Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Japonská Honda ZR-V představena s hybridem e:HEV, příští rok zamíří do Evropy

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Severoamerická Honda HR-V dostala hybridní pohon a představila se v Japonsku jako Honda ZR-V.

Již při uvedení severoamerické verze modelu HR-V automobilka Honda oznámila, že se časem dostane také na další trhy. Později jsme se dozvěděli, že globální verze ponese označení ZR-V a v příštím roce se jí dočkáme také v Evropě, kde bude zařazena mezi specifický evropský model HR-V a novou generaci CR-V, která byla nedávno představena v USA.

Model ZR-V nám automobilka nejprve prezentovala ve verzi pro čínský trh, nedávno však došlo také na premiéru japonské verze modelu, která by mohla mít k té evropské poměrně blízko. Přinejmenším tedy svou pohonnou jednotkou. Začněme ale tradičně od designu.

Vůz má klasické tvary americké Hondy HR-V, japonská verze ZR-V se však odlišuje například maskou chladiče, která vyměnila design plástve za vertikální lamely, připomínající příď modelu Maserati Grecale. Přepracované jsou také oba nárazníky, přičemž zadní zaujme dvojicí výrazných koncovek výfuku.

Kabina zůstává prakticky identická a drží se stylu, který uvedla jedenáctá generace modelu Civic. Nechybí digitální přístrojový štít, infotainment posazený na jednoduché palubní desce a specifické výdechy ventilace. Oproti severoamerickému HR-V ale japonská Honda ZR-V vyměnila páku voliče automatické převodovky za tlačítka a zřejmě se dočkáme také jiných barevných variant zpracování kabiny.

Video se připravuje ...

Zřejmě největší změna se však odehrála pod kapotou. Zatímco severoamerická Honda HR-V je osazena výhradně zážehovým čtyřválcovým dvoulitrem, japonská Honda ZR-V měla dostat hybridní pohonné ústrojí  e:HEV, zřejmě převzaté z Hondy Civic. Ostatně logo e:HEV je dobře patrné i na pátých dveřích prezentovaného vozu.

Kromě známého hybridu by se však Honda ZR-V mohla na japonském trhu objevit také s populárním 1,5litrovým zážehovým čtyřválcem, který je přeplňovaný turbodmychadlem. Pro obě motorizace by měl být dostupný systém pohonu všech kol.

Kompletní technické specifikace modelu Honda ZR-V pro japonský trh bychom se měli dozvědět v následujících týdnech, příjem objednávek na domácím trhu pak automobilka plánuje zahájit během září letošního roku.

Příští rok se pak očekává příchod Hondy ZR-V také na evropský trh, kde zřejmě nabídne výhradně hybridní pohonné ústrojí e:HEV. Ostatně s výjimkou nové generace Hondy Civic Type R, jejíž představení už je za dveřmi, chce mít automobilka elektrifikované kompletní modelové portfolio na starém kontinentu.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme