Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Forthing T5 Evo 1.5 TD DCT vs. MG HS 1.5 TGI DCT
Forthing T5 Evo 1.5 TD DCT vs. MG HS 1.5 TGI DCT
Forthing T5 Evo 1.5 TD DCT vs. MG HS 1.5 TGI DCT
Forthing T5 Evo 1.5 TD DCT vs. MG HS 1.5 TGI DCT
85 Fotogalerie

Forthing T5 Evo 1.5 TD DCT vs. MG HS 1.5 TGI DCT – Čínští učni

O přílivu čínských aut do Evropy se mluví roky, zatím to ale není nijak horké. Úspěšný příchod se nicméně povedl znovu zrozenému MG. Zda se něco podobného může podařit i Dongfengu, jsme zjišťovali s nadějně vypadajícím modelem T5 Evo.

Tak Dongfeng, nebo Forthing? To je asi první otázka, kterou si pozorný čtenář položí – v úvodu je jedno, v nadpise druhé. Pravda je taková, že komplexní přehled čínských automobilek by vydal na diplomovou práci. Vše je zde totiž pořádně zamotané.

Dongfeng, přesněji Dongfeng Motor Corporation, je nástupnický koncern původního SAW (Second Automotive Works) z roku 1969. Ten vlastní mimo jiné dceřinku Dongfeng Motor Group. Pod tu patří několik dalších podniků, které vznikly ve spolupráci s jinými automobilkami Dongfeng Motor Corporation (s Nissanem), Dongfeng Peugeot Citroën Automobile a Dongfeng Honda Automobiles, ale zahrnuje také značku Forthing (v Číně Fengxing – v překladu „populární“ – či Dongfeng Fengxing).

Testované SUV je tedy Forthing T5 Evo. Aby však nebyla nabídka v Evropě nepříliš známého koncernu Dongfeng ještě více roztříštěna, prodává se na našem trhu s logem Dongfengu. Nicméně na pátých dveřích má zase nápis Forthing, takže každý ať si vybere.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Pravidelní čtenáři si jistě vybaví test Dongfengu Fengon 5 (SM 7/2023), který měl vysokou spotřebu a spoustu dalších nedostatků. Model T5 Evo je novější a měl by být lepší. S čím jiným ho srovnat než s nedávno příchozím MG HS, které je nejbližším konkurentem. Oba vozy mají čínské kořeny, jsou stejně veliké – s délkou necelých 4,6 metru mají blízko třeba k Mazdě CX-5 či Toyotě RAV4, pohání je přeplňovaná patnáctistovka a mají výlučně pohon předních kol.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!