Elektrický Ford F-150 Lightning umí zvážit náklad, aby přesněji odhadl dojezd
Elektrický pick-up vypočítá svůj dojezd v závislosti na nákladu, který mu řidič naloží. Ať už na korbu, nebo na vlek.
Když automobilka Ford představovala svůj prví čistě elektrický pick-up, model Ford F-150 Lightning, zmínila jeho schopnost utáhnout náklad o hmotnosti cca 4,5 tuny. Každému přitom muselo být okamžitě jasné, že podobný zápřah se pořádně podepíše na spotřebě a především pak dojezdu.
Naštěstí pro zákazníky si však tuto skutečnost uvědomili také konstruktéři modrého oválu, díky kterým umí Ford F-150 Lightning zobrazit zbývající dojezd v závislosti na hmotnosti, kterou mu naložíte.
„Víme, že mnozí zákazníci F-150 Lightning budou prvními vlastníky elektromobilu, kteří budou očekávat podobné Built Ford Tough kapacity společně s robustní schopností tahání,“ uvedla Linda Zhang, šéfinženýrka F-150 Lightning. „Proto jsme vytvořili chytré technologie, aby uživatelům pomohli zbavit se obav z tahání na dlouhé vzdálenosti poskytnutím spolehlivých a přesných výpočtů dojezdu a nabídkou nabíjecích míst podél trasy.“
Přesná data přitom vůz získává prostřednictvím palubní váhy, měřící nejen jakou hmotnost truck přiváží, ale také jakou zátěž táhne. Díky těmto informacím je pak vůz schopen vypočítat přesnější odhad dojezdu na nabití.
Tento odhad dále zlepšuje funkce Intelligent Range, která navíc pracuje s daty o průměrné rychlosti, průměrných teplotách, dostupné energii, využití klimatizace nebo topografických datech trasy zadané do navigace.
Vůz by si navíc měl pamatovat situace s taháním podobného nákladu, díky čemuž nabídne přesnější odhady. K dalšímu upřesnění dat by pak měly fungovat bezdrátové aktualizace systému Intelligent Range.
„Ať už taháte se spalovacím nebo elektrickým truckem, degradace dojezdu je procentuálně téměř stejná – určená především hmotností nákladu a přívěsu v nízkých rychlostech a aerodynamickým profilem ve vyšších rychlostech,“ uvedla Zhang. „Proto jsme rozšířili schopnosti systému Intelligent Range modelu F-150 Lightning o dostupnou palubní váhu, která zjistí efekt tahání nákladu a vleku na výpočet dojezdu.“