Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Bayon vstupuje na český trh. V základu s klimatizací, ale bez rádia

David Bureš
Diskuze (16)

Hyundai rozšiřuje nabídku o malý crossover Bayon. Jde svým způsobem o náhradu za někdejší ix20. Jako ona sází na dostupnou cenovku.

Automobilka Hyundai letos překvapila odhalením nového městského crossoveru Bayon. Jedná se o novinku v její nabídce, která však svým způsobem nahrazuje někdejší ix20. Jen už nejde o malé MPV, ale módní crossover. Dostupné ceny ale stejně jako v případě ix20 zůstávají.

České ceny totiž startují na částce 349.990 korun za atmosférický benzinový čtyřválec 1.2i o výkonu 62 kW, kombinovaný s pětistupňovým manuálem. A to je na poměry kategorie hodně slušná cena, stejnou ostatně v základu nabízí také třeba konkurenční Opel Crossland s atmosférickým tříválcem 1.2 o výkonu 61 kW.

Základní výbava přitom leckomu bude stačit. Zahrnuje šest airbagů, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, střešní ližiny, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač nebo tempomat. Kola jsou 15palcová ocelová a nechybí ani sada na opravu pneumatik.

Pokud však chcete třeba rádio, musíte si připlatit 20.000 korun za paket Club. Za tento příplatek vedle rádia se čtyřmi reproduktory, bluetooth a DAB dostanete rovněž multifunkční kožený volant, dojezdové rezervní kolo, elektricky ovládaná zadní okna nebo přední posuvnou středovou opěrku s úložným prostorem.

Za druhý stupeň Smart se proti standardnímu stupni Comfort připlácí 60.000 korun. Jsou tu však vedle prvků paketu Club také 16palcová litá kola, dojezdová rezerva, bi-LED světlomety nebo zadní parkovací čidla včetně parkovací kamery. Místo rádia je tu pak multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory a funkcemi Android Auto a Apple CarPlay. Za 15.000 Kč si pak lze připlatit za vyhřívání předních sedadel a volantu.

Vrcholem je pak Style, který v kombinaci s tříválcem 1.0 T-GDI (74 kW) a šestistupňovou manuální převodovkou přijde na 499.990 korun. Připlatit si je možné za sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku za 40.000 korun. Motor je pak dostupný také ve formě mildhybridu, za 539.990 Kč v případě objednání manuálu.

Video se připravuje ...

Style pak nabízí takové prvky jako sledování mrtvého úhlu, vyhřívání volantu a předních sedadel, bezklíčový vstup, ambientní osvětlení, přední parkovací čidla, automatickou klimatizaci, digitální přístrojový štít nebo dvojitou podlahu v zavazadelníku. Nechybí ani navigace s 10,25" dotykovým displejem nebo bezdrátové nabíjení chytrých telefonů.

Komu by pak ani to nestačilo, je tu paket Premium za 50.000 korun se 17" koly, zadními diodovými světly, vyhříváním zadních sedadel, hudebním systémem Bose, aktivním parkovacím asistentem, aktivním vedením v pruzích nebo adaptivním tempomatem.

Hyundai Bayon – české ceny
Motor 1.2i 1.0 T-GDI 1.0 T-GDI MHEV
Zdvihový objem [cm3] 1197 998 998
Válce/ventily 4/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW] 62/6000 74/4500-6000 74/4500-6000
Točivý moment [N.m]  118/4200 172/1500-4000 172/1500-4000
Převodovka 5M 6M (7DS) 6M (7DS)
Max. rychlost [km/h] 165 183 (180) 183 (180)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,5 10,7 (11,7) 10,7 (11,7)
Cena Comfort [Kč] 349.990 379.990 (-) -
Cena Comfort Club [Kč] 369.990 399.990 (439.990) -
Cena Smart [Kč] 409.990 439.990 (479.990) 479.990 (519.990)
Cena Style [Kč] 469.990 499.990 (539.990) 539.990 (579.990)
David Bureš
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - Blue Sun
12. 3. 2021 20:18
Re: Dobrá cena?
i20 s tímhle motorem váží 1013-1123 kilo, tohle bude tak o metráček těžší, což zhruba sedí na minulou generaci 2008. S dvanáctistovkou 60 kW byla... tak akorát. Desítka koníků navíc by se hodila.
12. 3. 2021 18:29
Re: Welcome na trhu :-)
až na živo uvidime aké obludné to nakonec bude :-) :-) :-) :-) :-) :-) sam som zvedavy :-)
12. 3. 2021 18:24
Re: Ceny relativně slušné...
No jenže jestli to fakt myslí vážně jako nástupce iX20, tak to je takové typicky důchodcovské auto. Dobrá cena je za ořezanou výbavu, pro mě zajímavá kombinace motoru a výbavy je někde na 440 - 470 tis. No a ve svých 30 se cítím ještě mlád, ale současný design Hyundaie mě teda neoslovuje. Tucson mi naživo přijde snad ještě ošklivější než na fotkách, a tohle taky asi nebude můj šálek kávy.
12. 3. 2021 13:43
Re: Dobrá cena?
Já už jsem s 1.2 62kW jel v nové i20 a je to pohodová motorizace. Atmosféra, 4-válec, velmi tiché...
12. 3. 2021 12:53
Re: Dobrá cena?
hrozně slabý motor? Ve srovnání s čím? Pokud to váží +- tunu, tak je na běžné ježdění dostatečný a naopak, oproti turbodmychadlem vyhoněných litrech i spolehlivější. Ono stále platí Murphyho zákony: co to auto nemá, to se nemůže pokazit!