější (a tedy nejméně škodlivé) minivozy pro výrobce ekonomicky nevýhodnými. Fakt absurdní. :-( :no:
9. 11. 2020 10:22
Re: Mitsubishi
Přesně tak. Stylovou Pandu bych si coby zájemce o mini koupil s radostí, o ošizenou ošklivku Space Star bych si neopřel ani kolo. :D
Avatar - Blue Sun
9. 11. 2020 07:06
Re: No, to se přece pozná ohled na ekologii!
No jo, spousta lidí potřebuje vozit více, než jen sebe. A na dovolenou bychom museli jet asi třemi auty.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 11. 2020 21:20
No, to se přece pozná ohled na ekologii!
A proto se teď všude tlačí dvoutunová SUV... dokonce i to bláznivé ekovýpalné se platí míň z těžkých SUV než z těhle prcků.
Avatar - Avanti
8. 11. 2020 20:31
Re: Mitsubishi
Absolutne katastrofalne jazdne vlastnosti, otrasne odhlucnenie, zakladna vybava bola bez klimatizacie... trosku boom prvy rok, lebo reklamy atd, dobre nastavena cena, neskor po nom uz ani pes nestekne.. Taka Panda je oproti SpaceStaru Mercedes S.