Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncept Chrysler Airflow prvně naznačuje budoucnost americké značky. Bude elektrická

David Bureš
Diskuze (2)

Nový koncept Chrysleru sice využívá jméno auta z třicátých let, jako celek je ale ryze moderní, ať už designem nebo technikou.

Přechod na elektromobilitu není jen záležitostí evropských automobilek, obdobné plány mají také v Severní Americe. Nyní takovou strategii oznámil také Chrysler, člen koncernu Stellantis, loni vzniklého fúzí Fiat Chrysler Automobiles se Skupinou PSA. Jen elektromobily hodlá prodávat do roku 2028.

Strategie Chrysleru tak bude hodně agresivní. Vždyť první elektromobil značka uvede až v roce 2025, přechod na čistě elektrické portfolio potrvá tak jen tři roky. Na druhou stranu, dnes Chrysler nabízí v USA jen dvojici modelů, sedan 300 a MPV Pacifica.

„Chrysler je ikonická americká automobilová značka s tradicí ve tvorbě nové pokročilé techniky a nových produktových segmentů. Naše značka bude sloužit v popředí, jak se Stellantis transformuje, aby poskytoval čistou mobilitu a propojené zkušenosti zákazníků,“ říká k plánům generální ředitel Chrysleru Chris Feuell.

Co od budoucnosti značky čekat, nyní ukazuje koncept Chrysler Airflow prezentovaný na letošním ročníku výstavy spotřební elektroniky CES v Las Vegas, který se nakonec kvůli další vlně pandemie koronaviru z velké části koná jen online. Podle Feuella elektřinou poháněný koncept naznačuje jak dynamický design budoucích Chryslerů, tak pokročilou techniku.

Video se připravuje ...

Chrysler Airflow sice používá jméno velkého modelu vyráběného v třicátých letech, retro ale rozhodně není, naopak používá ty nejmodernější prvky, ať už z hlediska designu nebo techniky. Konkrétně koncepce karoserie je poplatná době, jde o zajímavě střižený crossover kombinující prvky hatchbacků a SUV. Příď je dynamicky střižená, s nízkými světlomety a znakem výrobce tvořeným diodami. Kola jsou 22“, zatímco dlouhý rozvor zvětšuje prostor pro posádku.

Kabina využívá „chytré“ koncepce s obřím, volně stojícím displejem multimediálního systému. Mozkem jsou koncernem nově vyvinutá střeva, tzv. STLA Brain, který umožňuje personalizovat obrazovky vozidla podle potřeb cestujících. Svůj displej totiž mají jak pasažéři vzadu, tak spolupasažér, který má vedle obrazovky infotainmentu na středovém panelu ještě jednu před sebou.

Samozřejmostí je už dnes možnost aktualizace multimediálního systému vzduchem, online, bez potřeby návštěvy servisu. Balíček asistenčních systémů STLA AutoDrive je pak připraven na autonomní jízdu úrovně 3, přičemž jej lze rovněž aktualizovat z domova.

Základem je jedna z nových platforem koncernu Stellantis, zřejmě STLA Medium určená pro středně velká auta a SUV. Navržena je tak, aby u elektromobilu poskytla dojezd až 643 kilometrů. O pohon konceptu se stará dvojice elektromotorů, jeden u každé nápravy, každý o výkonu 150 kW, když tvoří jeden celek s převodovkou a měničem.

V tuto chvíli není jasné, zda Chrysler Ariflow přímo naznačuje podobu prvního budoucího elektromobilu značky, nebo jen jeho techniku. Není však vyloučeno, že údajně brzy končící sedan 300 nahradí právě takový crossover, díky oblibě tohoto druhu aut. Nebo bude prvním elektromobil Chrysleru nástupce Pacificy?

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
6. 1. 2022 02:14
Komické
Hezky si ve Stellantisu vyřešili všechny ty koule na noze od FCA. Zastaralé křápy nechají dojet a pak začnou bouchat generické elektrocrossovery. V US místo na trhu je. Jen s Jeepem a RAMem to tak snadné nebude.
5. 1. 2022 18:54
Foxconn
A co Foxconn, když jde o Stellantis?
Spolupracují 50:50 na pohonu, infotainmentu, autopilotu, ... .

Stellantis, Foxconn Partner to Design and Sell New Flexible Semiconductors for Automotive Industry
https://www.foxconn.com/…/latest-news/719

FIH Mobile and Stellantis Establish Joint Venture to Deliver Disruptive, Smart Cockpit Solutions for the Automotive Industry
https://www.foxconn.com/…ts/ev-events/673

Taky sleduji CES a novinky v EV hlavně na www.engadget.com