Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar Land Rover má nové využití pro staré baterie elektromobilů

Ondřej Mára
Diskuze (16)

Repasované baterie z elektromobilu Jaguar I-Pace budou využity v přenosných bezemisních úložištích energie.

Automobilka Jauar Land Rover se pochlubila novým partnerstvím se společnosti Pramac, která je jedním ze světových leaderů v energetickém sektoru. V rámci této spolupráce by měla společnost Pramac vyvinout přenosná úložiště energie, která budou využívat repasované baterie elektromobilů Jaguar I-Pace.

Technologie pojmenovaná Off Grid Battery Enegy Storage System (ESS) pracuje s lithium-iontovými články z baterií, které byly původně součástí prototypů a zkušebních automobilů Jaguar I-Pace. Pro automobilku Jaguar Land Rover je toto partnerství součásti plánu na vytvoření modelu cirkulární ekonomiky pro baterie elektrických modelů.

Prodloužením životnosti baterie, původně vyrobené pro elektromobil, navíc automobilka přispívá k dosažení svého závazku, kterým je dosažení uhlíkové neutrality do roku 2039. Podobných programů přitom automobilka evidentně hodlá spustit více.

Díky konstrukci baterií dle nejvyšších standardů bude možné je využívat v nejrůznějších systémech, nevyžadujících vysoké odběry energie i poté, co jejich stav přestane odpovídat nárokům použití v elektrických automobilech. Dodávky použitých baterií pro stacionární zdroje by mohly podle automobilky dosáhnout do roku 2030 přes 200 GWh ročně, což by mělo vytvářet hodnotu přes 30 miliard dolarů.

Video se připravuje ...

Nejvyšší verze systému nabídne kapacitu až 125 kWh, což je víc než dost i pro nabití elektromobilu Jaguar I-Pace. Jednotka je ostatně vybavena konektory Type 2 s dynamickým řízením a dokáže nabíjet výkonem až 22 kW. Stejný zdroj navíc může třeba až týden napájet běžný rodinný dům.

Jednotka je napájena solárními panely a představuje samostatné řešení obsahující baterie propojené s obousměrným měničem a řídicími systémy. Samotné úložiště Pramac je přitom až z 85 % tvořeno automobilovými bateriemi, včetně modulů baterie a kabeláže. Další materiály jsou recyklovány a vráceny do řetězce.

V rámci demonstrace byla jednotka využita týmem Jaguar TCS Racing během testů před zahájením dalšího ročníku ABB FIA Formula E World Championship. Tým navíc jednotku využil také během testů ve Spojeném království a Španělsku pro napájení zařízení určeného pro diagnostiku vozů a pro podpůrné napájení boxu závodního týmu.

Systém Off Grid Battery ESS bude navíc nasazen v největším centru Jaguar Land Rover Experience v jihoafrickém Johannesburgu, kde bude vyrovnávat nestálé dodávky ze sítě. Společnost navíc plánuje jednotky také pronajímat.

Ondřej Mára
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
6. 4. 2022 15:08
Re: Jaguar LandRover má problémy
To byla plečka od PSA vycházející ze slavné 2,7 V6, toho je plný bazos, na díly, zadřený motor atd.

Měl sem to rok, hodně rychle sem se toho zbavil a sem moc rád. Zlatej Charger, navíc ta 5,7 jezdí na LPG za měnší peníze jak ta 3,0 TT nafta. Sranda co
Avatar - Barrichello
6. 4. 2022 15:01
Jaguar nikdo nekupuje
za 3 měsíce se v ČR prodalo víc Ferrari (18 ks) než Jaguarů (17 ks) :-) :-) :-) :-)

Hodně smutný
4. 4. 2022 17:23
Re: Jaguar LandRover má problémy
velmi to nesledujem, ale mala prist nova rada radovych 6valcov a nakoniec skoncili pri 4valcoch.
Avatar - Emel
4. 4. 2022 15:49
Re: Jaguar LandRover má problémy
Aha, tam už jsou jen dvoulitry? No tak to je mizérie... ještě pár let zpátky byl třílitr v benzínu i naftě.
4. 4. 2022 15:03
Re: Jaguar LandRover má problémy
prvy xf sa mi velmi pacil, druhy mi pripada dost nudny a motoricky nema k 5er velmi co ponuknut