Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Ford F-150 Lightning umí zvážit náklad, aby přesněji odhadl dojezd

Ondřej Mára
Diskuze (58)

Elektrický pick-up vypočítá svůj dojezd v závislosti na nákladu, který mu řidič naloží. Ať už na korbu, nebo na vlek.

Když automobilka Ford představovala svůj prví čistě elektrický pick-up, model Ford F-150 Lightning, zmínila jeho schopnost utáhnout náklad o hmotnosti cca 4,5 tuny. Každému přitom muselo být okamžitě jasné, že podobný zápřah se pořádně podepíše na spotřebě a především pak dojezdu.

Naštěstí pro zákazníky si však tuto skutečnost uvědomili také konstruktéři modrého oválu, díky kterým umí Ford F-150 Lightning zobrazit zbývající dojezd v závislosti na hmotnosti, kterou mu naložíte.

Víme, že mnozí zákazníci F-150 Lightning budou prvními vlastníky elektromobilu, kteří budou očekávat podobné Built Ford Tough kapacity společně s robustní schopností tahání,“ uvedla Linda Zhang, šéfinženýrka F-150 Lightning. „Proto jsme vytvořili chytré technologie, aby uživatelům pomohli zbavit se obav z tahání na dlouhé vzdálenosti poskytnutím spolehlivých a přesných výpočtů dojezdu a nabídkou nabíjecích míst podél trasy.“

Přesná data přitom vůz získává prostřednictvím palubní váhy, měřící nejen jakou hmotnost truck přiváží, ale také jakou zátěž táhne. Díky těmto informacím je pak vůz schopen vypočítat přesnější odhad dojezdu na nabití.

Video se připravuje ...

Tento odhad dále zlepšuje funkce Intelligent Range, která navíc pracuje s daty o průměrné rychlosti, průměrných teplotách, dostupné energii, využití klimatizace nebo topografických datech trasy zadané do navigace.

Vůz by si navíc měl pamatovat situace s taháním podobného nákladu, díky čemuž nabídne přesnější odhady. K dalšímu upřesnění dat by pak měly fungovat bezdrátové aktualizace systému Intelligent Range.

Ať už taháte se spalovacím nebo elektrickým truckem, degradace dojezdu je procentuálně téměř stejná – určená především hmotností nákladu a přívěsu v nízkých rychlostech a aerodynamickým profilem ve vyšších rychlostech,“ uvedla Zhang. „Proto jsme rozšířili schopnosti systému Intelligent Range modelu F-150 Lightning o dostupnou palubní váhu, která zjistí efekt tahání nákladu a vleku na výpočet dojezdu.“

Ondřej Mára
Diskuze (58)

Doporučujeme

6. 5. 2022 07:56
Re: Jsem zvědav na tu spolehlivost a výdrž
Díky za přepis ruské propagandy - myšlenkou "radši se hned vzdej jinak uvidíš" se řídís i ve svém životě?
6. 5. 2022 07:53
Re: Jsem zvědav na tu spolehlivost a výdrž
Tak farmář jezdící 20000km ročně autem starým 37 let asi nebude cílová skupina automobilek prodávající nové vozy :-)
5. 5. 2022 17:12
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
No jo, jenze cast tech lzi tu bohuzel (zrejme nevedomky) siris ty.
Avatar - Emel
5. 5. 2022 13:44
Re: Jsem zvědav na tu spolehlivost a výdrž
Jednat podle svých principů. Za mě jsou dvě možnosti:
1) Jako dosud - držet palce Ukrajině a podporovat ji tak, jak si troufneme... a doufat, že Rusko přijde k rozumu, třeba tak, že Putin jakýmkoli způsobem skončí.
2) Přestat dělat to, co Putin dovolí, a trošku převzít iniciativu - vyhlásit bezletovou zónu nad Ukrajinou, pro začátek třeba od Kyjeva na západ, a vynucovat dodržování přímo silami NATO. A vyhlásit, že se nejedná o ohrožení Ruska, ale pouze o obranu Ukrajiny na jejím vlastním území. Jasně, tohle je eskalace.
Za mě není možná žádná dohoda, kde by Rusko vojenskou silou získalo území... to by byla fakticky legitimizace útočné války.
Avatar - Barrichello
5. 5. 2022 13:33
Re: Jsem zvědav na tu spolehlivost a výdrž
Takže řešení je jaké?

Snažit se vytlačit Rusko z Ukrajiny za každou cenu, válčit tam tedy 5 let a víc anebo čekat, až padne na Kyjev atomovka?

A možná nejen na Kyjev vid

:-) :-) :-)